چاقی و اضافه وزن یکی از مهمترین دغدغه های افراد است و هر کسی دوست دارد که اندامی متناسب و زیبا داشته باشد…
کد خبر: ۸۸۳۴۴۴
خوشمزه ترین راهکار برای کاهش سایز کمر

به گزارش جام جم سرا ، با ما همراه باشید تا با خوراکی هایی آشنا شوید که هم خوشمزه اند و هم به تناسب اندام کمک می کنند.

انار

محققان دریاقتند این میوه میزان اسیدهای چرب در خون (NEFA) را کاهش می‌دهد.مطالعات قبلی نشان داده بود میزان NEFA به ذخیره چربی زیادی در اطراف شکم بستگی دارد، علاوه بر این‌که آب انار خاصیت درمانی برای سرطان و بیمار قلبی دارد، در آب کردن چربی دور شکم نیز موثر است. محققان دریاقتند آب انار میزان اسیدهای چرب در خون (NEFA) را کاهش می‌دهد.

مطالعات قبلی نشان داده بود میزان NEFA به ذخیره چربی زیادی در اطراف شکم بستگی دارد. همچنین میزان زیاد NEFA خطر بیماری قلبی و دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد. در این تحقیق افراد داوطلب روزانه به مدت ۴ هفته آب انار خوردند. در پایان یک ماه، میزان NEFA بدن این افراد کاهش یافته بود. این موضوع سبب می‌شود که چربی ذخیره شده در اطراف شکم نیز کاهش یابد.علاوه بر آن، فشارخون این افراد نیز کاهش پیدا کرده بود. کم شدن فشارخون کاهش خطر بیماری قلبی، سکته و بیماری کلیوی را نیز به دنبال دارد.

ماهی

یکی از خوشمزه ترین و همچنین مفیدترین موادی که باید در طول هفته از آن مصرف کنید ماهی است. این ماده غذایی دارای میزان زیادی امگا۳ است و از همین رو بدنی که امگا۳ بیشتری داشته باشد انرژی بیشتری نیز دارد همچنین ماهی دارای میزان زیادی پروتئین است و این ماده مغذی خود کمک می کند تا چربی سوزی در بدن شما افزایش داشته باشد و شما احساس سیری کنید از همین رو کمتر غذا خواهید خورد. سعی کنید در هفته حداقل ۲ بار ماهی میل کنید.

آجیل

یکی از موادی که همه از آن به عنوان غذای ممنوعه در دوره رژیم یاد می کنند آجیل است در حالی که این ماده خود می تواند یک چربی سوز بسیار خوب باشد. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ انجام شده است مشخص شد که منیزیم که در آجیل به وفور دیده می شود می تواند به بهبود خواب و همچنین چربی سوزی بیشتر در بدن شما کمک کند. توجه داشته باشید که بهترین نوع آجیلی که باید مصرف کنید نوع خام و شورنشده آن است.

شیر

از جمله مغذی ترین موادی که همیشه می توانید از آن استفاده کنید شیر های کم چرب است. این ماده دارای میزان زیادی کلسیم دارد و تحقیقات زیادی که در چند سال گذشته انجام شده است نشان می دهد کلسیم و لاغری ارتباط نزدیکی با هم دارند. نوشیدن روزانه ۵ لیوان شیر می تواند به شما در افزایش سرعت کاهش وزن کمک به سزایی داشته باشد.

فلفل

یکی از موادی که در آخرین تحقیقات انجام شده از آن به عنوان تندترین راه لاغر شدن یاد می شود فلفل قرمز است. این ادویه را به تمامی غذاهایتان اضافه کنید تا به راحتی و یا کمترین دشواری وزنتان کاهش پیدا کند. فلفل می تواند متابولیسم بدن شما را افزایش دهد و البته اگر کمی در خوردن غذاها دقت داشته باشید خیلی سریع لاغر خواهید شد.

منبع : برنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها