زنان باردار با مراجعه به مراکز بهداشتی در شهرستان و روستاها و انجام ثبت نام می توانند نکات آموزشی و بهداشتی در فرایند بارداری را از طریق تلفن همراه خود دریافت کنند.
کد خبر: ۶۶۶۱۸۱
با موبایل از توصیه‌های بارداری خبردار شوید

جام جم سرا:
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اعلام این خبر گفت: سال گذشته 9 هزار مادر باردار داشتیم که با همکاری و آموزش نیروهای مراکز بهداشتی خوشبختانه هیچ گونه مرگ و میر و مشکلات ناشی از بارداری در رفسنجان و انار نداشتیم.
به نقل از ایرنا، پروین نخعی تصریح کرد: نیروهای مراکز بهداشتی سعی می کنند با ارایه خدمات در امر بارداری، مادران بهترین و ایمن ترین بارداری را داشته باشند.
وی اظهار کرد: خود مراقبتی در زمینه بارداری از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری می کند. در زایمان طبیعی احتمال عوارضی مانند ایست قلبی، خونریزی، درصد ابتلا به عفونت و مشکلات تنفسی نوزادان بسیار کمتر و شیردهی موفق تر از زایمان به روش سزارین است. بنابراین مادران باردار در صورت وجود سردرد، تاری دید، درد شدید پهلو و شکم و تپش قلب باید به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
وی انجام مراقبت های دوران بارداری، آزمایشها و سونوگرافی برای ارزیابی سلامت مادر و جنین را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام باعث تشخیص زودهنگام و درمان به موقع هر گونه عارضه در مادر و جنین می شود.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اهمیت تغذیه سالم، ورزش سالم و خواب سالم در دوران بارداری افزود: در شبانه روز بین 6 تا 7 ساعت خواب برای همه گروه های سنی لازم است و بیشتر یا کمتر از این میزان برای سلامتی بدن تهدید کننده است. 30 دقیقه پیاده روی در روز نیز برای همه گروه های سنی بویژه سالمندان و خانم های باردار ضروری است. همچنین مصرف غذای سالم، کم نمک، کم چرب و سرشار از ویتامین ها، گوشت، حبوبات و لبنیات در راستای داشتن تنی سالم در سبد غذایی لازم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سرور
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
۰
۰
اگه رعایت بشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها