محمدرضا فروتن تاکید کرد علاقه دارد نقش سلمان فارسی را بازی کند.
کد خبر: ۷۱۳۷۵۵
محمدرضا فروتن: دوست دارم نقش سلمان فارسی را بازی کنم

محمدرضا فروتن بازیگر سینما و تلویزیون ۵ شنبه ۱۳ مردادماه مهمان برنامه «امروز هنوز تموم نشده» بود و درباره بازیگری و داوری جشنواره ها صحبت کرد. فروتن این روزها داور بخش ویژه فیلم کوتاه و مستند جشنواره امام رضا (ع) است.

فروتن در بخشی از صحبت هایش گفت: من پیش از این هم برای حضور در هیات داوری جشنواره ها دعوت می شدم اما نمی پذیرفتم، این بار حس کردم در کنار دوستانم پوریا آذربایجانی و افشین یدالهی می‌توانیم از نیرو، انگیزه و عشق جوانان برای فیلمسازی حمایت کنیم. در این جشنواره حس کردم می توانم مفید باشم و برای همین این وظیفه را قبول کردم.

/Media/Image/1393/04/22/635408430264875926.jpg

وی ادامه داد: من داوری نکردم، طبق دل و سلیقه ام آثاری که از نظر مضمون و تاثیرگذاری موفق بودند شایسته تقدیر دانستم و دوست داشتم این فیلمسازان جوان که فیلم هایی خوب و فوق العاده ساخته بودند از این طریق تشویق کنم. کیفیت آثار عالی و دور از ذهن بود. خوشحالم که چنین جوانان باانگیزه‌ای برای پیشرفت خود و هنر ایران فعالیت می‌کنند.

بازیگر فیلم «اتوبوس شب» افزود: داوری در جشنواره ها معیارهای مختلفی دارد. در این جشنواره نگاه من و دوستانم افشین یدالهی و پوریا آذربایجانی این بود که مضمون و اثرگذاری و سپس تکنیک و ساختار آثار را ارزیابی کنیم.

بازیگر فیلم «متروپل» ادامه داد: در سه سال اخیر تحصیل در رشته روان شناسی بالینی را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم و به همین دلیل از بازیگری دور ماندم، به ویژه در هشت ماه اخیر به شدت گرفتار درس بودم. الان هم درگیر پایان نامه ام هستم. امیدوارم بتوانم درسم را ادامه بدهم.

فروتن درباره علاقه اش به نقش انبیا و بزرگان ادب و هنر ایران گفت: همیشه دوست داشتم نقش مشاهیر ایرانی را بازی کنم. دوست داشتم نقش شخصیت های مذهبی را بازی کنم. نقش حضرت سلیمان (ع) به من پیشنهاد شد، دوست داشتم آن نقش را بازی کنم اما متاسفانه نتوانستم در این نقش بازی کنم. امیدوارم فیلم‌هایی درباره حافظ، سعدی و مولانا ساخته شود و در نقش این بزرگان بازی کنم.

وی افزود: آقای میرباقری از مدت ها قبل قصد داشت مجموعه سلمان فارسی را بسازد، اما هنوز زمینه ساخت این مجموعه فراهم نشده. امیدوارم سلمان فارسی ساخته شود و من نقش این ایرانی مسلمان را بازی کنم.

فروتن درباره اولین آلبوم موسیقی اش گفت: این آلبوم آبان یا آذرماه امسال با اشعاری از افشین یدالهی عزیز دوست خوبم منتشر می شود. ایشان اگر نبود حرکت من در عرصه موسیقی به این شکل اتفاق نمی‌افتاد. من می خواستم از ابتدا خواننده بشوم اما بازیگری پیش آمد. با «شب یلدا» این عشق قدیمی دوباره زنده شد و حالا بعد از این همه سال، رویای سال های دور من محقق شده است.

بازیگر «زیر پوست شهر» ادامه داد: از دوست عزیزم سیروان خسروی که بعضی از قطعات این آلبوم را تنظیم کرد و بابک زرین دیگر دوستم تشکر می کنم. خوشحالم که در اولین آلبومم شعرهای افشین عزیز که بسیار آثارش را دوست دارم، می خوانم. این مایه افتخار من است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره لذت بردن از زندگی و مفید بودن برای دیگران گفت: این روزها شعر مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک/ چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم را زیاد مرور می‌کنم. عمر تمام می شود اما باید در لحظه هایی که می گذرد بیاموزیم زیبا زندگی کنیم. هر چقدر شمار لحظه هایی که مفید و زیبا زندگی می کنیم بیشتر شود، بهتر زندگی کرده‌ایم.

محمدرضا فروتن در پایان سخنانش به جوانان توصیه کرد: با عشق و احساس ناب آنچه را دوست دارید دنبال کنید، به عظمت هنر توجه داشته باشید، پس از آن از مواهبی مانند شهرت، محبوبیت و ثروت برخوردار می‌شوید. (سوره سینما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها