با 6 دوربینی که صنعت فیلم و عکاسی را متحول کردند، آشنا شوید

دوربین‌های سرنوشت‌ساز

در بازار آمریکا عرضه شد

گوشی هزار دلاری هیبریدی لومیکس CM1

ترکیب گو.شی هوشمند و دوربین برای تولید یک دستگاه هیبریدی، طرح جدیدی نیست. سامسونگ و پاناسونیک بارها چنین طرحی را امتحان کرده‌اند. حالا جدیدترین گوشی پاناسونیک از این نوع که در جریان نمایشگاه CES 2015 عرضه شد به بازارهای آمریکا راه پیدا کرده است
کد خبر: ۸۰۸۷۴۲
گوشی هزار دلاری هیبریدی لومیکس CM1

به گزارش جام جم کلیک: لومیکس 101P یکی از اولین تلاش‌های پاناسونیک برای پر کردن خلاء بین گوشی‌های اندرویدی و یک دوربین خوب بود و در نمایشگاه CES امسال، این شرکت لومیکس DMC-CM 1 را عرضه کرد. حالا CM1 به آمریکا رسیده است. ولی این گوشی برای علاقه‌مندانش ارزان تمام نخواهد شد.

البته این گوشی هوشمند مثل سایر گوشی‌‌ها چندان هم خوش‌دست نیست. اگرچه لومیکس DMC-CM 1 قادر است تصاویر با کیفیتی ثبت کند ولی شاید حمل و نقل آن به آسانی سایر گوشی‌ها نباشد و داخل جیب گذاشتن و بیرون آوردن آن در برخی موارد سخت باشد. لومیکس CM1 شبیه یک دوربین خیلی باریک است ولی بعنوان یک گوشی هوشمند ضخامت زیادی دارد.

سنسور 1 اینچی و 20 مگاپیکسلی این گوشی ویژگی اصلی آن است که قادر به ضبط ویدیوهای با کیفیت 4K است. این گوشی به پردازنده 2.3 گیگاهرتزی اسنپدراگون 801 با 2 گیگابایت رم مجهز شده است. در شرایطی که قدرت پردازش این گوشی هوشمند و پردازنده بکار رفته در آن چندان نکته خاصی بخصوص در بازار امروز و پردازنده‌های جدید محسوب نمی‌شود ولی ذکر این که پاناسونیک نرم‌افزار این گوشی را سنگین نکرده تا همه چیز به روانی اجرا شود، خبر خوبی به نظر می‌رسد.

حالا که صحبت از نرم‌افزار شد خوب است که به نرم‌افزار 4K Photo این گوشی اشاره کنیم که به شما کمک می‌کند تا از کلیپ‌های با کیفیت 4K خود عکس‌ بگیرید. همچنین نرم‌افزار 4K Pre-Burst نیز طراحی شده تا تصاویر با کیفیتی را از اجسام در حال حرکت ثبت کند.

اما با توجه به صحبت‌هایی که در مورد تصاویر و ویدیوهای 4K شد، ذکر این نکته که فقط 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برای این گوشی در نظر گرفته شده، چندان دلگرم کننده نیست بخصوص وقتی متوجه می‌شویم که پاناسونیک قیمت 1000 دلار را برای این گوشی در نظر گرفته است. البته لومیکس CM1 از درگاه میکرو SD پشتیبانی می‌کند که بدون شک برای ضبط ویدیوهای 4K مورد نیاز کاربران خواهد بود.

از دیگر مشخصات فنی این گوشی هوشمند می‌توان به نمایشگر 4.7 اینچ با رزولوشن 1080 در 1920 و تراکم پیکسلی 469 پیکسل در اینچ اشاره کرد. CM1 از وای‌فای و 4G LTE پشتیبانی می‌کند و اندروید کیت‌کت 4.4 روی آن اجرا می‌شود که البته قابل بروزرسانی به اندروید 5 هم خواهد بود.

نظر شما در مورد این گوشی هوشمند چیست؟ به نظر شما این گوشی 1000 دلار می‌ارزد؟

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها