با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگرهای بزرگ در میان کاربران محبوب‌تر شده‌اند، کیبوردهایی که بتوان تنها با یک دست از آنها استفاده کرد نیز کارآمدتر شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۹۱۰۹
آیفون شما دارای یک کیبورد مخفی است که اجازه استفاده از آن را ندارید

به گزارش جام جم آنلاین از تک‌شات ، مایکروسافت یک حالت One-Handed را همراه با اپلیکیشن کیبورد خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد و گوگل دارای کیبورد مشابهی است. اکنون مشخص شده که ظاهرا شرکت اپل نیز در سیستم عامل خود چنین کیبوردی را در نظر گرفته اما امکان استفاده از آن را در اختیار کاربرانش قرار نداده است.

توسعه‌دهنده‌ای به نام Steve Troughton-Smit در برنامه iOS Simulator اپل کد کیبوردی مخصوص کار با یک دست را مشاهده کرده است، iOS Simulator برنامه‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های iOS را روی سایر سخت افزارها تست کنند.

به گفته این فرد، این قابلیت از زمان عرضه iOS 8 وجود داشته است. این کیبورد با کشیدن صفحه به راست یا چپ فعال می‌شود و کلید‌ها را به سمت مقابل منتقل می‌کند، در این حالت کلید‌های بزرگی برای کات و پیست کردن نیز نمایش داده می‌شود. در ادامه دو نمونه تصویر از کییبورد مرموز اپل را مشاهده می‌کنید.

مشخیص نیست که چرا اپل هیچ گاه این قابلیت را در اختیار کاربران قرار نداده است، اما در صورتی که آیفون شما جیلبریک شده است، می‌توانید با راهکار Troughton-Smit از این کیبورد استفاده کنید.

می‌توان امیدوار بود که اپل در بروزرسانی جدید iOS امکان استفاده عمومی از این کیبورد را برای تمامی کاربران فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها