اخبار کوتاه شبکه دو

با اتمام اپیزود اول مجموعه سری جدید «یک لحظه دیرتر» دومین اپیزود این مجموعه با عنوان دوباره زندگی مقابل دوربین می رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما، مجموعه «یک لحظه دیرتر» متفاوت با سری اول که داستان های عبرت آموز را دستمایه اپیزودهای خود کرده بود این بار با بافت دراماتیک جدید در حال تهیه است.

این مجموعه کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست که در 13 قسمت به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی امیرعباس کنی تهیه و تولید می شود.

هم اکنون تصویربرداری سکانس های مربوط به «جناب آسمان» اولین اپیزود این مجموعه در حال اتمام است وبزودی «دوباره زندگی» مقابل دوربین قرار می گیرد.

روح الله انصاری همزمان با آغاز تصویربرداری، تدوین این پروژه را برعهده داشته و بهنود یخچالی نیز مشغول ساخت موسیقی سری جدید «یک لحظه دیرتر» است .

کمند امیرسلیمانی، فرهاد جم، لیلی رشیدی و بهار نوحیان از بازیگران مجموعه «یک لحظه دیرتر» هستند.

سایر عوامل عبارتند از:

تصویربردار: فرشاد خالقی/ صدابردار: سعید بجنوردی/ برنامه ریز: شیرین خشایی/ چهره پرداز:سهند ترابی/دستیاران کارگردان: امیر جاوید نیک ـ سپیده سپهری.

قصه های‌ آشنا

«قصه های آشنا» عنوان مجموعه ای از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست که به کارگردانی سیروس حسن پور تصویر گر داستان های کتاب فارسی مقطع دبستان می شود.

به گزارش جام جم آنلاین، این مجموعه در 13 اپیزود تهیه خواهد شد.

«قصه های‌ آشنا» هم اکنون توسط نغمه ثمینی مرحله نگارش را پشت سر می گذارد و تا کنون نگارش شش قسمت از این مجموعه 13 قسمتی به پایان رسیده است.

داستان های «قصه های آشنا» با مضمون کودک و خانواده از رگه های طنز برخوردار خواهد بود و همه قصه های آن برگرفته از داستان های کتاب فارسی مقطع دبستان است.

در این مجموعه که هر اپیزود آن در یک شهر و استان تصویربرداری می شود، کودکان با فرهنگ ها و خرده فرهنگهای اقوام ایران زمین در قالب داستان آشنا خواهند شد.

آفتاب شرق

«آفتاب شرق» مستندی ترکیبی از گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه دو سیماست که به کارگردانی و تهیه کنندگی ناصر افشاری وارد مرحله پیش تولید شده است.

این مستند با ساختار ترکیبی با تکیه بر دلایل علمی به اولین اطلاعات و اکتشافات ایرانیان در زمینه های پزشکی، فیزیک، هنر و فلسفه خواهد پرداخت.

ساخت این مستند 13 قسمتی به هیچ وجه متکی بر گفته ها و شنیده ها نخواهد بود بلکه تمامی بخش های داستانی، تاریخی، انیمیشن و گزارش آن بر پایه های علمی به مخاطبان ارائه خواهد شد.

در بخش داستانی این مستند، مخاطبان شاهد سفر پرماجرای پدربزرگ پژوهشگر و دو نوه اش خواهند بود که بدنبال کشف اطلاعات علمی راهی سفر شده اند و در این سفر پدربزرگ سعی دارد دو نوه خود را نیز با کشف اطلاعات علمی از راه پژوهش و تحقیق آشنا کند.

در آیتم تاریخی «آفتاب شرق» که آیتمی داستان گونه خواهد بود مخاطب به مواردی چون اولین جراحی جمجمه که در ایران انجام شد می پردازد. این عمل در بنایی با عنوان شهر سوخته بازسازی خواهد شد.

بخش انیمیشن و پویا نمایی این برنامه نیز اکتشافات را به صورت انیمیشن و ماکت طراحی نموده و به مخاطبان ارائه خواهد نمود.

در آیتم گزارشی برنامه «آفتاب شرق» نیز شاهد گفتگوهای باستان شناسان، جراحان و کارشناسان برجسته داخلی و خارجی پیرامون مباحث کشف اطلاعات بر اساس ضوابط علمی خواهیم بود.

همچنین بازسازی روستای سهرورد و تندیس شیخ اشراق از دیگر بخش های برنامه «آفتاب شرق» است که هم اکنون در مرحله پیش تولید و تحقیق و نگارش به سر می برد. تولید این برنامه از اواخر آذر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.