انگشترش را به همه نشان می‌دهد و نگین درخشانش را مقابل نور می‌گیرد تا به دوستانش پز بدهد که نامزد کرده است. آن هم با همان پسری که خیلی از دختر‌ها حسرتش را داشتند. همین هم باعث شده است پسر سر به راهی نباشد. مریم می‌گوید: خر شدی دختر. اگر بیوفایی کند...
کد خبر: ۵۶۸۰۱۴
زری دستش را پنهان می‌کند و می‌گوید: خودم درستش می‌کنم.

ندا می‌گوید: خودم دیدم داشت با موبایل با یکی دیگه حرف می‌زد.

زری می‌گوید: باز تو از حسودی حرف بی‌ربط زدی اون دیگه مثل سابق نیست.

زری می‌داند که نامزدش همیشه بدقولی می‌کند و خودش هم به او شک دارد. اما از ترس این که داماد خوش تیپ و موقعیت‌دار آینده را از دست ندهد دم نمی‌زند و در مقابل او کوتاه می‌آید و همه‌اش به خودش می‌گوید درست می‌شود و همه خرابکاری‌های نامزدش را از چشم مادر و پدرش می‌پوشاند.

هر وقت هم اعتراض می‌کند، نامزدش می‌گوید فکر می‌کنی چه خبر شده. اگر لب تر کنم صد تا دختر بهتر از تو منت دارند که با من عروسی کنند.

به نظر شما این دو تا نامزد چه آخر و عاقبتی خواهند داشت. زری به خودش قول داده برای این که جلوی دوستانش کم نیاورد و نگویند نامزدش ولش کرده است هر طوری شده به این زندگی بچسبد. حتی مثل یک وصله ناجور. اما واقعا این درست است؟

مشاوران خانواده راه‌هایی را برای نامزدها توصیه می‌کنند که به آنها کمک می‌کند شخص مناسب خود را در این مدت بشناسند و در طی این دوران با خود و دیگران صادقانه بر خورد کنند.

نامزدی با عقد دایم یا صیغه محرمیت بین دختر و پسر و با رضایت والدین انجام می‌شود و نامزد‌ها در این دوران وظایفی برعهده دارند که از این قرار است:

افزایش شناخت

هر چند دختر و پسر، در مرحله گزینش، باید شناخت کافی نسبت به هم پیدا کرده باشند اما علاوه بر آن شناخت، باید در دوران نامزدی، آشنایی ملموس‌تر و محسوس‌تر و بیشتری از یکدیگر پیدا کنند و با روحیات و اخلاق و دیدگاه‌های هم بیشتر آشنا شوند. در حقیقت، این آشنایی و شناخت در دوران نامزدی، تکمیل‌کننده شناخت مرحله گزینشی است، آنگاه در پرتو این آشنایی نزدیک و کامل، خود را برای تفاهم و سازگاری در زندگی مشترک، آماده می‌کنند. آن شناخت، برای «انتخاب» بود و این شناخت، برای «تفاهم  و سازگاری».

تغییر و اصلاح‌

اگر کسی صفت و خصوصیتی را در نامزدش مشاهده کند که مورد پسندش نباشد و بخواهد آن را برطرف  یا اصلاح کند یا صفت و حالتی را در او ایجاد کند، بهترین دوران برای این «اصلاح و تغییر و تربیت»، دوران نامزدی است.

زری هم اگر نتواند در این دوران اخلاق شوهر آینده‌اش را عوض کند و در او وفاداری و محبت ایجاد کند، بهتر است از این ازدواج صرفنظر کند. اگر در دوران نامزدی که هنوز روابطشان عادی نشده و نسبت به هم احترام و محبت خاصی قائلند و زمینه تحول و تغییر و اصلاح، مساعدتر است این اتفاق نیفتد به آینده نمی‌توان چندان امید بست. البته عادات بنیادین چندان متحول نمی‌شوند.

محبت‌

دوران نامزدی، بهترین فرصت برای افزایش و تحکیم محبت است. رفتار و گفتار و تمام اعمال نامزدها، در افزایش  محبت  یا کاهش آن، موثر است.

بنابراین، دختر و پسر  باید کاملا مواظب اعمال خود باشند و از هر عمل پسندیده‌ای که باعث افزایش محبت می‌شود، کوتاهی نکنند و از کارهایی که موجب دلسردی و کاهش محبت می‌شود، اجتناب کنند.

اگر بی‌اعتنایی ادامه پیدا کند سرخوردگی‌های زری نیز از او شخصیتی پایین دست و نامتعادل می‌سازد.

نامزدها باید مواظب عواطف و احساسات یکدیگر باشند و به آن بها و جواب  مناسب دهند. بی‌اعتنایی  باعث جریحه‌دار شدن عواطف طرف مقابل می‌شود و در نتیجه  کینه او را به دل می‌گیرد و ممکن است لطمه‌های سنگینی به زندگی‌شان بزند.

کادو‌های نامزدی‌

هدایای دوران نامزدی کار پسندیده‌ای است که سبب افزایش محبت دو طرف می‌شود، اما باید مراقب باشید آن را در ترازو نگذارید و سعی نکنید در این دوران یک کلکسیون طلایی از داماد تحویل بگیرید. اجازه دهید طرف مقابل خودش هدیه‌ای را که می‌خواهد  انتخاب کند.

مهم‌تر آن که: «با ظرافت داده شود.»!

دل‌نوشته‌ها

نوشتن نامه‌های پرمحبت و باصفا، تاثیر خوبی در افزایش محبت و استحکام رابطه بین نامزدها دارد.

البته هر گاه مسافرتی پیش آمد و از هم دور شدند نامه‌ها باید بیشتر و مفصل‌تر شود.

انتظار سر قرار

دو نامزد باید در این دوران شیرین و به‌یادماندنی دیدارهای دوستانه داشته باشند. این ملاقات‌ها، امید و شور و علاقه را در هر دو تقویت می‌کند، اما سعی کنید سر وقت باشید که نامزدتان فکر نکند کارهای دیگرتان از او واجب‌تر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ولی الله
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
۰
۰
من واقعا تعجب میكنم چرا همیشه علاقه دارید داستانی تعریف كنید از مشكلات ، به خدا همه مشكلات و بی وفایی و از اینجور چیزارو حفظ شدن انقدر كه گفتین ، ما نیاز داریم یه داستان تعریف كنید كه همه چی توش درست باشه از گوشه گوشه داستان درس بگیریم تو زندگیمون اشتفاده كنیم . تو این داستان یه صفت خوب كه زن و شوهر باید تا یه اندازه مشكلاتا و بدیها هم و بپوشونن وجود داره كه این صفت خوب و داره بد نشون میده ، انگار اونی كه صفت های خوب داره بدبخته اونی كه یه عوضیه پادشاه ، متعصفم برای كسایی كه از رو دلسوزی و نفهمی فرهنگ های غلط میندازن تو مردم . حداقل اینو بدونید هركی صفت های خوب داشته باشه حتما خوشبخت میشه میتونم هزارتا مثال واقعی بزنم نه اینكه از خودم داستان های بیخود دربیارم ...........

نیازمندی ها