«لینوس توروالدس» شب گذشته نخستین نسخه از ویرایش 4 هسته مرکزی لینوکس را معرفی کرد تا دنیای سیستم‌های متن‌باز به‌روز شود.
کد خبر: ۷۸۸۱۲۸
لینوکس 4.0 با قابلیت‌های جدید عرضه شد

به گزارش جام جم کلیک: در این اتفاق در نظر گرفتن عدد ۴ برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل لینوکس اتفاق غیرمنتظره‌ای بود و علاوه بر آن توروالدس اعلام کرد که این رونمایی بخش کوچکی از به‌روزرسانی‌های بزرگ پیش‌بینی شده برای هسته مرکزی لینوکس بود.

او گفت: «بیش از ۱۰ هزار قابلیت و ابزار جدیدی که با این سیستم عامل ادغام می‌شوند هنوز معرفی نشده است. ولی ما یک معرفی بزرگ را انجام دادیم و پیش‌بینی می‌کنیم نسخه v4.1 لینوکس هم به زودی عرضه شود.»

او در ادامه توضیح داد: «من شخصا بسیار خوشحال هستم که لینوکس جدید در چنین شرایطی عرضه شده است و روزهای بد را پشت‌سر گذاشته‌ایم. در آن زمان فقط در هنگام معرفی محصول جدید برای قابلیت‌های تازه به کاربران ارائه می‌شد.»

یکی از امکاناتی که کاربران پیش از در اختیار گرفتن Linux ۴.۰ برای مدت‌های طولانی منتظر آن بودند، بازگشت قابلیت وصله کردن هسته مرکزی لینوکس بود. این قابلیت به هسته مرکزی امکان می‌داد بدون نیاز به بوت کردن رایانه، به‌روز شود.

توروالدس در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: «بخش اعظم فعالیت ما به وصله کردن و به‌روز رسانی هسته مرکزی مربوط می‌شود. اما باید این کار تنها دلیلی نیست که به واسطه آن لینوکس جدید را عرضه کردیم. ما تغییرات بزرگتری ایجاد کردیم که کاربران آنها را به وضوح مشاهده خواهند کرد.»

منبع به‌روز شده برای هسته مرکزی لینوکس جدید از روی سایت اینترنتی kernel.org قابل بارگذاری است یا آنکه کاربران می‌توانند برای در اختیار گرفتن بسته به‌روزرسان منتظر بمانند.

منبع: رایورز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها