به گزارش جامجم آنلاین به نقل از کلیک، اگر در چند سال گذشته قصد خرید یک تلویزیون هوشمند داشتید، باید پول بیشتری پرداخت می کردید؛ اما اگر تلویزیون های عرضه شده در نمایشگاه CES امسال را بررسی کنیم، متوجه می شویم که فقط مدل های بسیار ارزان قیمت فاقد این ویژگی هستند.
تلویزیون های هوشمند در حال حاضر مجهز به سیستم وای فای هستند که امکان تماشای آنلاین فیلم و سریال از سرویس نتفلکیس و سایر سرویس های مشابه را فراهم می کند. تلویزیون های دارای پتلفرم های Rako از ویژگی هایی برخوردار هستند که امکان پخش محتوا به صورت آنلاین را برای آن ها فراهم می کند. آمازون نیز در نمایشگاه CES اعلام کرد که محصولات سه برند ارزان قیمت تلویزیون را به پلتفرم Amazon Fire مجهز کرده است.
ایجاد پلتفرم Amazon Fire در تلویزیون های سه برند
پلتفرم Amazon Fire در تلویزیون های سه برند ارزان قیمت چینی به نام های Element، seiki و Westinghouse ایجاد شده است. در تلویزیون های این سه برند امکانات زیادی وجود داد و می توانید علاوه بر پخش آنلاین، از فرمان های صوتی نیز برای کنترل آن ها استفاده کنید و می توانید از دستیار صوتی Alexa نیز برای جستجو کردن استفاده کنید. ریموت کنترل های تلویزیون های پشتیبانی شده توسط پلتفرم آمازون، نیز امکان استفاده از فرمان های صوتی Alexa را دارند.
شما می توانید از فرمان های صوتی برای اجرا کردن اپلیکیشن ها و یا کنترل پخش محتوا در سرویس Amazon Video یا Amazon Channel استفاده کنید.
همچنین تلویزیون های مجهز به این پلتفرم قادرند وسایل متصل شده به آن ها را به صورت خودکار تشخیص دهند و به راحتی می توانید با ریموت کنترل بین وسایل مختلف سوییچ کنید و یا می توانید با استفاده از فرمان های صوتی “go to blueray” یا “go to Xbox” و یا “go to Cable TV” به راحتی بین دستگاه های مختلف سوییچ کنید.
همچنین چنانچه با استفاده از آنتن برنامه ها را دریافت می کنید، این پلتفرم امکان مشاهده این برنامه ها در کنار تلویزیون Live را فراهم می کند. همچنین می توانید با استفاده از فرمان صوتی و گفتن نام کانال یا شماره کانال، کانال مورد نظر خود را مشاهده کنید.
تمام تلویزیون های مجهز به پلتفرم آمازون دارای وضوح ۴K هستند و از استاندارد HDR 10 نیز بهره می برند که باعث می شود کنتراست بین تاریک ترین و روشن ترین نقاط تصویر در هر منظره به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. همچنین این تلویزیون ها به فناوری specular highlights مجهز است که باعث می شود درخشندگی بخشی از جسمی که به آن نور تابانده می شود، به طور محسوسی مشخص باشد (مانند زمانی که یک تکه فلز در زیر نور آفتاب می درخشد).
Rako نیز از تلویزیون های جدید خود که مجهز به پلتفرم Rako TV هستند در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرد که دارای فناوری های HDR10 و Dolby Vision هستند؛ نمایشگرهای ۲۰۱۶ Rako فاقد فناوری HDR بودند.
برندهای Hisence و TCL نیز تلویزیون های جدید خود را در این نمایشگاه رونمایی کردند که آن ها نیز از پتلفرم Rako برخوردار هستند و این پتلفرم به صورتی است که در آن محتواهای مختلف طبقه بندی شده است و رابط کاربری آن ساده و کاربر پسند است.
علاوه بر برندهای Hisense و TCL، انتظار می رود برندهای Haier، Insignia و شارپ نیز در آینده از پلتفرم Rako که از فناوری HDR نیز پشتیبانی می کنند، استفاده کنند. اگر چه ممکن است عملکرد برندهای Element، seiki و Westinghouse به اندازه برندهای معروفی مانند ال جی، سامسونگ و سونی نباشد؛ اما به هر حال در حد خود، عملکرد خوبی دارند.
استفاده از پلتفرم های Amazon Fire و Rako به هوشمند سازی تلویزیون برندهای نه چندان معروف کمک می کند و باعث می شود که این برندها برای هوشمند سازی محصولات خود نیازی به ایجاد سیستم اختصاصی و ثبت آن نداشته باشند. برندهایی همانند ال جی و سامسونگ از سیستم های اختصاصی خود برای هوشمند سازی تلویزیون های خود استفاده می کنند. برندهای سونی و Vizio نیز از سیستم عامل اندروید تی وی و Google Cast استفاده می کنند؛ حال باید ببینیم این برندهای بزرگ نیز از پلتفرم های آمازون و Rako نیز در محصولات خود استفاده می کنند یا نه.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد