خاطرات کاغذی

سه از سه

الهام‌بخش تصاویر این کارتون، یکسری برش‌های فولک بود که تصاویر اصلی این اثر را تشکیل می‌دادند. چند رنگ و اشکال مختلف در یک رقص پر‌جنب‌و‌جوش زنده و جفت می‌شدند و سپس دوباره از هم جدا می‌شدند و ترتیبات مختلفی را ایجاد می‌کردند، نتیجه این‌که از حرکات موزون الگوهای رنگی و زیبا، تصاویری شاد که بازگو‌کننده داستان‌های عامیانه لهستانی بود، پیش چشم بچه‌ها شکل می‌گرفت.
کد خبر: ۱۴۶۹۲۱۷
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

مهم‌ترین ویژگی «سه از سه» ساختارش بود که با استفاده از کلایدسکوپ یا زیبابین تولید شده بود. وسیله‌ای شامل دایره‌ای از آینه‌ها و اشیای رنگی و نامتصل همچون تیله، مهره، خرده‌شیشه و تکه کاغذ که بازتاب نور به آنها الگوهای رنگارنگی را پدید می‌آورد. زیبابین وسیله‌ای است که با بازتاب متعدد پرتوهای نوری در آینه‌های خود باعث به وجود آوردن تصاویری با تقارن مرکزی و خطوط تقارن محوری متعدد می‌شود. 

سه از سه (با عنوان اصلی: Trzy po trzy) و (نام انگلیسی: Three by Three) محصول سال 1965 استودیو «فیلم مینیاتور» لهستان است. این مجموعه کارتونی به نویسندگی و کارگردانی استفان جانیک تولید شده بود. انتخاب عکس‌ها برعهده یان تکاچیک و ساخت موسیقی را ولودزیمیرز کوتونسکی عهده‌دار بوده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها