امان از روزی که ماوس رایانه از کار بیفتد! به جر‌‌أت می‌توانیم بگوییم ماوس یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات استفاده از رایانه‌های رومیزی به ‌شمار می‌رود؛ زیرا هیچ ابزاری به شما این امکان را نمی‌دهد تا براحتی در بخش‌های مختلف صفحه‌ نمایش حرکت کرده و موضوعات مختلف را انتخاب یا اجرا کنید.
کد خبر: ۸۰۴۷۱۵
روشی برای تبدیل صفحه‌کلید به ماوس

(البته فراموش نشود که باوجود نمایشگرهای لمسی، وابستگی به ماوس تا حد زیادی از بین می‌رود) تا به ‌حال با مشکل از کار افتادن ماوس مواجه شده‌اید؟ دلایل متعددی می‌تواند موجب از کار افتادن ماوس شود و شما مجبور شوید بدون ماوس نیز کارتان را ادامه دهید و با سختی فراوان با استفاده از کلید Tab روی صفحه‌کلید، بین بخش‌های مختلف حرکت کرده و به انجام امور مورد نظر بپردازید. اگر حرفه‌ای باشید، در این شرایط می‌توانید با استفاده از صفحه‌ کلید، میانبرهای صفحه‌ کلیدی و همه ترفندها و دانسته‌های خود، موفق شوید کار خود را ادامه دهید؛ اما گاهی کاربران حرفه‌ای نیز برای دسترسی به یک گزینه یا کلیک روی بخشی خاص از صفحه‌ وب یا یک نرم‌افزار که گزینه‌ای برای استفاده از صفحه ‌کلید در آن تعریف نشده است، با مشکل مواجه می‌شوند. در این شرایط است که ترفند تبدیل صفحه‌کلید به ماوس تنها چاره‌ ممکن به‌شمار می‌رود.

1 ـ‌ کلیدهای Alt+Shift سمت چپ صفحه ‌کلید را فشار داده و در همان وضعیت که این کلیدها را پایین نگه ‌داشته‌اید کلید Num Lock را نیز از سمت راست صفحه‌ کلید فشار دهید.

2 ـ پنجره‌ای برای هشدار فعال‌سازی کلیدهای ماوس و تبدیل بخش عددی صفحه‌ کلید به کلیدهای حرکتی ماوس به ‌نمایش در می‌آید که با فشردن کلید اینتر می‌توانید گزینه‌ Yes را انتخاب کنید.

3 ـ اکنون بخش عددی سمت راست صفحه‌ کلید شما به کلیدهای کنترلی ماوس تبدیل شده و کلیدهای 2و4و6و8 حرکت به سمت چهار جهت اصلی و کلیدهای 1و3و7و9 حرکات مورب را عهده‌دار هستند.

شما می‌توانید پس از قرارگیری روی هریک از موضوعات مورد نظرتان نیز با فشردن کلید 5، عملیات کلیک چپ ماوس را شبیه‌سازی کنید. کلید اینتر نیز همچون گذشته برای اجرای موضوع انتخاب شده کاربرد دارد و برای کلیک راست نیز می‌توانید از کلیدی که کنار کلید کنترل در سمت راست صفحه ‌کلید مشاهده می‌شود، کمک بگیرید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
motahare
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
۰
۰
جالبه ممنون.

نیازمندی ها