انتشار سیستم عامل ویژه اینترنت اشیاء توسط گوگل

Brillo، سیستم ‌عامل گوگل برای آینده بشر

مدیران مایکروسافت که از فرآیند تکمیل نسخه جدید سیستم‌عامل خود به عنوان بزرگترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری جهان یاد می‌کنند، پیش‌بینی کردند ویندوز ۱۰ ظرف ۲ تا ۳ سال روی بیش از یک میلیارد دستگاه مورد استفاده قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۹۳۹۷۷
ویندوز ۱۰ ظرف دو سال روی یک میلیارد دستگاه نصب می‌شود

به گزارش جام جم کلیک: «تری مایرسان» مدیر گروه سیستم‌های عامل مایکروسافت طی کنفرانس توسعه‌دهندگان BUILD 2015 که در سانفرانسیسکو برگزار شده بود در مقابل عموم شرکت‌کنندگان از آرزوهای این شرکت برای عرضه ویندوز ۱۰ سخن گفت.

عرضه یک میلیون نسخه از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت روی انواع دستگاه‌های الکترونیکی از جمله رایانه رومیزی، رایانه شخصی، لپ‌تاپ، تبلت، گوشی‌ هوشمند، کنسول Xbox One، سیستم کنفرانس Surface Hub، عینک حقیقت مجازی HoloLens و انواع سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء می‌تواند یک اتفاق مهم در بازار نرم‌افزاری جهان باشد.

شرکت مایکروسافت هم‌اکنون در حال توسعه ویندوز ۱۰ است که یک هسته مرکزی جامع، فروشگاه اینترنتی واحد و رابط کاربری پیشرفته برای در اختیار گرفتن انواع برنامه‌های کاربردی را شامل می‌شود و به سیستم عامل امکان می‌دهد روی انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی راه‌اندازی شود.

مایکروسافت تلاش فراوانی می‌کند تا کاربران جهانی با سرعت بیشتر، دستگاه‌های خود را به ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

پیش از این گفته شده بود که ویندوز ۱۰ برای تمام صاحبان دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۷ و ویندوز ۸ به صورت رایگان عرضه می‌شود. مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که نسخه موبایلی این محصول را به صورت کاملا رایگان در اختیار شرکت‌های موبایلی قرار می‌دهد.

در حال حاضر ۱.۵ میلیارد دستگاه رایانه شخصی در سراسر جهان مبتنی بر نسخه‌های مختلف ویندوز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: رایورز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها