از سیر تا پیاز شرکت‌های تعاونی

دانستنی‌های تأسیس شرکت تعاونی با آشنایان

راه‌اندازی کسب‌وکار می‌تواند هیجان‌انگیز باشد و در شما انرژی زیادی ایجاد کند اما قبل از اینکه دست به کار شوید لازم است خود را آماده کنید. اگر با آمادگی وارد شوید شانس موفقیتتان بیشتر است و در مقابل مشکلات عملکرد بهتری دارید. این اصول اولیه برای آمادگی را بخصوص اگر جوانید و قصد اشتغال دارید، در ادامه مطلب بخوانید.
کد خبر: ۶۲۱۲۲۷

بهبود توسعه شخصی
برای رشد و توسعه شخصی خود برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید وضعیت ذهنی خود را از یک کارمند به یک کارآفرین تغییر دهید. کتاب‌ مطالعه کنید، در کلاس‌ها و سمینارهای آموزشی شرکت کنید. از تجربه‌های دیگران بهره‌گیرید. اگر به بلوغ اقتصادی نرسید، هر مشکلی که از جانب شخص شما وجود داشته باشد می‌تواند بر کسب‌وکار شما اثر بگذارد بنابراین هر اندازه تلاش کنید و روی رشد و توسعه شخصی و شخصیتی خودتان کار کنید. شانس موفقیت شما در کسب و کار بیشتر است.

ترسیم تغییرات
زندگی شخصی از زندگی کاری مجزا نیست. باید بتوانید تعادل بین آنها را حفظ کنید. مشخص کنید به چه تغییراتی در زندگی خود نیاز دارید. قرار نیست که صرفا وضعیت کاری شما تغییر کند. این تغییرات باید در سطح زندگی‌ شخصی شما نیز اعمال شود. برای این تغییرات برنامه‌ریزی کنید و تلاش کنید بین این دو هماهنگی باشد تا بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید.

مدیریت منابع مالی
ایجاد هر کسب‌وکاری مشکلات خاص خودش را دارد. کسب‌وکار بدون وجه نقد به راحتی جریان پیدا نمی‌کند. بنابراین نخستین هدف شما باید سودآوری باشد، پس از آن می‌توانید روی سودآوری‌های کلان هم حساب باز کنید. ولی برای اینکه کسب‌وکار سرپا بماند نیازمند جریان نقدینگی است بنابراین پیش از همه باید به سریع‌ترین امکان سودآوری فکر کنید و جریان‌های مالی خودتان را به راه بیندازید. منابع مالی خودتان را مشخص کنید و امکان‌های دسترسی به آنها را بدانید. مدیریت جریان نقدینگی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد. باید بتوانید گزارش‌های گردش وجوه را بخوانید و توانایی درک و بررسی آنها را داشته باشید.

انتخاب افراد شایسته
برای راه‌اندازی کسب‌وکار از افراد شایسته کمک بگیرید و آنها را به همکاری بخوانید. یک وکیل و یک حسابدار از جمله افرادی هستند که به احتمال زیاد به خدمات آنها نیازمند می‌شوید. اگر افراد شایسته‌ای را انتخاب کنید مطمئن باشید پولی که در این راه خرج می‌کنید هرگز تلف نمی‌شود و همواره به نفع شماست؛ تنها در این صورت می‌توانید با آرامش خاطر زمان خود را به دست بگیرید و بر موضوعات مهم‌تر متمرکز شوید. پس از آنکه افراد شایسته‌ای را برای کسب‌وکارتان فرا خواندید، آنگاه می‌توانید به خوبی و با سرعت به کسب‌وکارتان رونق ببخشید.

تمرکز
اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان به موفقیت دست یابد باید بر آن متمرکز شوید. بنابراین بهتر است ابتدا به دیگر تعهدات خود فکر کنید و تصمیم بگیرید چگونه باید وقتتان را سپری کنید. در این صورت می‌توانید کارهایی را که برای کسب‌وکارتان معنادار نیستند و سد راه آن محسوب می‌شوند، کنار بگذارید. در این مرحله بهتر است، پیش از آنکه کسب‌وکارتان را راه بیندازید، ابتدا تکلیف دیگر تعهدات و الزامات خود را مشخص کنید و وقتتان را برای انجام آن امور سپری کنید تا دیگر مزاحم کار اصلی شما در آینده نباشند. تمرکز زمانی و ذهنی شما باید بطور کامل معطوف به کسب‌وکار خودتان باشد.

جامع‌نگری
هر کسب و کاری ساختاری دارد. بخش‌های گوناگون کسب‌وکارتان را به خوبی طراحی و نظم دهید. اطمینان پیدا کنید که کسب‌وکارتان می‌تواند عملکرد سالمی داشته باشد. مواظب باشید فقط روی بخش‌هایی از کسب‌وکارتان که بیش از اندازه به آنها علاقه دارید متمرکز نشوید و سایر بخش‌ها را فراموش نکنید. برای همه بخش‌های کسب‌وکار باید برنامه و ساختار مناسب داشته باشید.

تهیه فهرست وظایف
فهرست کامل و دقیقی از برنامه‌ها، قواعد، راهکارها، وظایف و مسئولیت‌های کسب‌وکارتان ایجاد کنید. هر وظیفه را بر مبنای فوریت و پیچیدگی اولویت‌بندی کنید.

>> کسب و کار

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها