آخر هفته از تلویزیون ببیند

پیچ‌تند، عبور از غبار ،ذبیح و...

در سـالـروز ولادت فـاطـمـه زهـرا (س) ، رحلـت حضـرت امـام خمیـنـی (ره) و قـیام 15خـرداد ، پیچ تند ، کیلومتر 14 (1) ، کیلومتر 14 (2) ، برکت ، دیواره شمالی ، جهان ، آینه ای در غبار ، مهمان حبیب خداست ، تی تی مان ، وسوسه ، کنت مونت کریستو ، دیگر تنها نیستم ، کوئیمادا ، غریزه جنایت 2 ، ذبیح ، فصل آخر و عبور از غبار عنوان فیلم های تلویزیونی و سینمایی شبکه های سیما در روزهای پایانی هفته مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15خرداد می باشد.
کد خبر: ۳۳۱۷۲۱

به گزارش روابط عمومی سیما ، فیلم تلویزیونی « پیچ تند» جمعه 14 خرداد ساعت 7:30 صبح از شبکه یک سیما پخش می شود.

داستان درمورد زن و شوهری جوانی است که ازنظر خودشان به انتهای خط زندگی رسیده‌اند، درجاده شمال دچار سانحه تصادف می‌شوند و خانواده‌ای روستایی به یاری آنها می‌آیند. حضور این دو در جمع صمیمی خانواده روستایی و همراهی آنها در بازگشت به تهران که در کنار کاروان زیارتی مرقد امام (ره) اتفاق می افتد، دریچه های تازه ای از زندگی را برای آنها روشن می کند.

شهروزابراهیمی و فرشته سرابندی درفیلم تلویزیونی «پیچ تند» به کارگردانی نادرمقــدس و تهیه کنندگی محمد ناجی از تولیدات سال 88 گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما به ایفای نقش پرداختند.

فیلم تلویزیونی «کیلومتر 14(1)» جمعه 14خرداد ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می شود.

درخلاصه داستان فیلم آمده : سعید سرخورده بخاطر پشیمانی از خلاف های گذشته اش به همراه دایی پیرخود به مرقد امام (ره) می رود.دایی قرار است درمرقد امام (ره) به کاروانی که پس برگزاری مراسم سالروز ارتحال امام (ره) راهی کربلاست بپیوندد. سعید طی ماجراهایی با افرادی روبرو می شود که هرکدام ازجایی برای برپایی این مراسم آمده اند. حضور در کنار آنها آغاز مسیر تازهای در زندگی اوست.

کامبیز دیرباز ، مریم کاویانی ، حسین سحر خیز و آتش تقی پور در فیلم تلویزیونی «کیلومتر 14(1)» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی بهادر اسدی از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما به ایفای نقش پرداختند .

صبح شنبه 15 خرداد ساعت 7:30 فیلم تلویزیونی« کیلومتر14 (2 )» به کارگردانی آرش قادری وتهیه کنندگی بهادر اسدی ازشبکه یک سیما پخش می شود.

درخلاصه داستان فیلم آمده : داوود که یک سال پیش با اصغرآرپی‌جی جانباز دفاع ‌مقدس در مرقد امام(ره) آشنا شده بود و تحت تأثیر رفتار و منش اصغر، از کار خلاف دست کشیده بود. اینک رابطه‌ای دوستانه با اصغر پیدا کرده است.

کامبیز دیرباز و اصغر تقی زاده درفیلم تلویزیونی «کیلومتر14 (2 )» از تولیدات سال 88 گروه فیلم وسریال شبکه یک سیما ایفای نقش کرده اند.

فیلم تلویزیونی «برکت» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه کنندگی مهدی بشکوفه شنبه 15 خرداد ساعت 16 ازشبکه یک سیما پخش می شود.

درخلاصه داستان فیلم با بازی پروانه معصومی ، جعفردهقان ، افشین نخعی و پرستو صالحی آمده: خاتون که یگانه پسرش در جنگ به شهادت رسیده است، به رسم سال های جنگ و برای نذر ، هر سال در سالگرد ارتحال امام (ره) نان می پزد و در مراسم ارتحال نان ها را میان زائران و عزاداران توزیع می کند اما مدتی است که سخت بیمار شده و توان پختن نان و شرکت در مراسم را ندارد و اطرافیان نیز نمی خواهند که او بداند که زمان ارتحال گذشته است ولی خاتون از تغییرات فصلی متوجه موضوع شده است و با پختن نان در یک زمان مناسب به همراه بقچه ای از نان راهی زیارت مرقد امام (ره) می شود اما درمیان راه به دلیل وخامت حالش از سفر باز می ماند اما بقچه نان به سفرخود و رسیدن به مرقد امام (ره) ادامه داده و در پایان پس ازطی داستانهای مختلف به مقصد رسیده و ادای دین و نذر خاتون فراهم می شود.

شـبـکـه دو

فیلم سینمایی «دیواره شمالی» به کارگردانی فیلیپ استولزِل و تهیه کنندگی بنجامین هِرمان پنجشنبه 13 خرداد ساعت 23:30 ازشبکه دو سیما روی آنتن می رود.

دراین فیلم خواهید دید: «تونی» و «آندریاس» دو صخرهنورد آلمانی هستند که تخصص ویژه‏ای در زمینه کوهنوردی و صخره‏نوردی دارند. آنها تا به حال دیواره‏ها و نقاط صعب‏العبور زیادی را فتح کرده‏اند. المپیک مونیخ در راه است و دولت آلمان برای مهیج‏تر کردن این بازی‏ها اعلام می‏کند که به صعودگران دیواره شمالی مانند قهرمانان المپیک مدال طلا اهدا می‏کند.

دیواره شمالی سخت‏ترین و صعب‏العبورترین دیواره آلپ است که تا به حال فتح نشده است. این خبر آن قدر مهیج است که همه روزنامه‏ها به دنبال تهیه خبر درباره کوهنوردانی هستند که تصمیم دارند این مدال طلا را تصاحب کنند. «لوئیز» نیز زن خبرنگاری است که از سوی یک روزنامه برلینی به مونیخ فرستاده می‏شود تا درباره قهرمانان آن یعنی تونی و آندریاس گزارش تهیه کند.

لوئیز تونی و آندریاس را کاملاً می‏شناسد. تونی خواستگار لوئیز بوده است، اما لوئیز پاسخ مثبت خود را مشروط به ترک صخره‏نوردی توسط تونی کرده است. تونی هم که به این کار عشق می‏ورزد لوئیز را ترک کرده است اما هم لوئیز و هم تونی منتظر تغییرعقیده یکدیگر هستند.اگر چه تونی صعود از دیواره شمالی را دیوانگی می‏خواند اما آندریاس او را تحریک می‏کند تا این کار را انجام دهند و آنها برای این کار به سوئیس می‏روند. گردشگران ، خبرنگاران و کوه‏نوردان زیادی برای این رقابت خود را آماده کرده‏اند. رقبای اصلی تونی و آندریاس، دو صخره‏نورد اتریشی به نام‏های «رینر» و «انگرر» هستند.آنها نقشه خود را می‏کشند، وسایل را جمع می‏کنند و به راه می‏افتند.

بِنو فورمان ، فلوریان لوکاس و جوآنا وُکالِک در فیلم سینمایی «دیواره شمالی» محصول مشترک کشورهای آلمان ، اتریش و سوئیس در سال  2008 ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «جهان» جمعه 14 خرداد ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش می شود.

داستان فیلم درمورد زندگی چند انسان در نقاط مختلف دنیاست که به نوعی ارتباطی با یکدیگر پیدا می کنند. مردِ ثروتمندی به نام «اینیاکی» توسط عده ای آدمربا دزدیده می شود و به مدت نه ماه دراتاقی 6 متری حبس می‏شود. پس از 9 ماه او آزاد می‏شود و همه ، حتی رسانه‏ها از این امر خوشحالند اما او در منزل می‏فهمد که مادرش از دنیا رفته است.

ازسوی دیگر او خبر گیر افتادن فضانوردی روس به نام «میخاییل لوچنکو» را در فضا، به علت تغییر سیستم حکومتی شوروی ، می‏فهمد و به صورت ناخودآگاه نگران او می‏شود و تلاش می‏کند او را برگرداند. از سوی دیگر دختری به نام «یوریان» در داستان حضور دارد که علیرغم داشتن دوستان مختلف، احساس تنهایی شدیدی می کند. پدر یوریان از او دور است، چرا که همیشه در حال سفر می باشد. او همواره احساس می‏کند که چشمی مراقب اوست. به همین خاطر زمانی که قصد خودکشی دارد، به خاطر حسّ دیده شدن توسط یک ناظر از بالا، منصرف می شود.

دراین بین یوریان با برادر زنِ اینیاکی، «خاویر» آشنا می‏شود. اینیاکی رابطه خوبی با خاویر ندارد، چرا که وی را مسئول مرگ خواهرش می داند. خواهر اینیاکی که همسر خاویر بوده است، در یک تصادف رانندگی که همراه شوهرش بوده است از دنیا می رود. خصوصیت مشترک این چند نفر که در داستان حضور دارند این است که همگی دریافت مشابهی از وجود یک نیروی برتر در زندگی دارند. همگی آنها به آسمان و دریا تعلّق خاطر دارند و در یک دوره 9 ماهه و اتفاقاتی که برایشان میافتد، گویی به یک تولد دوباره می رسند.

فیلم سینمایی «جهان» به کارگردانی دیه گو فاندوس محصول سال2007کشور اسپانیا می باشد.

فیلم سینمایی «آینه ای در غبار» به کارگردانی و تهیه کنندگی ایمان افشاریان شنبه 15 خرداد ساعت 17:30 از شبکه دو روی آنتن می رود.

درخلاصه داستان فیلم آمده : مهرداد و پرهام دستگاهی را اختراع می کنند که با آن قادرند صداهای مانده درفضا را درمکانهای مختلف، بازشنوی کرده و طول موج آنها را ثبت کنند. این دستگاه به مهرداد این فرصت را می دهد که یک معمای کهنه خانوادگی را که به فعالیت های انقلابی پدربزرگش در سال 1342 مربوط می شود، کشف کند و پدرش را از مخمصه ذهنی نجات دهد. پدر که در ابتدا از این ماجرا فرار می کند بالاخره مجبورمی شود مهرداد و پرهام را به زیرزمین یک خانه قدیمی ببرد و در آنجا صداهای روز سیزدهم خرداد 1342 را بازیابی کند.
حبیب دهقان نسب ، امیررضا دلاوری و افشین کتان چی در این فیلم بازی می کنند.

شـبـکـه سـه

فیلم تلویزیونی «میهمان حبیب خداست» به کارگردانی حسین قاسمی جامی و تهیه کنندگی حسن فرحی پنجشنبه  13 خرداد ساعت 20 از شبکه سه سیما پخش می شود.

داستان فیلم ماجرای یک روز از زندگی پیرمردی دل زنده است به نام جنتی که انگار روزی او به عنوان مهمان حضرت امام (ره) از پیش مقدر شده است.

محرم زینال زاده، آتش تقی پور، کیوان محمود نژاد و مرتضی ضرابی درفیلم تلویزیونی «میهمان حبیب خداست» ایفای نقش کرده اند.

شبکه سه سیما جمعه 14خرداد ساعت 23:30 فیلم تلویزیونی «تی تی مان» به کارگردانی حسین علی فلاح لیستانی و تهیه کنندگی علی صدیقی را پخش می کند.

داستان این تله فیلم درمورد دختر جوانی است که دریکی از روستاهای شمال زندگی می کند. او خانواده خود را از دست می دهد و بزرگان روستا سعیمی کنند با شیوه ای کارآمد مشکلات او را حل کنند تا او بتواند ضمن حفظ اعتماد به نفس خود ، در راه انتخاب ازدواج صحیح و آگاهانه و به دست گرفتن سکان زندگی اش به خود و دیگران کمک کند.

رحیم نوروزی ، بهنام کلامی ، مرضیه گوهری ، نرجس بدر طالعی ، مینا خدا خواهان ، سوگند نیک فرجام ، فریدون بیات سرمدی وسارا نوکاریزی درفیلم تلویزیونی «تی تی مان» از تولیدات مرکز سیما فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.  

شبکه سه سیما شنبه 15 خرداد ساعت 11 فیلم تلویزیونی « وسوسه» به کارگردانی بهروز طاهری و تهیه کنندگی محسن منشی زاده را پخش می کند.

«وسوسه» با بازی رضا آشتیانی ، عباس فکری ، شراره رخام ، اکبر وارث ، بهار ارجمند ، مجید واشقانی ، بهزاد رحیم خانی ؛ داستان پدر و دختری روایت کرده است که در یک کارگاه تولید میز و صندلی مشغولند و می خواهند برای سود بیشتر، کارگاه های کوچک تر را به زور از صاحبانشان خریداری کنند. در این میان یک نفر از صاحبان کارگاه به نام آقا محسن ، کارگاهش را به آنها واگذار نمی کند. 

شـبکـه چـهــار

فیلم سینمایی «کنت مونت کریستو » پنجشنبه 13خرداد ساعت 15:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

درخلاصه داستان فیلم آمـده : ادموند دانتس پس از ازدواج با دختری به نام مرسدس به اتهام دروغین طرفداری از ناپلئون در جزیره شاتودیف زندانی می‌شود و بر اثر همدستی فرناند مونتگو و رقیب تجاری‌اش دانگلار مدت چهار سال محبوس می‌ماند. آنها به همسرش می‌گویند او کشته شده است.

ادموند دانتس در زندان با زندانی دیگری به نام آبه فاریا دوست می‌شود. آبه فاریا پیرمردی است که سال‌های بسیاری را به کندن تونل مشغول بوده است. پیرمرد در یک حادثه می‌میرد. اما در لحظه مرگ نقشه گنجی معروف به گنج مونت کریستو را در اختیار ادموند دانتس می‌گذارد. دانتس با تلاش بسیار ماهرانه‌ای از تونلی که پیرمرد کنده استفاده می‌کند و از زندان می‌گریزد و گنج را به دست می‌آورد و به پاریس باز می‌گردد و خود را با نام کنت مونت کریستو معرفی می‌کند.

همسرش مرسدس او را می‌شناسد و به او می‌گوید همیشه او را دوست داشته است و از او صاحب پسری به نام آلبرت ادموند شده است. ادموند کسی را که برایش پاپوش ساخته بود را مجبور به اعتراف می‌کند. اما فرناند نیز برای سرقت گنج به سراغ کنت مونت کریستو می‌رود و شکست می‌خورد.

اما به هویت واقعی کنت مونت کریستو پی می‌برد. ادموند برای انتقام به سراغ فرناند می‌رود. فرناند به ادموند شلیک می‌کند اما با مداخله دستیار ادموند تیر به شانه مرسدس می‌خورد. فرناند به دست ادموند کشته می‌شود. در انتها ادموند به همراه همسرش مرسدس و پسرش آلبرت و دستیارش برای ادای دین به روح آبه فاریا که نقشه گنج را در اختیار او گذاشت و زندگی آنها را نجات داده به سوی زادگاهش رهسپار می‌شوند.

جیم کاویزل و گای پیرس در فیلم سینمایی «کنت مونت کریستو» به کارگردانی کوین رینولدز محصول سال  2002 کشورهای بریتانیا ، آمریکا و ایرلند بازی کرده اند. 

فیلم تلویزیونی «دیگر تنها نیستم» به کارگردانی محمد علی طالبی و تهیه کنندگی محمد خزایی جمعه 14خرداد ساعت 20:30 از شبکه چهارسیما پخش می شود.

درخلاصه داستان این فیلم با بازی اکبرزنجان پورو معصومه حسینی و از تولیدات گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما آمده : مرادی پیرمرد هفتاد ساله پس ازسال ها کار دریک رستوران به علت پیری و لرزش دستهایش بیکار می شود. تک و تنها به خانه برمیگردد و با تلفن دامادش متوجه می شود که دخترش درشهرستان در بیمارستانی بستری است. اومجبورمی شود که تمام اندوخته اش را برای عمل دختر هزینه کند، سپس به هر دری می زند که کار جدید پیدا کند اما موفق نمی شود. سرانجام با ماشین کهنه و قدیمی اش به مسافرکشی در شهر می پردازد.

روزی جوانی را سوار کرده با او تا نزدیک خانه وی می رود و متوجه می شود که جوان تصمیم دارد مادر پیرش را به علت سختی زندگی به آسایشگاه سالمندان ببرد.

مرادی با پیرزن آشنا می شود و پس از طی حوادثی، روزی دوباره به سراغ پیرزن می رود تا او را از آسایشگاه برای دیدن نوه هایش به خانه پسرش ببرد. آن ها با هم به آنجا می روند و می بینند که پسر با زن و بچه هایش به شهرستان رفته و دیگر نشانی از آنها نیست. مرادی بسیار متأثر می شود و به هنگام برگرداندن پیرزن به آسایشگاه به او می گوید که دیگر تنها نیست. آنها با هم به سوی یک زندگی تازه پیش می روند.

فیلم سینمایی «کونیمادا» به کارگردانی جیلو پونـتـه کـورو شنبه 15 خرداد ساعت 20:30 از شبکه چهار پخش می شود.

داستان فیلم در اواسط قرن نوزدهم می باشد که یک سیاستمدار که برای رفع انحصار شکر توسط پرتغالی ها به یکی ازجزایر دریای کارایب اعزام شده ، درگیر قیام انقلابیون جزیره می شود.

مارلون براندو ، رناتو سالواتوری ، نورمن هیل و اواریفتو مارکز در فیلم سینمایی «کونیمادا » محصول مشترک کشورهای فرانسه و ایتالیا به ایفای نقش پرداختند.

شـبکـه تـهـران

فیلم سینمایی «غریزه جنایت» به کارگردانی ژان فرانسوا ریشه 40 دقیقه بامداد جمعه 14خرداد ازشبکه تهران روی آنتن می رود.

داستان این فیلم درباره ژاک مرین است که پس ازاتمام خدمت سربازی اش توسط دوستش پل به سردسته خلافکارانی به نام گیدو معرفی می شود وسپس با یکدیگر شروع به اعمال تبهکارانه مثل سرقت ازمنازل و بانکها می کنند. ژاک سپس با زنی به نام سوفیا آشنا می شود و با او ازدواج کرده صاحب دو بچه می شود اما اعمال خلافکارانه ژاک وبه زندان افتادن های مداومش در فرانسه، باعث می شود که سوفیا بالاخره تصمیم به جدایی از ژاک بگیرد سپس ژاک مجبورمی شود به کانادا فرارکند و به کارساختمانی مشغول شود اما درآنجا هم با مردی به نام ژان پل مرسیه آشنا می شود وآنها تصمیم تبهکاری های دو نفره دیگری را دارند که ژاک به دلیل سوءسابقه اش از کانادا اخراج می شود و بالاجبار به فرانسه باز می گردد وسپس با زنی به نام ژان اشنایدر آشنا شده و با هم ازدواج می کنند و تبدیل به یک زن وشوهر تبهکار شبیه به بانی وکلاید ، زوج مشهور گنگسترآمریکایی می شوند و شروع به عملیات سرقت مسلحانه می کنند اما به خاطر اینکه پلیس به دنبال آنهاست باز هم مجبور به فرار می شوند و این بار به آریزونا درآمریکا می روند اما درآنجا هم تحت پیگرد پلیس قرارمی گیرند و به کانادا بازگشت داده می شوند و محکوم به زندان می شوند. ژاک محکوم است که ده سال در زندان آنجا بماند که در آن زندانبانان رفتار بسیار خشنی نسبت به ژاک دارند.

ژاک با ژان پل مرسیه که او هم در این زندان است، یک نقشه فرار می کشند و موفق می شوند از زندان فرارکنند و باز هم به خرابکاریهای سابقشان ادامه دهند. ژاک تصمیم دارد به زندان زنان نیز هجوم ببرد و همسر تبهکارش را نجات دهد، اما ژان علاوه بر اینکه می داند در زندان زنان منتظر ژاک هستند تا او برای نجات همسرش اقدامی کند تا او را دستگیرکنند، به ژاک اطلاع می دهد که تصمیم دارد از وی جدا شود. در آخرین فعالیت تبهکارانه ژاک و ژان پل، آنها در حال تیراندازی در جنگل هستند که یکی از جنگلبانان ژاک را می شناسد و آنها مجبور می شوند تمام آنها را بکشند.

دو روز بعد ژان پل مرسیه طی یک سرقت از بانک به دست پلیس کانادا کشته می شود اما ژان اشنایدر باقیمانده محکومیت خود را در زندان کانادا می گذراند و سپس تا آخر عمر در آزادی ، در فرانسه زندگی می کند. این قسمت اول ماجرای زندگی ژاک مرین جنایتکار بالفطره همیشگی است.

وینسنت کسل ، سیسیل دوفرانس ، ژرارد دیپاردیو و جیلز للوچه در فیلم سینمایی «غریزه جنایت 2» محصول سال 2008 کشورهای فرانسه ،  کانادا و ایتالیا در ژانر حادثه ای، زندگینامه ای، درام و هیجانی بازی کرده اند.

فیلم تلویزیونی «ذبیح» به کارگردانی حسین سحرخیز و تهیه کنندگی بهادر اسدی جمعه 14 خرداد ساعت 14:30 ازشبکه تهران روی آنتن می رود.

داستان فیلم درمورد ذبیح است که بعد از 30 سال به ایران بازمی گردد.همسر او فرشته در دوران انقلاب کشته شده و ذبیح هم به علت قاچاق عتیقه 30 سال در زندان ترکیه بوده است. او تیمساری را که باعث مرگ همسر و زندانی شدن او بوده پیدا می کند. تیمسار 3 سال است که به ایران بازگشته و درخانه سالمندان زندگی می کند.

ذبیح هم برای اینکه بیشتربه تیمسار نزدیک شود به خانه سالمندان می رود و تیمسار را پیدا می کند خانه سالمندان متعلق به میراث فرهنگی است و برای اینکه خالی نماند و تخریب نشود در اختیار این آسایشگاه قرار گرفته است. تیمسار که در زمان شاه مسئول میراث فرهنگی سمنان بوده ، یک مقداری ازاین عتیقه ها را در زیر زمین خانه سالمندان پنهان می کند و بعد از مدتها که بر می گردد در این خانه ساکن می شود تا عتیقه ها را پیدا کند ولی بعد از 3 ماه سکته مغزی می کند و حالا که ذبیح برگشته، می خواهد اول عتیقه ها را پیدا کند و بعد تیمساررا بکشد. ذبیح می فهمد زمانی که تیمسار به این خانه آمده، خود را مهندس معرفی کرده و سعی کرده زیرزمین این خانه را بازسازی کند. ذبیح به زیرزمین می رود و عتیقه ها را پیدا می کند. تیمسار همان شب می میرد و پلیس به آسایشگاه می آید و ذبیح عتیقه ها را به پلیس تحویل می دهد.

جهانگیر الماسی ، محمود عزیزی ، بهرام ابراهیمی ، الیزابت امینی و اصغر تقی زاده در این فیلم بازی می کنند.

فیلم تلویزیونی «فصل آخر» به کارگردانی اسماعیل فلاح پور و تهیه کنندگی امیرحسین شریفی شنبه 15 خرداد ساعت 14:30 ازشبکه تهران پخش می شود.

داستان «فصل آخر» در زمان حال می‌گذرد و فلاش‌بکی به دوران گذشته و سال 56 دارد. «فصل آخر» داستان دختری است که یکی از کتاب‌های پدرش را که نویسنده بوده است مطالعه می‌کند و با حقایقی تکان‌دهنده مواجه می‌شود. اتفاقات این داستان در دوران معاصر می‌گذرد و مطالب کتاب شخصیت ‌های داستان را در فضای سال 56 قرار می‌دهد و باعث می‌شود این جریان روی شخصیت‌های داستان تأثیر ‌گذارد.

فیلمنامه این اثر به قلم آرش برهانی واسماعیل فلاح پور نوشته شده است.«فصل آخر» به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه تهران سیما بانگاهی متفاوت به انقلاب اسلامی می پردازد. 

هوشنگ توکلی ، فقیه سلطانی ، فرحناز منافی ظاهر و پرویز شفیع زاده بازیگران اصلی این فیلم تلویزیونی هستند. عوامل تولید پروژه تلویزیونی «فصل آخر» عبارتند ازبابک شعاعی: طراح گریم ، شهریار کلهر: طراح صحنه و لباس ، اسماعیل آقاجانی:مدیر تصویربرداری و ابراهیم بخشی: صدابردار.

سـیـمـای استـان ها

فیلم سینمایی عبور از غبار به کارگردانی پوران درخشنده و تهیه کنندگی مهدی احمدی گرکانی جمعه 14 خرداد ساعت 14 از سیمای استان ها روی آنتن می رود.

داستان فیلم با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی ، مهناز افضلی ، عطاءاله زاهد و نعمت اله گرجی در مـورد معلمی است که با همسر و فرزندش دریکی از روستاهای حومه تهران زندگی می کند ، اوبه سختی موفق می شود خان های در بلندی تپه بسازد اما به زودی متوجه می شود که همسرش از بیماری کلیه رنج می برد و درشرف مرگ است ، تمام اقدامات او به دلیل وضعیت نامساعد مالی ، برای همسرش بی نتیجه می ماند تا اینکه مادر یکی از شاگردانش که به نظر می رسد دانش آموز بی انضباطی است بدون اطلاع معلم به بیمارستان می رود و یکی از کلیه هایش را به همسر معلم اهدا می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها