هاشمی ، خاتمی و انتخاب روحانی

نقش دو رییس جمهور سابق و اسبق در پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یکی از موضوعات مورد بحث در محافل سیاسی است.
کد خبر: ۵۷۲۵۸۷
هاشمی ، خاتمی و انتخاب روحانی

سردار اسماعیل کوثری نماینده اصول گرای مجلس و از منتقدان و مخالفان اصلاح طلبان می گوید: بالاخره هر کسی یک تحلیلی دارد. اعتقاد من  اما این است که این دو چهره تاثیر زیادی در نتیجه به دست آمده ندارند و این شخص حسن روحانی بود که مورد توجه مردم قرار گرفت.

این نماینده مجلس که در شورای مرکزی انتخابات نیز عضویت داشت در گفت و گو با سایت عصر ایران بر این اساس اصرار دارد از حسن روحانی به عنوان نامزد مستقل نام ببرد و حتی اصطلاح نامزد جریان اعتدال را نیز به کار نمی برد.

وی گفت:مشارکت بالای انتخابات به دلیل تاکید مقام معظم رهبری پیش بینی می‌شد. اما کسی تصور نمی‌کرد آقای روحانی در مرحله اول با این تعداد رای بتوانند به عنوان رییس جمهوری انتخاب شوند. در واقع همه منتظر رقابت قالیباف و روحانی در مرحله دوم انتخابات بودند.

ارزیابی غربی ها از نتیجه انتخابات ایران

تلویزیون آمریکا با تحلیل ارزیابی مفسران و تحلیلگران غربی از نتیجه انتخابات ایران و تاثیر آن بر سیاست خارجی کشور به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتورگفت:کریستین ساینس مانیتور در سرمقاله ای نوشت که خود آقای روحانی از پیروزی خودش شگفت زده بود و به رای دهندگان هم یاداور شد که خدا در هیچ کشوری تغییر ایجاد نمی کند مگر این که رای دهندگان واقعا بخواهند.

این روزنامه به آمریکا و دیگر سران غرب هشدار داد که در برخورد با آقای روحانی جانب احتیاط را از دست ندهند برای اینکه  یک پای آقای روحانی در قدرتمداری شیعه است و پای دیگرش در تمایل اشکار مردم ایران به دمکراسی است و گزینه پیش راهش ساده نیست.

مایکل سینگ از مرکز مطالعات سیاست خاورمیانه در واشنگتن هم در واشنگتن پست مقاله ای چاپ کرده حرف مشابهی می زند تحت عنوان اینکه باید آقای روحانی را با کارهایش قضاوت کرد و نه با حرف هایش .

چراغ سبز روسیه به سوریه

میشل آلیو ماری وزیر دفاع سابق فرانسه از چراغ سبز روسیه برای پاسخ مستقیم سوریه به تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش فرانس پرس:میشل آلیو ماری وزیر دفاع سابق فرانسه در اظهاراتی گفت:روسیه چراغ سبز را برای پاسخ مستقیم سوریه به هرگونه تجاوز احتمالی دیگر اسرائیل بر ضد سوریه داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه این نکته را در مصاحبه اخیر خود با شبکه المنار اظهار داشت مدعی شد:کشتی های جنگی روسیه که اخیرا به بندر طرطوس سوریه وارد شدند حامل سلاح بودند وبا موافقت مجلس دوما ورئیس جمهوری این کشور صورت پذیرفته است.

انتخابات،‌ شکست خورده‌ نداشت

محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در دیدار با جمعی از آذری زبان‌های مقیم تهران، اظهار داشت: ما فعالیت‌هایمان را از فضایی شروع کردیم که نا امیدی مطلق بود و الان خوشحالیم که در چنین فضایی هستیم.

معاون اول دولت اصلاحات به انتخابات سال 88 اشاره و تصریح کرد: در انتخابات سال 88 بازی باخت-باخت بود. بنابراین عقل سلیم به ما می‌گفت که نباید در این انتخابات وارد بازی شویم. با این تفکر وارد انتخابات دور یازدهم ریاست‌جمهوری شدیم و انتخاباتی سالم برگزار شد که به اعتقاد من شکست خورده‌ای در آن وجود نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیدعلیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
۰
۰
مارای دادیم به اقای روحانی فقط بخاطر فكر واندیشه باز خودشان وام دارهیچ گروهی نباشند

نیازمندی ها