آیا «پل جاسوس‌ها» می‌تواند خاطره فیلم موفق و مشهور «نجات سرباز رایان» را زنده کند؟

جنگ سرد به روایت اسپیلبرگ

دوئل اسکورسیزی و اسپیلبرگ

رسانه‌های گروهی به نقل از منابع نزدیک به شبکه HBO می‌گویند مسئولان آن سخت در تدارک هستند تا کار تولید مجموعه تلویزیونی «کورتس» را آغاز کنند. دلیل اصلی این عجله تولید یک فیلم سینمایی تاریخی براساس قصه زندگی هرنان کورتس است.
کد خبر: ۷۵۸۲۴۳
دوئل اسکورسیزی و اسپیلبرگ

این فیلم سینمایی را استیون اسپیلبرگ، کارگردانی خواهد کرد و گفته می‌شود او از چند سال قبل در فکر ساخت آن بوده است. منتقدان تلویزیونی می‌گویند بحث تولید دو فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی براساس قصه زندگی یک شخصیت سرشناس و بخشی از تاریخ بومی آمریکا، جالب توجه است و نشانی از مهم بودن موضوع است. این در حالی است که اهل فن به وجود دیدگاه‌های مستقل در هر دو طرف اشاره کرده و عقیده دارند این دو کار تلویزیونی و سینمایی حتما تفاوت‌های آشکاری با هم خواهند داشت. اما باور منتقدان تلویزیونی این است که مجموعه اسکورسیزی نگاه غمخوارانه‌ای نسبت به سرخپوستان بومی آمریکا خواهد داشت.

به گفته‌ آنها، مجموعه دنبال‌کننده راهی خواهد بود که دو صنعت سینما و تلویزیون در چند سال اخیر نسبت به سیاهپوستان آمریکا در پیش گرفته‌اند. تاکنون بحث درباره سرخپوستان و مسائل و مشکلات آنها در دوره‌های مختلف تاریخی، جای زیادی در دو رسانه تلویزیون و سینمای آمریکا نداشته است. در حالی که در تعدادی از فیلم‌های وسترن، آنها موجوداتی خشن و وحشی ترسیم شده‌اند. درام‌های غیرمتعارفی مثل «بزرگ مرد کوچک» با بازی داستین هافمن، تلاش کرده نگاهی صادق و غمخوارانه نسبت به این قوم فراموش شده و تحت ستم داشته باشد. اهل فن می‌گویند کورتس اسکورسیزی می‌تواند زمینه‌ساز بحث‌های بیشتر و عمیق‌تر درباره سرخپوستان آمریکا باشد و حالا وقت آن رسیده که توجه بیشتری به آنها در رسانه‌های تصویری و بویژه تلویزیون شود.

قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها