اگر شما جزو افرادی محسوب می شوید که زمانی که در کنسرت موسیقی هستید، تمایلی به فیلم گرفتن ندارید و در واقع دیدن گوشی های موبایل در سالن و در بعضی موارد نور فلش آن ها اذیتتان می کند، باید بگوییم که اپل پتنتی تازه برای کمک به شما ارایه داده است.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۸
آیفون دارها دیگر نمی توانند در کنسرت ها فیلم بگیرند!

به گزارش جام جم کلیک ، پتنت تازه اپل سیستمی را در بر می گیرد که در اصل به منظور اجبار دوربین آیفون به متوقف کردن ضبط فیلم طراحی شده است. البته علاقه مندان به فیلم برداری با گوشی آیفون نباید نگران شوند، چرا که این سیستم تنها در سالن های مخصوص کنسرت به کار خواهد آمد. در نتیجه دیگر شخص نمی تواند با آیفون از خواننده یا گروه مورد علاقه اش فیلم بگیرد و بهتر است در لحظه از آن موسیقی و اجرای زنده لذت ببرد.

به اعادی گاردین، این سیستم از سیگنال های اینفرارد (مادون قرمز) استفاده می کند تا به آیفون شما پیام برساند و از آن بخواهد ضبط ویدیو را متوقف کند.

تصویر این پتنت اپل نشان می دهد که بر روی گوشی آیفون پیامی با عنوان "recording disabled" نمایش داده می شود.

پیش تر بسیاری از خوانندگان و هنرمندان از جمله برنده جایزه گرمی، Adele، از افرادی که با گوشی های هوشمندشان اقدام به فیلم برداری از کنسرت ها می کنند گله کرده بودند و مدعی شدند که این کار باعث ناراحتی و ایجاد مزاحمت برای طرفداران دیگر می شود.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد استفاده از این پتنت خود را دارد یا خیر و باید مانند اخبار دیگر اپل در این روزها منتظر باشیم و ببینیم تصمیم این شرکت در این باره چه خواهد بود.

تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها