«ستاره حیات» عنوان سریالی است که با محوریت اورژانس پیش بیمارستانی (امدادرسانی در محل) و با مشارکت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، وزارت بهداشت در گروه فیلم و سریال شبکه سه ساخته می‌شود.
کد خبر: ۵۱۱۹۴۲

این مجموعه تلویزیونی که در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود، هفته گذشته به تهیه‌کنندگی فریبا بانک‌توکلی و کارگردانی جواد ارشاد در تهران کلید خورد.

این سریال به اتفاقات یک ناحیه از اورژانس کشور و زندگی مسوول این پایگاه می‌پردازد. در سریال «ستاره حیات» علاوه ‌بر نمایش زندگی خصوصی کارکنان اورژانس، در هر قسمت شاهد اجرای دو ماموریت اورژانسی هم هستیم.

بهزاد فراهانی، حسین محجوب، ثریا قاسمی، نیما رئیسی، کامران تفتی، نسیم ادبی، فریبا متخصص، هما ارشاد، سوگل طهماسبی، الهام جعفرنژاد، فرخ نعمتی، سلیمانی، فرهاد بشارتی، فرزاد حاتمیان، سینا کرمی، محسن افشار، ملیحه روشن، آرش میراحمدی، مهدی باطبی، حسین خانی‌بیگ، صفا آقاجانی و کیاوش شالچیان بازیگران اصلی این سریال هستند.

ستاره حیات، مجموعه تلویزیونی «پرستاران» را الگوی خود قرار داده و از آن تاثیر گرفته است؛ البته به گفته فریبا بانک‌توکلی، تهیه‌کننده کار این سریال تفاوت‌های زیادی با نسخه خارجی‌اش دارد.

او در این باره به جام‌جم گفت:‌ سریال «پرستاران» که از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رفت، بیشتر به اورژانس بیمارستانی می‌پرداخت، اما «ستاره حیات» با محوریت اورژانس پیش بیمارستانی به ماموریت‌هایی می‌پردازد که در آن پزشکان برای درمان بیماران و حادثه‌دیدگان به خارج از فضای بیمارستان می‌روند. ما به بیماری‌هایی مثل ایست قلبی، قطع عضو، مصرف بی‌رویه معتادان و بیماران روانی پرداخته‌ایم.

حسین محجوب رییس اورژانس می‌شود

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که هر بازیگر در چه نقشی جلوی دوربین می‌رود، توضیح داد: حسین محجوب، نقش سلیمان میلانی را بازی می‌کند که رییس یک ناحیه اورژانس است.

بهزاد فراهانی در نقش تاجبخش، یکی از شخصیت‌های محوری سریال ایفای نقش می‌کند که ویژگی‌هایی منفی دارد و در برابر قهرمان داستان می‌ایستد، اما بتدریج دچار تحول اخلاقی می‌شود.

نیما رئیسی (رضا) و کامران تفتی (سینا) دو تا از تکنسین‌های اورژانس هستند. این اورژانس قسمت‌های مهندسی و مکانیکی هم دارد و بسیار فعال است.

وی افزود: ثریا قاسمی نقش کیا را بازی می‌کند که مادربزرگ مرجان (سوگول طهماسبی) است. مهتاب (هما ارشاد) و مرجان با یکدیگر هم دانشگاهی هستند. مرجان یک‌سری معضلات خانوادگی دارد و مهتاب که یک مددکار اجتماعی است به کمک او می‌شتابد.

به گفته بانک ‌توکلی، در مجموع 108 بازیگر در این سریال جلوی دوربین می‌روند که 10 بازیگر نقش اصلی است و هیچ کدام نابازیگر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که سریال «ستاره حیات» چه اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: مهم‌ترین انگیزه ما برای کار این است که مردم را با اورژانس آشنا کنیم. مردم باید متوجه شوند که خدمات اورژانس رایگان است و در مواقع خاص می‌توانند با شماره 115 تماس بگیرند. امیدواریم بعد از پخش این سریال، جوانان بیشتری تشویق شوند که سراغ حرفه تکنسینی بروند. افرادی که در آنجا کار می‌کنند، بسیار زحمتکش هستند و توقعات کمی دارند. در خلال داستان‌ها نشان داده‌ایم که افرادی می‌توانند در آنجا دوام بیاورند که عاشق کارشان باشد. تصویربرداری این سریال تا سه ماه دیگر به پایان می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها