شایع‌ترین شکایت در فصل پاییز، سرماخوردگی و عود بیماری‌های تنفسی است. اگر از کسانی هستید که در این فصل، مدام دچار زکام می‌شوید یا از سرماخوردگی گریزان هستید، توصیه‌های زیر راهگشا خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۹۷۴۹
هوای پاییز گول می‌زند

ـ خاصیت هوای پاییز فریبنده بودن آن است، به این معنا که دمای هوای آن در طول شبانه روز متغیر است و این مساله باعث می‌شود، فرد به‌خوبی تشخیص ندهد که چه نوع لباسی را چه زمانی از شبانه‌روز به تن کند. صبح و شب فصل پاییز، خنک و میانه روز گرم است. بهتر است لباسی انتخاب کنید که بتوانید موقع گرما آن را بیرون بیاورید و هنگام مواجهه با سرما دوباره بپوشید.

ـ افراد به‌خصوص کودکانی که به‌طور دایم به زکام و سینوزیت دچار می‌شوند، اگر یک سال به طور مداوم به جای آب، شربت تخم بالنگو بخورند در مقابل سرماخوردگی مقاوم خواهند شد. تخم بالنگو سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و مقاومت بدن را در مقابل سرماخوردگی افزایش می‌دهد. شربت تخم بالنگو به این روش تهیه می‌شود: یک سوم لیوان گلاب، دو سوم لیوان آب، یک قاشق مرباخوری شکر و یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را با یکدیگر مخلوط و نوش‌جان کنید.

ـ مصرف زیاد میوه‌های آبکی به دلیل تاثیر سوء بر دستگاه گوارش می‌تواند در این فصل باعث تضعیف سیستم ایمنی شود و استعداد افراد را برای ابتلا به بیماری‌های مختلف بالا ببرد.

دکتر محمدعلی زارعیان

پزشک و پژوهشگر طب سنتی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها