از شبکه جهانی سحر پخش می‌شود

آئینه زندگی برای بینندگان آذری

در سال نو، تصویری که بینندگان سیمای آذری شبکه جهانی سحر در مجله تلویزیونی" آئینه زندگی" این سیما خواهند دید، نو می شود.
کد خبر: ۳۹۰۴۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، روابط عمومی شبکه جهانی سحر تغییرات ساختاری این برنامه را به نقل از رامین بیانی تهیه کننده" آئینه زندگی" اینگونه اعلام کرد: سری جدید این مجموعه که در واقع مجله تلویزیونی خانواده سیمای آذری شبکه سحر است و پخش هر روزه دارد، از اول فروردین 90 آغاز خواهد شد و خانواده های آذری زبان بیننده برنامه، تغییرات عمده آن را در بخش آموزش آشپزی و اضافه شدن بخشهای دیگری نظیر" طراحی و دوخت لباسهای اسلامی"،" آموزش حرکات ورزشی و اصلاحی"، آموزش کمکهای اولیه" و گزارش های متنوع از شهرهای آذری نشین ایران، همینطور از شهرهای جمهوری آذربایجان شاهد خواهند بود.

تهیه کننده" آئینه زندگی" در رابطه با آیتم آموزش آشپزی گفت: در مجموعه فعلی که پخش آن تا انتهای سال 89 ادامه می یابد، آیتم آشپزی به صورت از پیش تولید شده، پخش شده و مشتمل بر آموزش طبخ غذاهای ایرانی از چهارگوشه کشور عزیزمان ایران است اما در مجموعه جدید، آشپزی با حضور اساتید مربوطه، به صورت زنده و در استودیوی پخش برنامه، آموزش داده خواهد شد که برای دو روز در هفته تدارک دیده شده است.

بیانی افزود: در این سری، بیشتر به پیش غذاها و غذاهای ساده و سرد پرداخته خواهد شد تا در کنار لذت بردن از طعم مطبوع آنها، خانواده های مخاطب برنامه از نظر ارزش تغذیه ای غذاها هم با موارد مفیدتری آشنا شوند.

وی همچنین از گنجانده شدن بخش دیگری با عنوان" آموزش کمکهای اولیه پزشکی" نیز در برنامه خبر داد که با همکاری هلال احمر آذربایجان شرقی تهیه و در لابه لای برنامه ها پخش می شود.

تهیه کننده مجله تلویزیونی" آئینه زندگی" هدف از تمهید آیتم" آموزش حرکات ورزشی و اصلاحی بدن" را نیز توجه به سلامتی جسمی و لزوم اهتمام به آن با نرمشها و حرکات صحیح، همچنین اصلاح ناهنجاریها و عادات ناصحیح حرکتی با ورزشهای مناسب بیان کرده و اضافه کرد: علاوه بر همه این تغییرات که در راستای جلب رضایت بیشتر مخاطبان برونمرزی شبکه سحر در جمهوری آذربایجان و با سنجش نیازها و توجه به نظرات دریافت شده و بازخوردهای منعکس شده پخش برنامه در طول مدت ارایه سری فعلی برنامه درنظر گرفته شده اند، تهیه گزارشهای مردمی از شهرهای آذری نشین ایران و نیز از جمهوری آذربایجان درنقطه نظر توجه گروه تولید است که با همکاری مراکز استانی و ... تهیه و در خلال برنامه ها به نظر مخاطبان خواهند رسید.

بیانی خاطر نشان کرد: با تهیه سرودهای جذاب آذری و تصویرگذاری مناسب بر روی آنها، سری جدید برنامه نیز از حال و هوای نشاط آفرین و سرزنده ای بهره مند خواهد بود و تلاش می شود مجموع آن در کنار گفتگوی کارشناسی که هر روز هفته( به استثناء جمعه ها) در سرفصلهایی نظیر طب سنتی، موضوعات تربیتی و اجتماعی، مباحث پزشکی، تغذیه، اخلاق اسلامی و بهداشت و سلامت ارایه می شوند، برنامه ای جذاب و دیدنی را فراهم آورد که در جذب خانواده های آذری زبان بیننده سحر موفق باشد.

این تهیه کننده تلویزیونی تمهیدات برنامه برای ایام نوروز را نیز متناسب کردن حال و هوای برنامه با روزهای برگزاری سنت کهن ایرانی - اسلامی نوروز بواسطه پخش کلیپ های بهاری، گزارشهای مردمی از شهرهای اردبیل و تبریز، دعوت از میهمانان و اساتید ویژه حوزه فرهنگ و مردم شناسی همچون میر ولی موسوی( با طرح و بحث رابطه اسلام و ایران با آئین نوروز)، عبدالحسین لاله(فرهنگ عامه مردم منطقه و آداب و سنن نوروزی)، ناصر فیض( ادبیات نوروزی و بهاریه ها در زبان آذری) و ... عنوان کرده و افزود: از همه میهمانان برنامه که در طول 6 ماه گذشته پخش سری فعلی" آئینه زندگی" در این برنامه ها حضور داشته اند، درایام نوروز پیام تبریک به تماشگران برنامه را نیز خواهیم داشت.

عوامل دست اندر کار مجله تلویزیونی آئینه زندگی را نیز بیانی به این شرح معرفی کرد:

تهیه کننده و کارگردان: رامین بیانی، مدیر تولید: رضا زیرک، هماهنگی و برنامه ریزی: هادی طالبی، دستیاران تهیه: محمد معصومی ، مترجم: رفعت مرادف، تدوین: رامین بیانی و محمد علی بابایی، تصویربرداران:علیرضا بابایی، مسعود واعظی و احمد گودینی، نورپرداز: علیرضا بابایی، صدابردار و موسیقی: آنیتا دارستانی فراهانی. اجرای سری جدید را هم فاطمه باقر الموسوی، رفعت مرادف،رامتین امن گستر و فرحناز پورمهندس برعهده خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها