خطاب به سناتورهای حامی تحریم‌های ایران:

گری سیک: آمریکا را دنباله‌روی اسرائیل نسازید

پیشنهاد گری سیک؛

ایران و آمریکا مذاکره کنند

گری سیک عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با تلویزیون بی بی سی با پیشنهاد مذاکره ایران و آمریکا به تاثیر پیروزی روحانی بر مناقشه هسته ای اشاره کرد و گفت:البته آقای روحانی تا اواسط مرداد پست ریاست جمهوری را در دست نمی گیرد و باید کابینه اش را تشکیل بدهد لذا بعید می دانم دولت اوباما به سرعت در سیاست هایش تغییری بدهد.
کد خبر: ۵۷۱۹۰۱
ایران و آمریکا مذاکره کنند

وی گفت: یکی از اتفاقاتی که می شود متصور بود و من امیدوارم رخ بدهد شروع مذاکرات خصوصی و بدور از هیاهو تبلیغاتی بین دو طرف هست خوبی این روش مذاکره این است که می شود بدون نگرانی از انبوه خبرنگارانی که بیرون سالن مذاکرات منتظرند قول ها و اطمینان هایی به طرف مقابل داد طرف ایرانی با مذاکره کننده‌ای از آمریکا یا گروه پنج به علاوه یک‌ بدون اینکه چیزی از دست بدهند می توانند درباره یافتن راهی برای خروج از این بن بست و رفتن به سمت یک راه حل قدم به قدم گفتگو کنند.

توصیه «گاردین» به دولت آمریکا

با گذشت دو روز از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، صفحات مطبوعات و سایت های بین المللی همچنان پر از تحلیل ها و گمانه زنی هایی درباره این انتخابات و رئیس جمهور جدید ایران است. در این میان، گاردین با توجه به حضور گسترده مردم در انتخابات، توصیه ای را خطاب به دولتمردان آمریکایی مطرح کرده است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در مطلبی به بررسی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته و معتقد است حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، باید به صراحت از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد تأیید قرار گیرد و همه تحریم ها علیه ایران نیز باید برداشته شود. در آن زمان، این پیشنهاد صالحی از سوی غرب نادیده گرفته شد؛ اما به نظر می رسد اکنون و با روی کار آمدن روحانی، باید دوباره مورد توجه قرار گیرد.

در این مطلب آمده:مهمترین وجه  تنازع میان ایران و غرب، عدم تمایل آمریکا به پذیرش استقلال ایران در سیاست های داخلی و خارجی است. در عوض، دولت ایران همواره به شکلی اهریمنی جلوه داده شده و تمایلاتش با سوءظن مورد توجه قرار گرفته است.

دولت فراجناحی روحانی

تلویزیون بی بی سی با ارائه تحلیلی از تشکیل دولت یازدهم گفت:وزن کشی های انتخابات و رقابت در پای صندوق های رای مردم به پایان رسید و پیروز این انتخابات اکنون در حال بررسی گزینه هایش جهت تشکیل دولت است دولتی که به گفته خود پیروز انتخابات دولتی فراجناحی و به دور از افراط خواهد بود حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی در تلویزیون سراسری ایران گفت که آمده تا افراطگری های بویژه هشت سال گذشته را متوقف کند.

آقای حسن روحانی وعده داده که دولتی با حضور همه طیف های سیاسی تشکیل خواهد داد که هم در آن اصولگرایان حضور دارند هم اصلاح طلبان و هم اعتدال گرایان ، آقای روحانی در رقابت های انتخاباتی توانست شهردار تهران و دبیر فعلی شورای امنیت ملی را شکست بدهد و در دور اول به عنوان هفتمین رئیس جمهوری کشور برگزیده بشود.

‌اولین دیدارش را هم با رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی انجام داد وی به همکاری مجلس به شدت نیاز خواهد داشت تا دولتی بسازد که سرشاخ شدن پیاپی مردان پاستور با مردان بهارستان نشین را به تاریخ بسپارد با این حال وی در اولین پیام تلفنی اش با تلویزیون ایران پس از اعلام نتایج نهایی از آقایان هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی تشکر کرد و آنها را شخصیت های درخشان جمهوری اسلامی خواند.

 مصادره پیروزی روحانی به نفع فتنه

 رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در روزهای پس از انتخابات سعی کردند، به دلخواه خود حوادث انتخابات و پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی را تفسیر کنند؛ از تفسیر انتخابات به رفرنداوم هسته‌ای و مصادره پیروزی انتخابات توسط جنبش سبز گرفته تا توهین‌ به مردم ایران.

به گزارش مشرق، یکی از اقدامات تأمل برانگیز و قابل پیش بینی رسانه‌های ضد انقلاب، مخصوصا وابستگان به جنبش سبز، تلاش آنان برای مصادره پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ، به نفع این جنبش بود؛ این جنبش و رسانه‌های وابسته به آن که در انتخابات 88 نظام را به تقلب در انتخابات محکوم کرده بود، و بعد نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی را تحریم کرده بود و همچنان قائل به تقلب نظام در انتخابات‌ در کشور بودند، این بار نیز همین رویه را پیش گرفته و از حضور در انتخابات و دعوت مردم به حضور سرباز زدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها