روش‌هایی برای تقویت و بهینه کردن آداب فردی و اجتماعی

۱۰ راهکار: ساختن زندگی بهتر برای خود و دیگران

نکته‌هایی برای تقویت آداب اجتماعی و فردی

یک روان‌شناس: خود را عقل کل ندانید!

جام جم سرا: یک روان‌شناس با اشاره به این‌که عدم مهارت‎های رفتار با دیگران سبب دلسردی و ناامیدی می‌‎شود، گفت: از آن دسته افراد نباشید که خودشان را عقل کل می‌‎دانند؛ دیگران را نیز با معیارهای بالا در نظر بگیرید.
کد خبر: ۷۷۷۵۳۵
یک روان‌شناس: خود را عقل کل ندانید!

حسنعلی ویس‌کرمی افزود: هر فردی باید بداند چگونه می‌‎تواند با دیگران ارتباط برقرار کرده و به یاد داشته باشد که عدم مهارت‎های رفتار با دیگران سبب دلسردی و نا‌امیدی می‌‎شود. مطالعات برخی از جامعه‎‌شناسان درباره چگونگی رفتار با دیگران نشان می‌دهد صدا زدن دیگران به صورت مودبانه سبب می‌‎شود فرد مقابل دریابد که برای او اهمیت و ارزش قائل هستید.
این مدرس دانشگاه اضافه کرد: اعتراف به اشتباهات در محیط کار هرگز وجهه شما را خدشه‎دار نخواهد کرد و به زبان آوردن جمله «من متوجه اشتباهم هستم» در این خصوص کفایت می‌‎کند.
ویس‌کرمی ادامه داد: جزو گروهی از افراد نباشید که خود را عقل کل می‌‎دانند و دیگران را نیز با معیارهای بالا در نظر بگیرید. قدردانی و سپاسگزاری را فراموش نکنید و اگر فردی لطفی به شما کرد از وی تشکر کرده و مقابله به مثل کنید. با فکر و ملاحظه باشید و از خودگذشتگی را فراموش نکنید و به حفظ آبروی دیگران کمک کنید.
این روان‌شناس خاطرنشان کرد: یادمان باشد اگر به کامیابی دست یافتیم، خودمان از آن تعریف نکنیم بلکه باید دیگران متوجه آن شوند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها