وقتی گوگل با دستان خودش وب‌سایت خود را ناامن می‌سازد

گوگل شانس آورد که هک نشد

شرکت گوگل در روز اول آوریل و به رسم همیشگی شوخی اول آوریل، صفحه اول موتور جستجوی خود را وارونه کرده بود ولی این امر در حقیقت یک گاف بزرگ بوده است که امنیت این موتور جستجو را در طول آن روز زیر سوال برده بود.
کد خبر: ۷۸۹۲۱۴
گوگل شانس آورد که هک نشد

جام جم کلیک: روز نخست ماه آوریل برای مردم جهان به‌عنوان یک روز بسیار مهم شناخته می‌شود و در فرهنگ‌های بسیاری از آن با نام April fool’s day، نام می‌برند. البته این روز تقریبا همزمان با رخداد سنتی و مرسوم کشور ما یعنی دروغ 13 است و بسیاری این دو رخداد را یکسان می‌دانند. در طی این روز شاهد ارائه هرگونه دروغ بزرگ و اخبار باورنکردنی هستیم که این شوخی حتی در بالاترین رده‌های فناوری اطلاعات نیز مشاهده می‌شود و شرکت‌هایی مانند گوگل نیز با مخاطبین خود در طول روز نخست آوریل شوخی‌های خاصی را انجام می‌دهند.

در سال جاری میلادی و 18 روز پیش بود که شرکت گوگل به‌مناسبت دروغ اول آوریل، یک صفحه وارونه از موتور جستجوی خود را به مراجعین این وب‌سایت نمایش داد و این امر برای بسیاری از مراجعین تنها حکم یک شوخی را داشت ولی به‌تازگی مشخص شده است که این شوخی، با یک گاف بسیار بزرگ همراه بوده است.

موتور جستجوی وارونه گوگل در طول روز اول آوریل، ناامن‌ترین حالت ممکن را به خود دیده بود زیرا این مدل از ارائه این موتور جستجو، فاقد سرباره‌های امنیتی در آدرس خود بود. این امر موجب شده بود تا اگر هکری در آن شرایط به سراغ گوگل می‌رفت، برای مدت زمان 24 ساعت امکان هک بسیار ساده بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان را پیدا می‌کرد. به این ترتیب باید گفت که گوگل بسیار خوش‌شانس بود که این گاف بزرگ به یک رخنه امنیتی در موتور جستجوی این شرکت منتهی نشد زیرا نفوذ به لایه‌های درونی این موتور جستجو می‌توانست عواقب بسیار وخیمی را برای این غول آمریکایی در پی داشته باشد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها