حافظ در رادیو فرهنگ

کد خبر: ۶۰۹۴۳۹
حافظ در رادیو فرهنگ

برنامه «هم‌زبانان» امروز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. این برنامه به جایگاه حافظ در میان مردم و شاعران تاجیکستان اختصاص دارد.

به گزارش جام‌جم، برنامه «هم‌زبانان» به منظور آشنایی شنوندگان با فرهنگ و زبان کشورهای فارسی زبان روزهای شنبه ساعت 9 و 30 دقیقه به مدت نیم‌ساعت از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. برنامه این هفته بررسی فرهنگ و تاریخ کشور تاجیکستان به عنوان یکی از کشورهای مهم فارسی‌زبان است. به همین دلیل از عباس قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر دعوت شده تا شنوندگان را با جایگاه حافظ در بین مردم و همچنین تاثیرپذیری شاعران تاجیکستان از این شاعر بزرگ ایرانی آشنا کند.

این برنامه به سردبیری و تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای لیدا وحیدی تقدیم شنوندگان می‌شود.

همچنین برنامه «کتاب فرهنگ» امروز ساعت 10 به مدت یک ساعت از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. این برنامه از دکتر مهرداد نیکنام، عضو هیات علمی کتابخانه ملی ایران دعوت کرده است تا در این برنامه درباره نحوه مراقبت و نگهداری از کتاب و اصول درست نگه داشتن برای شنوندگان صحبت کند. همچنین دکتر بابک پرتو، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیز در گفت‌وگوی تلفنی اصول و روش‌های نگهداری صحیح از کتاب را بررسی می‌کند.

محسن حاجی‌زین‌العابدینی، عضو هیات علمی و استادیار مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی کارشناس- مجری برنامه است و مهدی محمدیان اجرا و امیرحسین محمودی تهیه‌کنندگی برنامه را برعهده دارند.

شنوندگان رادیو فرهنگ می‌توانند روی موج اف‌ام ردیف 106 مگاهرتز شنونده این برنامه باشند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها