سفرهای سعدی درقالب یک مجموعه سی قسمت بیست ودو دقیقه ای با ساختارداستانی درواحد پویا نمایی تهیه و ازسیمای مرکز فارس پخش می شود.
کد خبر: ۳۹۶۰۷۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت معاونت امور مجلس و استانهای صدا و سیما ، بدین ترتیب که زندگی سعدی به عنوان شخصیت اصلی داستان درهر قصه ( از کودکی، نوجوانی، جوانی وبزرگسالی وسفرهای 30 ساله او به شهرهای مختلف) با محوریت شیخ اجل تعقیب می شود.

قصه ها با الهام گرفتن ازمفاهیم اخلاقی وانسان دوستانه سعدی وبا استفاده ازداستان ها وموقعیت های موجود درحکایات واشعار او با قراردادن آن ها در یک داستان نمایشی و دراماتیک به پیش می رود.

داستان سفرهای سعدی با استفاده ازتخیل نویسنده وبا توجه به حقایق موجود تدوین گردیده است، گنجاندن حکایات و اشعارسعدی به عنوان تم ومضمون هرقصه با ایجاد گره ، تعلیق ، گره گشایی و... روح این معانی را به این مجموعه تزریق کرده است.

نویسندگان این مجموعه تمام تلاش خود را درشاخ وبرگ دادن ، اضافه کردن،تغییر،اقتباس والهام گرفتن از اشعار وح کایات سعدی به کاربرده اند. در پایان، سعدی با کوله باری ازتجربه وحکمت به شیراز بازمی گردد و مشغول نگارش چکیده ای از سی وچند سال سفر وتجربه می شود وچنین است که بوستان وگلستان را می نگارد.

تهیه کننده : سعید ترخانی ،کارگردان : سعید ترخانی وعلیرضا قنبری ،نویسنده : محمد رضا یوسفی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها