یکی از غرایزی که با انسان متولد می‌شود، غریزه جنسی است. وجود درجاتی از این غریزه در هر دو جنس مذکر و مونث، لازم و ضروری است چون نه تنها پاسخگویی به آن موجب آرامش دو جنس و افزایش امید به زندگی و تقویت روحیه برای دستیابی به آمال و آرزوها می‌شود بلکه می‌تواند در توالی نسل و ازدیاد جمعیت تاثیر بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۷۰۴۶۳۵
بدحجابی، دلیل بالارفتن​ عطش جنسی

جام جم سرا: غریزه جنسی مثل شمشیر دو لبه‌ای است که اگر بخوبی و در نهاد خانواده مهار نشود، به غریزه‌ای نیرومند، عصیانگر و دریاصفت تبدیل می‌شود و هر چه بیشتر و از طریق کنترل‌نشده اطاعت شود، سرکش‌تر می‌شود و همچون آتشی است که هر چه به آن بیشتر بدمند شعله‌ورتر می‌شود، در نتیجه غریزه جنسی همچون دیگر غریزه‌های انسان باید به اندازه و طبیعی تامین شود.

اما چه عواملی باعث طغیان غریزه جنسی و بالا رفتن سطح استانداردهای جنسی می‌شود؟ چرا تامین صحیح نیاز جنسی در نهاد خانواده کمرنگ و پای این نیاز به محیط کار و جامعه باز شده است؟ چرا آرامش روانی خانواده‌ها در حال نابودی است؟ چرا بحرانی به نام خشونت و آزار جنسی در حال گسترش است ؟ چرا...؟

نبود حد و مرز تعریف شده میان زن و مرد در محیط کار و جامعه، معاشرت‌های همراه با بی‌بند و باری و بد حجابی، پوشش‌های جاذب و بدن‌نما، آرایش‌های محرک و از همه بدتر تماشای برنامه‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای که در آنها روابط جنسی جنون‌آمیز و تبلیغات مسموم بسیار دیده می‌شود عامل اصلی تشدید تحریکات، هیجانات، خیالپردازی‌ها و الگوبرداری‌های ناصحیح جنسی است و روابط خارج از پیمان ازدواج را به دنبال دارد و تقاضای جنسی را که غریزه‌ای نامحدود است افزایش می‌دهد و این خواسته به شکل عطش جنسی و با چشم‌چرانی شعله‌ور می‌شود.

مرد طالب است و زن مطلوب

امین کشوری در کتاب «حجاب من» درباره چگونگی پیدایش عطش جنسی می‌گوید: زن موجودی جذاب، لطیف، خواستنی و یکی از زیبایی‌های نظام آفرینش است. سخن گفتن و جذابیت‌های رفتاری‌اش از سرمایه‌های وجودی اوست. به حکم طبیعت زن مطلوب است و خواسته یا ناخواسته مرد را طالب خود می‌کند. میل به خودنمایی، خودآرایی و دلبری در زن بسیار قوی‌تر از مرد است و همین عامل هم هست که مرد را دلباخته می‌کند و در دام علاقه خود اسیر می‌سازد. مرد با کوچک‌ترین بهانه‌ای حتی یک نگاه تحریک می‌شود. صبر و تحمل او در برابر غرایز جنسی از زن کمتر است و دائم فکر کردن به صحنه‌های ذخیره شده از گناهان، آرامش و روان او را بر هم می‌زند و او را در باتلاق مسائل جنسی گرفتار می‌کند. اینجاست که اگر مرد میل خود را به طور طبیعی و در نهاد خانواده ارضا نکند، کامجویی‌ها، التهابات جنسی و لذت‌های شهوانی اشباع نشدنی او در محیط کار و اجتماع هویدا خواهد شد و این زن است که در خانه و جامعه امنیت خود را از دست می‌دهد.

البته در روابط آزاد زن و مرد اگر تمایل به یکدیگر دوسویه و متقابل باشد، پیوندهای کال مشروع یا نامشروع بی‌سرانجام شکل می‌گیرد. ولی اگر تمایل یکطرفه باشد و زن علاقه و تمایلی به ایجاد رابطه نداشته باشد، در بسیاری از موارد پدیده‌ای به نام تجاوز و خشونت یا آزار جنسی در قالب چشم‌چرانی، تماس لمسی، خویشتن‌نمایی و... رخ می‌نماید.

مردان بیمار و هوسباز، ماهیت زن را در تن و جسم او خلاصه می‌کنند. آنان ارزش زن را فقط ناشی از رفتار یا جذابیت جنسی او می‌دانند و خصوصیات بارز و معنوی همچون همسری و مادری زن را در نظر نگرفته و او را در خیال خود به یک شیء جنسی تبدیل می‌کنند. قیافه‌های پرناز و غمزه، موهای الوان، چشم‌های نافذ و قسمت‌های ظریف و تراش خورده بدن زن از جمله مهم‌ترین قسمت‌های محرکی است که تظاهر آن می‌تواند امنیت و مصونیت زن را سلب کند. به همین دلیل چون نمی‌توان جلوی قوه قدرتمند بینایی برخی مردان را گرفت، اسلام از زنان خواسته که با حفظ پوشش از حقوق فردی و اجتماعی خود محافظت و دفاع کنند. در حقیقت پوشیدگی باعث می‌شود که انسان هر چه را که می‌خواهد، نبیند و در نتیجه درباره‌اش هم فکر نمی‌کند و در نهایت گناه و تحریکات کمتری اتفاق می‌افتد.

رنگ باختن جذابیت‌های زنانه

اما چرا سطح استانداردهای جنسی بالا رفته است؟ وقتی زیبایی‌های ظاهری و جذابیت‌های جنسی به فراوانی در محیط جامعه هویدا باشد، این تنوعات و فراوانی‌ها موجب می‌شود که جنس زن، در نظر مردان عادی شود. در واقع جذابیت‌های زنانه رنگ می‌بازد و دیگر نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای روحی، روانی و جنسی مردان باشد. بر این اساس به نظر طبیعی می‌رسد که جنس مرد به دنبال سطح جدید از روابط و جذابیت‌های جنسی باشد که متاسفانه این تنوعات به نهاد خانواده نیز لطمه می‌زند. زیرا زن یا مردی که بر اساس اصول و موازین اسلامی یک زندگی سالم را تشکیل داده‌اند، هرگز نمی‌توانند نیازهای مهار نشده همسرشان را برآورده سازند. بنابراین​ باعث از دست رفتن آرامش روانی افراد خانواده و وارد آمدن فشار مضاعف بر زنان می‌شود و می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی همچون خیانت، متارکه و طلاق را به دنبال داشته باشد. ضمن این‌که جوانان نیز با مشاهده چنین مشکلاتی، تن به ازدواج و تشکیل خانواده نمی‌دهند و در نتیجه نسلی هم به وجود نمی‌آید و این موجب سیر نزولی جمعیت جامعه می‌شود و پس از گذشت مدت زمانی نیز درصد بزرگسالان و سالخوردگان نسبت به درصد کودکان و نوجوانان بیشتر می‌شود.

هدف از آزادی چیست؟

گاهی از زبان برخی شنیده می‌شود که زنان آزادی لازم را ندارند. امین کشوری در کتاب حجاب من می‌گوید: آنها کسانی هستند که سعی در فریب زنان را داشته و دارند. هدف آنها رهایی زن از پوشیدگی است تا از این طریق به تمایلات افسارگسیخته جنسی شان برسند. به واقع این آزادی متعلق به مردانی است که هر جا اراده کنند می‌توانند از زنان و جذابیت‌ها و زیبایی‌های آنها سوءاستفاده کنند، بدون آن‌که زن بخواهد یا متوجه شود. برای این گونه مردان فرقی میان خانه و جامعه وجود ندارد و چون حریم میان خانواده و جامعه را برداشته‌اند هر کسی هم می‌تواند به حریم خصوصی‌شان که مهم‌ترینش نوامیس است دست‌اندازی کند. تحقیقات نشان می‌دهد در کشورهای غربی در فصول سرد سال که زنان از پوشش‌هایی چون پالتو و شال استفاده می‌کنند بدترین دوران برای مردان هوسباز و بی‌بند و بار به شمار می‌رود.

تقویت پیوند زناشویی

اصل کلام این است، اسلام نه می‌گوید که زن از خانه بیرون نرود و نه می‌گوید حق تحصیل علم و دانش را ندارد، فقط می‌گوید زنان باید از پوششی شرعی برخوردار باشند، چون زن زیبایی و ظرافت‌هایی دارد که مرد طالبش است. زن باید در جای مناسب و در محیط خانواده و در مقابل همسر جذابیت‌های کلامی، رفتاری و ظاهری خود را به کارگیرد. آن دسته از مردان هم باید از نظربازی و افکار بیمار و گناه‌آلود خود را فارغ کنند، چون لذت‌جویی‌های شهوانی نیروی مفید آنان را فلج می‌کند و این موجب تضعیف اجتماع می‌شود.

این را هم بدانید هر چیزی که موجب تحکیم پیوند خانواده و سبب صمیمیت رابطه همسران می‌شود برای کانون خانواده مفید است و در ایجاد آن باید حداکثر کوشش مبذول شود. مهم‌ترین آن اختصاص یافتن درخواست‌ها و لذت‌های جنسی در حریم خانواده و در کادر ازدواج است. تلاش در این راه پیوند زن و شوهری را محکم می‌کند و موجب اتصال بیشتر همسران به یکدیگر می‌شود. (ضمیمه چاردیواری)

فاخره بهبهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲۴
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۳
۱
من با این مطلب شما موافق نیستم . مگه اگه زنی بدحجاب بود مرد باید نتونه خودشو كنترل كنه ؟؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۱
درسته . این مطلب واقعیت جامعه را به تصویر كشده ولی راه چاره چیه ؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۱
۱
بله خوب بود یه جورایی زدین به هدف
شهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۴
۱
این نگاه درستی نیست . اگر زنها بد حجابن و خودشون رو حفظ نمی كنن مردها دنبال هوسرانی باید برن ؟ كی اینو گفته؟
یه خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۲
۱
این روزنامه ها اگه هیچ واژه ای پیدا نكنن گیر میدن به موضوع حجاب و بدحجابی خانم ها و كلا این خانومها هستن كه مشكل دارن،ولی این مردها كلا در هر موردی ... تشریف دارن
من بارها دیدم خانم باحجابه ولی این مردا بازم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۲
آیا محدودیت های اعمال شده در جامعه كنونی ما سبب افزایش اختللات جنسی و بروز انواع تجاوزات به عنف نشده؟ به آمار نگاهی بندازید تا متوجه شوید حجاب نتوانسته از میزان تجاوز به عنف در كشورمان بكاهد.
خواهشا انكار نكنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۱
۳
اگر شما هر روز نزدیك ظهر با اینكه از منزل غذا بردید محل كار تون ، بوی پیتزا یا كباب به مشامتون برسه دوست ندارین یه بار امتحانش كنین ؟ چرا میگن ماه رمضان با كسانی كه در ملا عام روزه خواری می كنن برخورد قانونی میشه ؟چون در نهاد انسان غرایزی وجود داره كه نباید تحریك بشه . ماه رمضان غریزه گرسنگی و تشنگی ممكنه با غذا خوردن دیگران تحریك بشه . نیرومندترین غریزه كه غریزه جنسی هست هم اگر در جامعه تحریك بشه بالاخره یا باید ارضا شه یا انكار . خانم زهره و شهناز انكار میكنن ولی آقای محمد و حسین كه مرد هستند قبول می كنند كه همین طوره ؟ پس خانم ها هنوز مواردی هست كه شما از آن بی اطلاع هستید .
فریده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۱
۰
مشكل و درد در بی تعهدی و بی اخلاقی برخی مردان است. هر چند قبول دارم بدحجابی هم به این مشكلات دامن می زنه .ولی باید ریشه بی تعهدی های برخی مردان را جست. تربیت خانوادگی ، لاابالی گری ، بی اعتقادی ؟ نمی دونم
s
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۱
وقتی كه زن با آن حالت بیاید بیرون خود انگیزه هوسرانی مردها را ایجاد می كند دراین دوره كه جوانها قادر به ازدواج نمی باشند چطور انتظار داری كه وقتی یك زن با این وضع نا هنجار بیرون می آید آن جوان تحریك نشود
a
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۱
شهناز خانم تو هنگام خروج از خانه با پوشش درست خارج شو ببین كسی از مردها به تو جه خواهد كرد یا نه اینكه چون زن بی حجابه دلیل نمی شود مرد هوسران نشود چرا كه خود بی حجابی ویا ارائه شكل وشمایل آنچنانی موجب تحریك هر كسی می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
اگرجامعه از آموزه های دینی فاصله نگیرد چنین حوادث بدی بوجود نمی اید.مثل تحریك مردان توسط زنان بدحجاب.
دریا
United States
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
بنده خودم چادریم اما این چه حرفیه میزنید؟خداهم در قران اول به مرد گفته چشمتو كنترل كن بعد به زن گفته حجاب!!!!
شما مسئولین تورم و قیمت خونه و وسایل خونه و... را عادلانه كن تا جوونا بتونند ازدواج كنند پایبند خانواده بشن
از طرفیم مردم توقعشونو در حد خود پدرشون بیارن پایین
دیگه كسی عطش نمی گیردش مگر بیمارجنسی
ب
Germany
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
شما مطلبت سراسر كذب و توهین
محكمه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۱
خوب نیست تمام مشكلات وانحراف جنسی جامعه را ازبی حجابی خانمها دونست الان وضعیت طوری شده اگه خانم به خودش نرسه شوهرش پیش خانمش نگاهش به اونای هست كه اراسته ونقاشی اندوخانمم سعی میكنه با اراستگی افراطی توجه شوهرش به خودش جلب كنه جون ذاتا مردها زیبا طلبند دست خودشون كه نیست .ولی اگه مردها هم اگه یه كم عزم كنند نگاهشون درویش كنند فكر كنم 50 درصد مشكلات هم حل میشه.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
احسنت
حسین مدون
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
خوب این ضرری برای همسر آقایان كه ندارد و مملكت هم به دنبال كثرب جمعیت است و نمی خواهید كه راهی پیدا كنید كه مردها عقیم شوند
سیتن
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۱
وقتی زن خودش رو و جذابیت هاش رو راحت در دسترس میگذاره، مرد هم كه از طریق چشم تحریك میشه ، این میشه كه مرد ها به اندام این قبیل زن ها جذب میشن
v
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۱
مرد اگر پولدار شود و ازدواج كند تا آخرین لحظه عمر باز هم دنبال هوسرانی است و ربطی به حجاب ندارد. خیال نكنید كه اگر زن با چادر بیرون رفت انسان خیلی خوب و اگر با مانتو و لباس مد روز بیرون رفت انسان بدی است -مهم ذات انسانها است كه خوب و یا بد باشد .
فرهاد
Venezuela, Bolivarian Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
حجاب پوست دوم زن نیست بلكه نشانه كرامت , پاكدامنی زن است
زن مسلمان باید در حجاب نمونه باشد و در اسلام به حجاب بسیار تاكید شده است
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۱
بابا اینقدر به مردا توهین نكنید حالا یه سری بیماری جنسی دارن كه اونم تو همه جای دنیا هست
این مسایل ربطی به حجاب نداره و نتیجه سیاست های نادرست اجتماعی هستش
اگه اینجوری باشه تو خارج مردم باید 24 ساعت در حال انجام چنین روابطی باشن كه!!
هنوز متوجه نیستید كه افراد با توجه به كنش جامعه واكنش نشون می دن
كامران
Netherlands
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۱
عدم توانایی جوانان برای ازدواج = عطش جنسی ! تیتر صحیح این است !!!!
هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۱
یه سئوال چرا توی این نظر سنجی اكثریت آقایون با حجاب موافق بودن ولی خانم ها اصرار به بی حجابی داشتن ؟ این یعنی چی ؟ یعنی خانم دوست داره عامل محرك باشه بعدش آقا كه در نهادش این غریزه بیشتره نباید تحریك بشه ؟ این قانونه ؟
حسن
United States
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
۰
۰
خدائند در قرآن اول از مردها میخواهد كه چشمانشان را كنترل كنند و سپس از زنها میخواهد زیبایی هایشان را بپوشانند. در ایران وجوامع سنتی خیلی روی اولی حرف زده نمیشه كه اونهم جای كار زیاد داره.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
۰
۲
دوستان چه دعوای جالبی دارن!!!خانما مخالف حجاب و آقاییون مخالف چش چرونی نكردن.در كل خانما حجابشون رعایت كنن در حد متعارف نمیگم صرفا چادر بلكه پوشش ساده و زیبا و ما آقایون هم بدحجابی یه عده رو دلیل بر چش چرونی كردن قرار ندیم و یكم خودمون رو كنترل كنیم تقزیبا میشه گفت كل قضیه حله.یه سوزن به خود یه جوالدز به دیگران.آدم بیمار هم تو هر مملكت،قوم،مذهب و ... هست نباید اونا بهونه برا رفتار و حرف و پوشش ما باشن.

نیازمندی ها