فقط 7 هزار سقط جنین قانونی صورت می گیرد

آخرین آمار: 213 هزار سقط جنین غیر قانونی در کشور

جام جم سرا: مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم، از بالغ بر ۲۲۰ هزار سقط جنین در سال خبر داد و افزود: فقط ۷۰۰۰ مورد از مسیر قانونی انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۷۲۱۱۶
آخرین آمار: 213 هزار سقط جنین غیر قانونی در کشور

دکتر محمد اسماعیل مطلق تداخل فرزندآوری و مسائل اقتصادی را دو دلیل عمده سقط عنوان کرد و گفت: میزان تداخل فرزندآوری ۸۰ درصد و مسائل اقتصادی ۲۰ درصد است.

وی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود که ۹۰ هزار نفر در کشور آلوده به ویروس ایدز باشند، گفت: حدود دو درصد جامعه مبتلا به هپاتیت B هستند.

وی با بیان اینکه در طول شبانه‌روز هشت تن بر اثر اعتیاد جان خود را از دست می‌دهند، افزود: متاسفانه بیشترین افراد مبتلا به اعتیاد در سنین کمتر از ۳۵ سالگی قرار دارند.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: ۹۱ درصد نگرانی‌های والدین برای فرزندانشان مربوط به اعتیاد مواد مخدر است.

مطلق با بیان اینکه بخش زیادی از زندانیان کشور جرمشان مواد مخدر است، گفت: ۵۰ درصد علت طلاق‌ها را نیز اعتیاد شامل می‌شود.

وی ضمن اشاره به ارتقای مشاوره‌های حین و پس از ازدواج با تاکید بر مهارت‌های زوجین، گفت: ازدواج سالم و تشکیل خانواده، افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت فرزندآوری سالم، پیشگیری از بارداری‌های پرخطر و سقط، تامین مراقبت‌های کیفی دوران بارداری و جلوگیری از مرگ مادر و نوزاد از مهم‌ترین رویکردهای در دست اقدام این وزارتخانه است.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم، از تمرکز وزارت بهداشت بر حل مشکلات باروری در کشور خبر داد.

ارتقا، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت را با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی از مهم‌ترین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع جمعیت عنوان کرد و گفت: سیاستمداران جمعیتی و بهداشت جهانی می‌گویند، زمانی که میزان جمعیت در کشوری به حد زیر جایگزینی رسید، در بعد سلامت، تهدیدی برای آن جمعیت به حساب می‌آید و کشور‌ها تلاش می‌کنند که این اتفاق نیفتد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها