با دستور رئیس سازمان صداوسیما

رادیو معارف به معاونت صدای رسانه ملی ملحق شد

رادیو معارف؛ پاسخگوی شبهات دینی

هویت هر جامعه‌ای را باورهای آن شکل می‌دهند. هر قدر باورمندی به ارزش‌ها و اعتقادات آحاد جامعه قوی‌تر باشد، هویت آن جامعه مستحکم‌تر است.
کد خبر: ۹۲۲۹۳۵
رادیو معارف؛ پاسخگوی شبهات دینی

امروزه در عصر تکثر رسانه‌ها، جبهه معارض انقلاب اسلامی با در اختیار داشتن رسانه‌های متعدد و بهره‌گیری از رنگ‌آمیزی و جذابیت‌های خاص با طرح شبهات مختلف در حوزه‌های دینی درصدد تضعیف باورهای مردم و تزلزل در پایه‌های هویتی جامعه است. در این میان رسالت دینداران و رسانه‌های دینی بیشتر نمایان می‌شود.

براساس قاعده «پیشگیری بهتر از درمان» تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی جامعه، مهم‌ترین مسأله در پیشگیری از جرم است. از این‌رو تبیین مباحث دینی به صورت جذاب و قابل پذیرش، گام موثری در مقاوم‌سازی اخلاقی و اعتقادی جامعه است و نقش بازدارندگی در برابر شبهات و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد. بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی، ناشی از عبور از خط قرمزهای دینی است. لذا تبیین و ترویج آموزه‌های دینی، امنیت اخلاقی و روحی به همراه دارد. اگرچه بسیاری از افراد جامعه، اعتقاد قلبی به آموزه‌های دینی دارند، اما التزام عملی‌شان کمرنگ است که با تبیین آموزه‌ها به شیوه بیان جذاب و ظرفیت‌های هنری می‌توان این التزام را نیز محقق کرد؛ چراکه بنای آموزه‌های دینی بر فطرت است. رسانه‌های دینی در کنار تبیین و ترویج، رسالت پاسخگویی به شبهات دینی را نیز به‌عهده دارند. بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای، رسانه‌های مکتوب، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و... به صورت هدایت شده و هدفمند درصدد القای شبهات و تزلزل پایه‌های اعتقادی جامعه بویژه جوانان هستند. رادیو معارف به کمک مؤسسات پژوهشی مستقر در قم در راستای رسالت و مأموریت خود نهایت توانش را در رصد شبهات، دسته‌بندی آنها و پاسخ‌های اقناعی، مستدل و مستند به کار گرفته و با بهره‌گیری از اساتید حوزه علمیه قم در رشته‌های تخصصی عقاید، کلام، تاریخ، قرآن، تربیت کودک و خانواده؛ پاسخگوی سؤالات مخاطبان و شبهات رایج در فضای رسانه‌ای جامعه است. «پرسمان» عنوان برنامه‌ای زنده به روش پرسش و پاسخ است که هر روز ساعت 18 تا 19 از رادیو معارف پخش می‌شود و به سؤالات و شبهات در حوزه‌های قرآنی، تاریخی، اعتقادی، تربیتی و... پاسخ می‌دهد. «تا جمعه ظهور» نیز پاسخگوی سؤالات و شبهات در حوزه مهدویت است. جذابیت‌بخشی به برنامه‌ها در استقبال مخاطب و اثرگذاری پیام بسیار مؤثر است، از این‌رو برنامه‌سازان این رسانه دینی از همه ظرفیت‌ها و تکنیک‌ها و قالب‌ها در انتشار پیام‌های معرفتی بهره می‌گیرند.

مجتبی تونه‌ای

مدیر رادیو معارف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها