طب سنتی که از دیرباز محل رجوع بیماران برای مداوای امراض خود بوده است درباره درمان سرماخوردگی و تا حدی هم برخی از انواع آنفلوآنزا پیشنهاد می‌کند وارد آشپزخانه شده، یکی از مواردی را که در ادامه بیان شده مورد استفاده قرار دهید.
کد خبر: ۸۶۴۴۳۶
توصیه‌های طبیبان سنتی برای درمان سرماخوردگی

البته واضح است اگر مورد مذکور در منزل نبود، می‌توانید آن را از عطاری خریداری کنید و با رساندن خواص این مواد به بدنتان، توان آسیب‌رسانی ویروس سرماخوردگی را تا حد زیادی کاهش دهید و به این طریق درمان و بهبودی خود را سرعت ‌بخشید:

* اولین و معروف‌ترین داروی سنتی برای درمان سرماخوردگی شربت آبلیموست. آبلیمو باعث کاهش درد گلو و التیام بخشیدن به زخم‌های احتمالی ناشی از سرفه‌های خشک می‌شود و با کم کردن التهاب بافت مخاط، گلودرد را نیز التیام می‌بخشد.

* تا می‌توانید سوپ مرغ بخورید زیرا از قدیم‌الایام طبیبان سنتی در کشورهای گوناگون آن را برای درمان سرماخوردگی تجویز می‌کرده‌اند و اثراتش بر رفع بیماری کاملا مشهود بوده است.

* عسل را از یاد نبرید. در هر آشپزخانه‌ای یک شیشه عسل پیدا می‌شود. عسل آن‌قدر خاصیت دارد که تقریبا برای مداوای بسیاری از زخم‌ها تا التهابات و بیماری‌ها به کار می‌رود. یک یا دو قاشق آن را در آب جوش بریزید و کمی آبلیمو به آن بیفزایید و هر چند ساعت میل کنید. سرفه خشک را کاهش می‌دهد، بافت گلو و مخاط دهان را نرم می‌کند و گرمای آب هم سبب تعریق و خروج سریع‌تر سموم از بدنتان می‌شود. تعریق همچنین به خنک شدن غیر‌مستقیم بدن و کاهش تب نیز کمک شایانی می‌کند.

* محلول آب‌نمک قرقره کنید. یکی از دردسرهای بیماران مبتلا به سرماخوردگی، شکایت آنها از گلودرد و التهاب در این ناحیه بدن است. قرقره کردن محلول آب و نمک کمک می‌کند مجرای تنفسی پاکسازی شود. اگر مقداری مریم گلی هم تهیه کنید و به این محلول بیفزایید از آن می‌توانید به‌عنوان یک دهانشوی ضدعفونی‌کننده که سبب تسکین مجرای گلو می‌شود نیز بهره بیشتری ببرید.

* ویتامین C به بهبود سریع‌تر سرماخوردگی منجر می‌شود. میوه‌ها و مرکباتی مثل پرتقال، گریپ‌فروت، کیوی و مانند اینها سرشار از ویتامین C هستند که اگر پیش از ابتلا به سرماخوردگی به مقدار مناسب و روزانه استفاده شود مقاومت بدن را در برابر فعالیت ویروس سرماخوردگی افزایش می‌دهد، اما در دوره ابتلا نیز باعث سرعت بهبود فرد بیمار می‌شود.

* پیاز هم مثل سیر است. با غذایتان پیاز بخورید و مقداری از آن را برش دهید و بالای سرتان بگذارید تا هم بدنتان ضد عفونی شود، هم آلودگی هوای اتاقی که در آن استراحت می‌کنید، کمتر شود.

* سیر معجزه می‌کند. درست است که بوی بد آن باعث می‌شود کمتر کسی به فکر استفاده از آن بیفتد، ولی خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به‌سرعت از بستر بی‌حالی و بیماری برخیزند و به کار و زندگی عادی خود برسند تا این که بوی این شفادهنده همه‌فن حریف را بهانه کنند و از مزایای آن دست بکشند. فقط مراقب باشید‌ سیر اثرات سریعی بر فشار خون دارد و نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها