امروز مناسبتی خاص است و من دوست دارم برای یکی از عزیزترین دوستانم هدیه‌ای به یادماندنی بخرم. به چند فروشگاه سرمی زنم تا بالاخره هدیه‌ای درخور و با قیمتی مناسب پیدا می‌کنم. با خوشحالی مبلغ را پرداخت می‌کنم و می‌خواهم از مغازه بیرون بزنم که صدای فروشنده را می‌شنوم که می‌گوید: اجازه بدهید هدیه را کادوپیچ کنم. اما پاسخ منفی می‌شنود.
کد خبر: ۸۱۲۲۹۲
کادو پیچ کردن از نوع هنرمندانه

من برای دوستم یک دنیا ارزش قائلم. شاید گران ترین هدیه رابرای او خریداری نکرده باشم، اما خیال دارم نهایت عشق را برای بسته بندی کردن هدیه‌اش به کار ببرم. ایده‌هایی خوب در ذهنم رژه می‌رود. یکی دوتا از آنها مناسب به نظرمی رسد. بالاخره به خانه می‌رسم و هدیه را به بهترین شکل ممکن می‌پیچم.

شاید باورنکنید، اما لحظه‌ای که دوستم هدیه را دید حتی دلش نمی‌آمد آن را بازکند. مات و مبهوت ظاهر آن بود و تعجب کرده بود که چگونه من حاضر شده‌ام چنین وقت و سلیقه‌ای برای او اختصاص بدهم. انگار تازه متوجه شده که چقدردوستش دارم. از کاری که کرده‌ام بسیار خرسندم و تصمیم دارم از این به بعد هر هدیه‌ای را به سبکی هنرمندانه و مناسب با آن شخص و آن موقعیت بسته بندی کنم. این هم یک روش ابراز عشق است. امروز می‌خواهم ایده هایم را با شما درمیان بگذارم تا برای یک بار هم شده امتحان کنید و بعد از آن مانند من عاشق این سبک هنرنمایی شوید.

توت فرنگی

این توت فرنگی‌ها با استفاده از کاغذکادوی قرمز با خال‌های سفید درست شده، اما شما می‌توانید از کاغذرنگی قرمز استفاده کنید و با ماژیک مشکی‌ روی آن خال‌های سیاه رنگ بکشید. بر روی کاغذ قرمزتان طرح گل چهار پر بکشید و آن را برش بزنید. اندازه گل باید متناسب با هدیه باشد، اما به طورکلی این نوع کادوپیچی مناسب هدایای کوچک و سبک است. کادو را وسط گل بگذارید، سپس پرهای گل را برروی هم قراردهید و آن‌ها را در قسمت پایین به هم منگنه کنید یا روی آن‌ها چسب بزنید. برای درست کردن برگ توت فرنگی هم با کاغذ سبزرنگ گلی پنج پر درست کنید و روی توت فرنگی بچسبانید.

اجاق گاز

باز هم طرحی فوق‌العاده برای بچه‌ها. درست کردن آن مستلزم کمی صبر و حوصله و همچنین ظرافت در نقاشی است. مکعبی مقوایی بسازید که درش از جلو بازشود. مکعب‌مستطیلی باریک هم درست کنید و روی آن در قسمت عقب بچسبانید تا حالت قسمت فلزی برآمده پشت اجاق را داشته باشد.‌ روی مکعب، طرح شعله‌های گاز، ساعت، دکمه‌های جلوی آن، شیشه جلوی فر، دسته‌ها و سایر جزئیات اجاق گاز را نقاشی کنید. می‌توانید حتی برای زیباترشدن، طرح دستکش پارچه‌ای یا دستگیره را نیز اضافه کنید تا بیشتر یادآور منظره آشپزخانه باشد. هدیه راداخل آن قراردهید و در اجاق را با نوارچسبی کوچک، عکس برگردانی ریز ‌یا سنجاق ببندید. فوق‌العاده است!

گوزن

این هم طرحی زیبا برای کادوپیچ کردن هدایای کودکان. هدیه را داخل پاکت قراردهید یا آن را به شکل مستطیلی با کاغذرنگی قهوه‌ای ‌بسته بندی کنید. یک جفت چشم درشت و پوزه‌ای مناسب برای آن درست کنید و در جایگاه قراردهید. حالا نوبت شاخ‌هاست. با سیم شاخ درست کنید، کاموای قهوه‌ای ‌به آن بچسبانید و شاخ را در بالای سر گوزن قراردهید. این گوزن از راه دور آمده تا هدیه کودک را به او بدهد.

کیف

جعبه کادویی مناسب برای هدیه دادن. اگر از مغازه‌ای خریدکرده اید و جنس را در ساکی مقوایی به شما داده، می‌توانید از همان برای درست کردن این کیف تزئینی استفاده کنید. آن را با قیچی کوتاه کنید، کاغذ کادو را بر روی تمام قسمت‌های آن بچسبانید و با همان کاغذ برای آن دسته بسازید. اگر هم از این کیف‌ها ندارید، تکه‌ای مقوای مستطیلی بردارید، در یک سمت آن کاغذکادو بچسبانید، آن را به‌صورت کیف درآورید و در کناره‌های آن نیز دو مستطیل بچسبانید تا کیف کامل شود. ظرافت را رعایت کنید و در پایان دسته را وصل کنید. این نوع جعبه کادو برای هدیه دادن کتاب بسیار مناسب است.

جغد

اگر هدیه‌ای مستطیلی شکل دارید، به راحتی می‌توانید آن رابه شکل این جغدهای زیبا درآورید. آن را با کاغذرنگی دلخواه‌تان بپیچید. از کاغذ سفید یک جفت دایره برای چشم‌ها درآورید، دایره کوچک‌تر سیاه رنگ را به‌عنوان عنبیه برروی آن بچسبانید و چشم‌ها را در جای خود قراردهید. با کاغذ نارنجی رنگ، نوکی کوچک درست کنید و زیر چشم‌ها بچسبانید. برای زیباترشدن طرح جغد، دامنی سه رنگ برای آن درست شده است. شما هم به راحتی می‌توانید با سه تکه کاغذرنگی یا کاغذکادوی مختلف، دامنی سه والان به شکل دالبری درست کنید و در جای مناسب قراردهید. در انتها نوبت چسباندن
بال هاست. دو بال از همان رنگ بدن جغد درست کنید و از پایین چشم به حالت اریب رو به خارج از بدن بچسبانید.

اتوبوس

اگر می‌خواهید برای یک پسربچه هدیه ببرید، شاید این ایده‌آل ترین طرح ممکن باشد. یک اتوبوس، ماشین باری، فولکس یا هرنوع ماشین دیگر از نوع ارزان قیمت انتخاب کنید، کادویتان را مانند یک بار کوچک بپیچید و با نخ کاموای ضخیم یا طنابی باریک روی آن ببندید. پسربچه احساس می‌کند یک اتوبوس کادو به او تقدیم شده است.

پر

بیشتر ما با دیدن پر به یاد دوران بسیار قدیم می‌افتیم که انسان‌ها با استفاده از قلم پر می‌نوشتند. پر هنوز هم بار معنایی سنگینی دارد و به همین دلیل می‌تواند تزئین خوبی برای کادوی شما باشد. هدیه را بسته‌بندی کنید. سپس با کاغذرنگی روشن، یک یا دو پر درست کنید و بر روی آن قراردهید. پر طرحی لطیف و در عین حال پرمعناست.

چسب زخم

به عیادت کسی می‌خواهید بروید؟ پس این ایده را در ذهن داشته باشید. هدیه را در کاغذکادو بپیچید و روی آن چند نوارچسب بچسبانید یا با نوارچسب و کمی پنبه برای نشان دادن قسمت برجسته، چسب زخم را درست کنید. چسب‌ها را با آبرنگ یا گواش به رنگ‌های مختلف درآورید و روی قسمت برجسته، چهره‌هایی خندان بکشید. سپس جمله‌ای امیدبخش برای پیداکردن دوباره سلامت روی کادو بنویسید و هدیه‌تان را با عشق به فرد بیمار بدهید؛ اطمینان داشته باشید که این هدیه در بهبود وضع جسمی بیمار شما بسیار موثر خواهدبود.

کادویی تیره با طرحی روشن

به این دو نوع بسته بندی نگاه کنید. با کاغذی ساده پیچیده شده‌اند، روبانی دور آن‌ها گره خورده و تصویر یک آهو یا قوی سفیدرنگ بر رویشان قرارداده شده. طرحی ساده اما زیبا و رویایی. ابتدا هدیه‌تان را در کاغذرنگی نسبتاً تیره بپیچید. تیرگی کاغذ باعث می‌شود طرح سپیدرنگی که ‌روی آن قرارمی‌دهید بیشتر خودنمایی کند. شما می‌تواند طرح گل، درخت، پروانه، خرگوش، کبوتر‌ یا هر چیز دیگری را که دوست دارید از مقوا یا کاغذ سپید ببرید و ‌روی کاغذکادوی تیره ‌بچسبانید.

گربه

برای درست کردن گربه هم ابتدا طرح گل چهارپر را‌روی مقوا بکشید و توجه داشته باشید ‌ نوک سه تا از پرها باید منحنی باشد‌ و در انتهای پره چهارم دو گوش نوک تیز گربه را بکشید. گوش‌ها را با آبرنگ یا گواش قرمز کنید تا متمایز شود. طرح را برش بزنید، پره‌ای که دارای دو گوش است و پره روبه‌رو را به هم وصل کنید، سپس روی هریک از دو پره کناری چاکی ایجادکنید که بتوانید گوش‌های گربه را از آن عبوردهید. یک جفت چشم مصنوعی برای گربه بچسبانید و بینی، دهان و سبیل‌ها را بکشید. با همان مقوای اصلی دم و پاها را هم برش دهید و در قسمت مناسب قراردهید.

(چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها