رسانه در سال گذشته ـ با وجود مشکلات بسیاری که با آن دست به گریبان بود ـ کوشید آثار متنوعی در حوزه‌های مختلف برای مخاطبان خود تولید کند. کم و بیش هم موفق بود. این که در رسانه‌ای مثل تلویزیون که یکسره محل «قضاوت» است و همیشه در زاویه دید مخاطب قرار دارد بخواهی عرض اندام کنی، حقیقتا دل شیر می‌خواهد، چرا که همه چیز در منظر و توجه مخاطب قرار دارد.
کد خبر: ۷۷۷۹۳۰
رسانه در سالی که گذشت

اینجا مثل فلان دستگاه و نهاد نیست که مردم باید در یک بازه زمانی وعده داده شده منتظر تغییرات بمانند. در رسانه‌ای مثل رادیو و تلویزیون هیچ چیز را نمی‌شود لاپوشانی کرد، بلکه باید مدام برای سوالات مخاطبان جواب مناسب و قانع‌کننده داشت.

چنان‌که آمد، رسانه در سال گذشته با وجود همه بی‌مهری‌ها آثار نسبتا خوبی برای پخش از شبکه‌های مختلف تدارک دید. در حوزه آثار نمایشی شبکه‌های تلویزیونی به مدد حضور بهترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون و نیز خلاقیت کارگردانان شناخته شده، مجموعه‌ها و سریال‌های قابل اعتنایی برای فصول مختلف سال تدارک دیدند و پاره‌ای از آنها مانند پایتخت 3، پرده‌نشین، همه چیز آنجاست، گذر از رنج‌ها، مدینه، هفت سنگ و دردسرهای عظیم مخاطبان بسیاری برای خود دست پا کردند تا آنجا که در شبکه‌های اجتماعی هم رد پای این تاثیر را می‌توان به وضوح دید. در حوزه برنامه‌های غیر نمایشی هم تلویزیون تلاش کرد در کنار برنامه‌های جذابی چون نود، رادیو هفت، ماه عسل، کافه سوال، سمت خدا، دیروز امروز فردا، شوک، مناظره، پایش، ثریا و... شکل تازه‌ای از برنامه‌سازی را تجربه کند و آن روی آنتن بردن برنامه تولیدی خندوانه با حضور یکی از موفق‌‌ترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون بود که هنگام پخش همه نگاه‌ها را متوجه خود کرد تا آنجا که بسیاری از رسانه‌ها این برنامه را پدیده امسال تلویزیون دانستند. مطمئنا تلویزیون با استفاده از تجربه‌هایی از این دست باز هم می‌تواند مخاطب را غافلگیر کند همان‌طور که در ایام گرم تابستان امسال برنامه‌ای مثل خندوانه براحتی این کار را انجام داد و بخش زیادی از جامعه را پای گیرنده‌ها نشاند.

رادیو هم سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. این رسانه گرم و قدیمی تلاش کرد با در نظر گرفتن سلیقه مخاطبان خاص و عام مجموعه برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های گوناگون تدارک ببیند که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ـ با وجود گسترش رسانه‌های دیداری و شنیداری دیگر ـ این رسانه توانسته همچنان جایگاه خود را در بین مخاطبان ثابت خود حفظ کند. رادیو با مجموعه برنامه‌های پرمخاطبی چون قصه شب، کتاب شب، پرانتز باز، کوله‌پشتی، صبح جمعه با شما، دیالوگ، موسیقی کلاسیک، هزار و یک شب سینما و... توانست برای شنوندگان لحظات مفرح و جذابی پدید آورد.

مهدی غلامحیدری / قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها