ابر قدرت در حسرت «آب»

کد خبر: ۵۷۰۷۷۰
ابر قدرت در حسرت «آب»

فیلم تلویزیونی کانادایی «آب» یک درام هیجان‌آور سیاسی است که دخالت‌های حکومت آمریکا را در امور کشور همسایه‌اش کانادا به تصویر کشیده‌است.

 

داستان فیلم از اینجا شروع می‌شود که قایق نخست وزیر کانادا ماتیو مک لالین در رودخانه غرق شده و پسرش تام برای خاکسپاری او از هلند به کانادا می‌آید. به تام پیشنهاد می‌شود که برای تصدی پست نخست‌وزیری نامزد شود. او این پیشنهاد را پذیرفته و موفق به شکست رقیب خود هم می‌شود اما شواهد و مدارک تازه‌ای در مورد حادثه غرق شدن قایق نخست وزیر به دست می‌آید که....

 

"آب" محصول سال ۲۰۰۴کانادا است و عنوان آن نام علمی آب یعنی هاش ۲او است و با نام "آب: آخرین نخست‌وزیر کانادا" هم شناخته می‌شود. چارلز بینام کارگردان این فیلم در سال ۱۹۴۹در بلژیک متولد شد و کارگردانی ۲۳فیلم سینمایی و تلویزیونی و مجموعه تلویزیونی و نوشتن فیلمنامه چهار فیلم در کارنامه او ثبت شده‌است. جان کریزانک به همراه پل گراس فیلمنامه این فیلم را نوشته‌اند.

 

بودجه ساخت این فیلم هشت و نیم میلیون دلار کانادا بوده و فرانک سیراکوسا تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده داشته‌است. آشر لنز و جک لنز موسیقی متن این فیلم را ساخته‌اند. فیلمبرداری فیلم آب بر عهده دریک آندرشولتز، تدوین آن محصول تلاش جرج رالستون و طراحی لباس هم حاصل کار مایکل هریس بوده‌است.

تصویربرداری آب در نقاط مختلف شهر اتاوا پایتخت کانادا انجام شده و ساختمان مجلس نمایندگان کانادا و کاخ ارنزکلیف ـ سفارتخانه دولت انگلستان در کانادا - از لوکیشن‌های تصویربرداری این فیلم بوده‌اند.

پل گراس، لزلی هوپ، گی نادون و مارتا هنری نقش‌های اصلی فیلم آب را بازی می‌کنند. پل گراس همزمان بازیگر نقش اصلی، یکی از دو نویسنده فیلمنامه و یکی از تهیه‌کنندگان فیلم بوده‌است. او برای بازی در این فیلم جایزه پری دریایی طلایی را دریافت کرد.

شبکه نمایش ساعت ۲۳چهارشنبه و پنجشنبه در دو قسمت فیلم «آب» را پخش می‌کند، و تکرار قسمت اول ساعت ۱بامداد جمعه و تکرار قسمت دوم ساعت ۱بامداد شنبه از همین شبکه پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها