اخبار بازی

جمعه سیزدهم

چند سال است سبک وحشت دوباره احیا شده و گیمرهای علاقه‌مند توانسته‌اند دلی از عزا دربیاورند.
کد خبر: ۸۴۹۳۷۸
جمعه سیزدهم

به گزارش جام جم کلیک ،همین تابستان بازی Until Dawn برای مشتاقان عرضه شد و توانست با بهره‌گیری از عناصر موجود در فیلم‌های کلاسیک سبک وحشت، هواداران خاص خود را جذب کند.

حال شواهد نشان می‌دهد یک بازی دیگر با سبک و سیاقی مشابه در راه است؛ آن هم براساس سری فیلم‌های جمعه سیزدهم و ستاره نقابدار و خبیث این مجموعه یعنی جیسون.

این بازی که پاییز گذشته معرفی شد ابتدا «اردوگاه تابستانی» نام داشت و داستان تعدادی نوجوان نگونبخت را در سفری شوم روایت می‌کرد.

به وضوح می‌شد ارادت آن بازی را به فیلم‌های اسلشر دهه 80، به‌خصوص جمعه سیزدهم دید. حال سازنده آن بازی، یعنی Gun Media اعلام کرده اثر در دست ساختش از یک ادای دین فراتر رفته است.

این‌بار با اقتباسی کامل و رسمی از جمعه سیزدهم طرفیم که در کیک استارتر خودنمایی می‌کند.

جریان از این قرار است که اندکی پس از معرفی این بازی، خالق اصلی جمعه سیزدهم، یعنی شان کانینگهام، با این سازنده که قبلا تجربه ساخت بازی Breach and Clear را داشته، تماس گرفته و در نهایت جواز استفاده از نام جمعه سیزدهم را به آنها داده است.

جوازی که در نهایت به بالا رفتن انتظارها و صرف بودجه‌ای بیشتر منجر شد.

به نظر می‌رسد جواز نام فیلم‌های جمعه سیزدهم از جواز آن برای بازی‌های ویدئویی جداست و از اینرو، هیچ مبلغی برای پشتیبانی استودیو ارائه نشده است. برای همین هم سازندگان به کیک استارتر و کمک‌های مردمی رو آورده‌اند.

از سوی دیگر، به دلیل خشونت بسیار بالایی که در این سری فیلم‌ها به نمایش درآمده، عقد قرارداد انتشار با شرکت‌های بزرگ ممکن نیست.

سازندگان تعهد بسیار خاصی به سری فیلم‌ها و قتل‌های عجیب و خلاقانه آن احساس کرده و دوست ندارند ناشران خلاقیتشان را محدود کنند.

تا اینجا که به نظر می‌رسد محتوای اصلی بازی «اردوگاه تابستانی» به عنوان یک بازی اسلشر نامتقارن تغییر خاصی نکرده است.

در این بازی، بازیکنان می‌توانند هم در نقش جیسون وورِس، قاتل قداره به‌دست نقاب بر صورت ایفای نقش کنند و هم در نقش مشاور اردوگاه. برخلاف آن چیزی که در فیلم‌ها دیده شده، در بازی ، راه‌هایی فراتر از دویدن بی‌هدف برای گریز از خطر وجود دارد.

کار راحتی نیست، اما می‌توان جیسون را شکست داد. این بازی با بودجه درخواستی 700 هزار دلار تا 13 نوامبر امسال در کیک استارتر قرار خواهد داشت.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها