سری دوم مسابقه «فرمانده» به کارگردانی حامد شکیبا و تهیه‌کنندگی حسین افشار در جزیره فارور ضبط شده و ایام نوروز از شبکه افق پخش می‌شود. همچنین کارگردان سریال آسمان من از تمام شدن مراحل فنی و پخش این سریال در نوروز خبر داد.
کد خبر: ۷۷۴۶۸۲
«آسمان‌من» و «مسابقه فرمانده» نوروز در شبکه‌افق

محمدرضا آهنج، کارگردان سریال آسمان من درباره روند تولید این اثر و این‌که تا چه میزان با رویکرد شبکه افق همخوانی دارد گفت: مراحل فنی سریال تمام شده و آماده پخش است. سریال آسمان من با رویکردهای شبکه افق همخوانی دارد، ضمن این‌که رویکردهای این شبکه جدا از شبکه‌های دیگر نیست و این شبکه در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است.

وی افزود: داستان این سریال درباره امنیت پرواز است و اطمینان دارم مخاطبان از این سریال استقبال می‌کنند و آن را دوست خواهند داشت.این کارگردان درباره انتخاب صالح میرزاآقایی برای ایفای نقش حضرت امام(ره) در سریال آسمان من گفت: برای این نقش از بازیگران مختلف تست گرفتیم تا این‌که ایمان امیدواری طراح گریم سریال پیشنهاد داد که چهره صالح میرزاآقایی قابلیت دارد که این نقش به او سپرده شود. بعد از گریم به نتیجه رسیدیم که او برای این نقش مناسب است.

در این سریال علیرضا حق‌شناس، ایفاگر نقش سیدحسن خمینی، حامد شیخی بازیگر نقش محسن رضایی و احسان و بیژن باکری بازیگران نقش‌های حمید و مهدی باکری هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه بخشی از سریال به زندگی چهره‌های سیاسی اختصاص دارد، گفت: به اندازه‌ای که در روند داستان تاثیرگذار هستند، در مجموع در مقطعی کوتاه مطرح می‌شوند. در این سریال دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلاپسیانی، امین حیایی، حامد بهداد، پژمان بازغی و سروش صحت نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به رحیم نوروزی، عمار تفتی، افشین زی‌نوری، امیرعباس محسنی، ویدا جوان، سودابه بیضایی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، صالح میرزاآقایی، چکامه چمن‌ماه، امیررضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، محمد عمرانی، فرخ نعمتی، مجید مشیری، سیروس کهوری‌نژاد، رامسین کبریتی، امیرکاوه آهنین‌جان، امیرمحمد زند، کورش سلیمانی، رضا توکلی، رحمان باقریان، فرهاد جم، اصغر نقی‌زاده، آتش تقی‌پور، زهره صفوی، احمد کاوری، شیوا خسرومهر، شیما نیک‌پور، رانا قیصرنژاد، نیره فراهانی، تبسم هاشمی، نازآفرین کاظمی، انوش معظمی، مهدی ساکی، محمد مختاری، سولماز حصاری، احمد علامه دهر، آرمان صورتگر، احمد نجفی، امیرحسین مدرس و حمید عطایی اشاره کرد.

این سریال تلویزیونی در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود و در خلاصه داستانش آمده است: در امنیت پرواز یک اصل ثابت وجود دارد؛ حفاظت از هواپیما... اما بی‌نهایت اتفاق وجود دارد که ممکن است همه آنها فقط یک بار رخ دهد، فقط یک بار... آن بالا در آسمان یا اینجا روی زمین، فقط یک بار فرصت برای انجام درست‌ترین کار وجود دارد.

این کارگردان با اشاره به فضای قصه این سریال تلویزیونی که مربوط به امنیت پرواز است، توضیح داد: با توجه به تعدد لوکیشن و فضای قصه یک سال به پیش‌تولید اختصاص پیدا کرد و نزدیک به دو سال تصویربرداری طول کشید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فضای اکشن این سریال شما را برای کارگردانی آن جذب کرد، توضیح داد: نمی‌شود گفت که فضای غالب این سریال فقط اکشن است یا این که ملودرام اجتماعی یا سیاسی است. سریال تلویزیونی آسمان من فضای تازه‌ای دارد و ما سقوط هواپیما و گرفتاری‌های بعدی‌اش را به تصویر می‌کشیم که دیدن این اتفاقات برای مخاطب جذاب خواهد بود. با توجه به این که چنین فضایی در سینما و تلویزیون ایران تجربه نشده با مشکلات مختلفی روبه‌رو بودیم، اما تلاش کردیم با توجه به ایده‌هایی که داریم، جلو برویم و مشکلات را پشت سر بگذاریم. تصویربرداری این سریال در شهرهای تهران، ارومیه، بندرعباس، خوزستان، بوشهر، اصفهان و اوکراین انجام شده است. پنج تا شش قسمت قصه در اوکراین می‌گذرد. ما در کی‌یف و چند شهر دیگر اوکراین برخی صحنه‌ها را بازسازی کرده و از لوکیشن‌هایی مثل زندان‌های اوکراین هم استفاده کردیم.در بخش‌های زندان امین حیایی بازی می‌کند و با توجه به مذاکرات انجام شده در زندان‌های اوکراین این بخش‌ها ضبط شده است.

کرامت رودساز، بهرام افشاری، علی آهنج، ابوالقاسم محمدطاهر، محمدرضا نوروز، نرگس امینی، سپهراد فرزامی، خسرو پسیانی، آزاده ریاضی، پیمان مقدسی، فرشاد اسدالله‌پور، پروین ملکی، مسعود انتظاری، سینا کرمی، غلامرضا صادقی، صفر کشکولی، حسن کریمخان زند، نیکا خسروآبادی، محمد عفراوی و... دیگر بازیگران سریال هستند.

حامد شکیبا، کارگردان مسابقه فرمانده درباره ساخت سری دوم این مسابقه و تفاوت آن با سری اول گفت: سری جدید به لحاظ ساختاری و قوانین مسابقه تفاوتی با سری اول ندارد و شرکت‌کنندگان با یکدیگر مسابقه می‌دهند و در هر قسمت یک نفر حذف می‌شود و چند نفر به مرحله نهایی می‌رسند.

وی ادامه داد: سری جدید در 11 قسمت پخش می‌شود که قسمت اول آن به انتخاب شرکت‌کنندگان و اعزام آنها برای مسابقه اختصاص دارد و ده قسمت دیگر مربوط به مسابقه است. در قسمت‌های ابتدایی بیشتر مسابقات جسمانی و ورزشی است، اما هرچه به قسمت‌های انتهایی نزدیک می‌شویم، رویکرد مسابقه فکری خواهد شد. این کارگردان عنوان کرد: تفاوت سری دوم با سری اول در این است که سری اول را در شمال ضبط کردیم، اما سری دوم در جزیره فارور واقع در جنوب ایران ضبط شده است که این جزیره جزو جزایر بکر ایران است. فرمانده سری دوم، سردار محمد ناظریان است. او فرمانده تکاوران دریایی سپاه پاسداران است. ضمن این‌که ایشان فرماندهی هستند که دریانوردهای انگلیسی را دستگیر کرده بودند که به خلیج فارس آمده بود. سردار علی مسجدیان، فرمانده سری اول این مسابقه بود که از فرماندهان دوران جنگ بود.

شکیبا عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در جزیره فارور قبل از مسابقه با ناظریان، فرمانده و دستیارانش صعود از صخره، پرش از ارتفاعات، مسیریابی استقامتی و... را تمرین می‌کنند و بعد مسابقه می‌دهند. سری جدید این مسابقه ضبط و تدوین شده و نوروز پخش می‌شود. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها