طی چند سال گذشته، همواره تولیدکنندگان مطرح صنعت موبایل و گوشی‌های تلفن، سعی کرده‌اند تا با آوردن فناوری‌های جدید و تازه به تولیداتشان، بر فروش خود افزوده و بازار را به تسخیر برند خود درآورند.
کد خبر: ۸۱۵۵۲۱
5 گوشی با دوربین‌های فوق‌العاده + عکس

اگرچه، این روزها محصولات مطرح بازار چنان امکاناتی دارند که گاه کاربران برای خرید یک مدل به شدت سردرگم می‌شوند، اما در میان این ویژگی‌های جذاب، دوربین همیشه نقش دیگری را بازی می‌کند و گاه معیار اصلی انتخاب توسط یک کاربر می‌شود.

دیافراگم گسترده‌تر، سنسور بزرگ‌تر، پیکسل‌های بیشتر، سیستم‌های فوکوس خودکار فانتزی و خاص، دوربین‌هایی با دو لنز، سنسورهایی با وضوح بالا، محافظ شیشه‌هایی با جنس یاقوت کبود، ثبت عکس‌هایی با افکت‌های خاص، فلش‌های LED دو یا سه رنگ، لرزش گیر اپتیکال و هزاران فناوری و تکنولوژی متفاوت برای بهبود عکس‌های ثبت شده و همچنین فیلم‌های ضبط شده، امروزه از امکانات جدا نشدنی یک پرچم‌دار بازار محسوب می‌شوند.

با این تفاسیر، به سراغ 5 اسمارت فون مطرح بازار می‌رویم که از بهترین دوربین‌های نصب شده تا کنون بهره می‌برند.

LG G4

ال‌جی در حوزه استفاده از دوربین‌های خاص بر روی محصولاتش، عقبه فراوانی دارد. پس از اینکه این کمپانی اسمارت‌فون LG Optimus 3D را با دو دوربین مجهز برای ثبت عکس‌های سه بعدی روانه بازار کرد، در دوربین G3 نیز برای اولین بار از فناوری فوکوس لیزری برای ثبت عکس‌هایی بهتر استفاده کرد؛ اما امسال نیز ال‌جی آخرین پرچم‌دار خود را در حوزه دوربین با دست خالی روانه بازارهای جهانی نکرده است.

دوربین G4 یک نمونه 16 مگاپیکسلی قدرتمند است که مهم‌ترین ویژگی آن بهره گیری از دیافراگم f/1.8 است! یعنی گسترده‌ترین دیافراگم موجود بر روی دوربین اسمارت فون‌های اندرویدی حال حاضر بازار! این قابلیت در ثبت تصاویر در محیط‌های کم نور و تاریک بسیار عالی عمل می‌کند.

همچنین دوربین G4 از نسل جدید لرزشگیرهای اپتیکال بهره می‌برد، فناوری که ال‌جی آن را OIS 2 می‌نامد.

همچنین در کنار سیستم فوکوس لیزری G4، از سنسورهای سنجش رنگ جدیدی نیز در این اسمارت‌فون استفاده شده است که به شما کمک می‌کند تصاویر را با بهترین رنگ ممکن و طبیعی‌ترین حالت موجود برای خود ثبت نمایید.

علاوه بر این، وجود تنظیمات فوق حرفه‌ای این دوربین نیز، حس و حال کار کردن با یک دوربین DSLR را برای شما فراهم می‌کند.

+HTC One M9

کمپانی HTC پس از معرفی M8 برای اولین بار با دو دوربین و فناوری اولترا پیکسل، نتوانست نظر منتقدین بازار را جلب کند و به همین دلیل در پرچم‌دار بعدی‌اش یعنی M9 به همان سیستم سابق بازگشت و از یک دوربین قدرتمند تک لنزی برای اسمارت فون خاصش بهره برد.

اما M9 پایان کار نبود و این کمپانی به سرعت محصول بعدی‌اش یعنی +M9 را روانه بازارها کرد. اسمارت‌فونی که بزرگ‌تر از نسخه اصلی بوده و تفاوت‌هایی در سایر حوزه‌ها دارد.

این محصول که تنها در بازارهای قاره آسیا عرضه خواهد شد از دو دوربین در پشت بهره برده است.

یک نمونه 20.7 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین 2.1 مگاپیکسلی به عنوان سنسور مجزا و جهت ثبت تصاویر با عمق بهتر!

البته دوربین دوم این محصول بازهم همان فناوری اولترا پیکسل HTC بوده و یک دوربین 4 مگاپیکسلی جور ثبت تصاویر را می‌کشد البته باید اذعان داشت که در این نسخه، این دوربین کارکرد بهتری داشته و تصاویر بهتری را نسبت به M8 ثبت می‌کند.

Huawei Honor 6 Plus

اوایل سال 2015 میلادی، هوآوی از اولین اسمارت فون که دارای دوربین Dual بود رونمایی کرد. Honor 6 plus در مسیری حرکت را آغاز کرده است که پیش از این ال‌جی و اچ‌تی‌سی آن را پیموده‌اند.

این اسمارت فون چینی، از دو دوربین 8 مگاپیکسلی مجزا استفاده کرده است که تنظیمات آن به شما اجازه می‌دهد به ثبت تصاویری سه‌بعدی بپردازید.

عملی که پیش از این HTC برای هوادارانش انجام داده بود. سنسور این دوربین با فناوری خاص و پیکسل‌های بزرگ‌تر خود باعث می‌شود تا کاربر بتواند در نور کم تصاویر خوبی را برای خود به ثبت برساند.

یکی از سنسورها با دیافراگم f/2.0 بوده و دیگری دیافراگمش f/2.4 است. هوآوی معتقد است که Honor 6 Plus می‌تواند با سرعت خارق العاده 0.1 ثانیه فوکوس خودکار را انجام دهد.

Gionee Elife E8

سری E اسمارت فون‌های کمپانی Gionee بیشتر بر روی قابلیت‌های دوربین متمرکز شده است. مدل E8 این کمپانی را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده توسط آن‌ها دانست.

دوربین اصلی این دستگاه 24 مگاپیکسل قدرت داشته و همراه با یک فلش دو گانه LED از دیافراگم مناسب f/2.0 نیز بهره برده است.

جالب‌ترین قسمت دوربین E8 و اصلی‌ترین دلیلی که باعث شد نام این اسمارت فون در لیست ما قرار گیرد، قابلیت‌های نرم افزاری آن است.

در قالب یکی از این ویژگی‌های نرم افزاری کاربر می‌تواند به ثبت تصاویری با وضوح 100 مگاپیکسل بپردازد.

مگاپیکسل‌ها همیشه داستان را به طور کامل برای ما بیان نمی‌کنند، اما وضوح بیشتر، می‌تواند جزییات بیشتری را در عکس برای ما ثبت کند.

لنز این دوربین بسیار خوب عمل کرده و یک طراحی 6 قسمتی خاص دارد که البته با استفاده شیشه‌های مخصوص یاقوت کبود از آن محافظت می‌شود.

Panasonic Lumix DMC-CM1

چهار گوشی که تا کنون معرفی شدند، همگی اسمارت فون‌هایی بودند که از قابلیت‌هایی ویژه در حوزه دوربین استفاده می‌کردند؛ اما این محصول یعنی Panasonic Lumix DMC-CM1 یک اسمارت فون پرچم‌دار و یا حتی متوسط نیست.

این گوشی را می‌توان یک نمونه هیبریدی بین گوشی هوشمند اندرویدی و یک دوربین جیبی دانست.

لومیکس با بزرگ‌ترین سنسور حال حاضر در قسمت دوربین اسمارت فون‌ها به بازار عرضه شده و سنسور آن 20 مگاپیکسل است.

این دوربین به کاربر اجازه می‌دهد تا دیافراگم مورد نیاز خود را از f/2.8 تا f/11.0 انتخاب کرده و ISO مورد نظر را از بین مقادیر 100 تا 25600 تنظیم کند!

اگر وجود برخی از این تنظیمات آب را از دهان کاربران جاری می‌سازد و هر کسی را برای خریدش وسوسه می‌کند، اما قیمت عجیب و 1000 دلاری آن، همه آرزوهای شما را نقش بر آب می‌کند.(آی تی رسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها