ازشبکه های سیما ببینید،

فیلم های آخر هفته

فیلم‌های نبرد واترلو، سفری به سوی جهنم، مادر من، مشق شب، مردی روی نیمکت و ... در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.فیلم سینمایی "نبرد واترلو" با نام اصلی "واترلو" پنجشنبه ششم تیر ساعت 22 در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۸۳۷۸۶

"نبرد واترلو" به کارگردانی سرگئی بوندارچوک فیلمساز معروف روس و تهیه کنندگی دینو دو لارنتیس درباره نبرد معروف واترلو است و در آن راد استایگر به نقش ناپلئون بناپارت ظاهر شده است. کریستوفر پلامر نقش دوک ولینگتن را دارد و جک هاوکینز و ویرجینا مکنا دیگر بازیگران این فیلم 134 دقیقه‌ای محصول سال 1970 هستند که به خاطر صحنه‌های نبرد آن شهرت پیدا کرد.

فیلم "نبرد واترلو" تولید مشترک ایتالیا و شوروی است و در خلاصه داستان آن آمده: ناپلئون پس از کناره‌گیری از قدرت به البا تبعید می‌شود. پس از چند ماه به لوئی هجدهم با بازی اورسن ولز خبر می‌دهند ناپلئون گروهی را گرد آورده و قصد دارد دوباره قدرت را به دست بگیرد، اما ...

فیلم تلویزیونی "تکه‌ای از آسمان" به کارگردانی بهرنگ توفیقی جمعه هفتم تیر ساعت 15:45 از شبکه یک پخش می‌شود. این فیلم با عنوان قبلی "شرق بهشت" داستان آزاده‌ای است که پس از 20 سال اسارات به وطن باز می‌گردد.

محمد مختاری، سپند امیرسلیمانی، مجید مشیری، لیدا عباسی، زهره مزینانی و مجید زارعکار از بازیگران فیلم "تکه‌ای از آسمان" هستند که به تهیه‌کنندگی مهدی گلی‌زاده تهیه شده است.

فیلم تلویزیونی "سفری به سوی جهنم" با نام اصلی "سفر مرگبار" پنجشنبه ششم تیر ساعت 23:30 روی آنتن شبکه دو می‌رود. این فیلم به کارگردانی جان مکنزی محصول سال 1996 آمریکا است و در آن عمر اپس، جاس آکلند و شان پارتووی نقش‌آفرینی می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم 90 دقیقه‌ای آمده: با پیدا شدن تعدادی مسافر قاچاق درون یک کشتی باری روسی، تعدادی از خدمه و مسئولان کشتی تصمیم می‌گیرند از شر آنها راحت شوند و ...

فیلم فنلاندی "مادر من" به کارگردانی کلاوس هارو جمعه هفتم تیر ساعت 17:30 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم بر مبنای رمانی از هیکی هیتامیس ساخته شده و محصول سال 2005 است. داستان درباره یک پسر بچه فنلاندی به نام ایرو است که پس آنکه پدر خود را در جنگ از دست می دهد، با تصمیم مادرش به عنوان پناهنده به سوئد فرستاده و در آنجا با مشکلات بسیار مواجه می‌شود.

فیلم 111 دقیقه ای "مادر من" با بودجه‌ای در حدود سه میلیون یورو ساخته شد و نماینده فنلاند برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار هفتاد وهشتم بود. توپی ماریانیمی، اسکو سالمینن، ماریانا مایالا و ماریا لوندویست در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند که سال 2005 جایزه هرم طلایی جشنواره بین المللی فیلم قاهره را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی Next of Kin یا "خویشاوند نزدیک" به کارگردانی جان اروین پنجشنبه ششم تیر ساعت 21 روی آنتن شبکه سه می‌رود. پاتریک سوئیزی، لیام نیسن، هلن هانت، بیل پکستن و بن استیلر در این فیلم 108 دقیقه‌ای نقش‌آفرینی کرده‌اند که تولید سال 1989 آمریکا است.

تریلر جنایی "خویشاوند نزدیک" بر مبنای داستانی به همین نام نوشته مایکل جنینگ ساخته شد و داستان درباره ترومن گیتس با بازی سوئیزی است که در اداره پلیس شیکاگو خدمت می‌کند و می خواهد قاتل برادرش را پیدا کند. در این بین یکی دیگر از برادران او تصمیم می‌گیرد خودش این کار را انجام بدهد و ... سوئیزی سال 1990 برای بازی در این فیلم نامزد جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر سال بود.

فیلم سینمایی "مشق شب" به کارگردانی عباس کیارستمی جمعه هفتم تیر ساعت 22:30 در قالب برنامه صد فیلم از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم تحقیقی مصور درباره تکالیف شب بچه‌ها است و از زبان خود بچه‌ها به طرح این موضوع می‌پردازد. بی اطلاعی بچه‌ها از روش‌های جدید تدریس و سیاست‌های آموزشی در مدارس از جمله مسائلی هستند که در فیلم طرح می‌شود.

"مشق شب" تولید سال 1367 و مدت زمان آن 86 دقیقه است. این فیلم در جشنواره سینمایی مختلف از جمله تسالونیکی، سائوپولو، سه قاره نانت و ملبورن به نمایش درآمد. کیارستمی 68 ساله در 1997 با فیلم "طعم گیلاس" برنده جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد. "خانه دوست کجاست؟"، "زندگی و دیگر هیچ" و "باد ما را خواهد برد" از دیگر ساخته‌های اوست.

فیلم مستقل "مردی روی نیمکت" جمعه هفتم تیر ساعت 20:30 در قالب برنامه سینما چهار از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم را مایکل شرودر کارگردانی کرده و در آن کریستوفر پلامر، مایکل آنگارانو و رابرت واگنر نقش‌آفرینی می‌کنند.

پلامر نقش مردی به نام فلش را بازی می‌کند که زمانی به عنوان یکی از اعضاء گروه فیلمسازی در تولید شاهکارهایی مانند "همشهری کین" نقش داشت. او که همیشه در حسرت روزهای گذشته است، با یک نوجوان عاشق سینما آشنا می‌شود و می‌پذیرد در ساخت یک فیلم دانشجویی به عنوان معلم در کنار او باشد.

"مردی روی نیمکت" تولید سال 2007 آمریکا و مدت زمان آن 107 دقیقه است. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم سانتا باربارا پخش شد و پارسال نیز در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.

فیلم "نقابدار" با نام اصلی "دلقک" جمعه هفتم تیر ساعت 14:10 از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی سباستین ویگ سال 2005 بر مبنای یک مجموعه تلویزیونی معروف آلمانی ساخته شد و مدت زمان آن 104 دقیقه است. اسون مارتینک، اوا هابرمان و توماس آنزنهوفر در فیلم حادثه‌ای "نقابدار" نقش‌آفرینی می‌کنند که درباره ماجراهای مکس، یک مامور زبده و همکاران اوست.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها