با آرش مجیدی بازیگر سینما و تلویزیون

بازیگر صرفاً در چشم خلاصه می​شود

درخشش در میانسالی

انگار باید ۲۰سال ازشکل گرفتن کاراکتر نوری در «من یک مستاجرم» می‌گذشت، تا رهی «سرزمین مادری» خلق شود و مخاطبان تلویزیون را پای زندگی یک کاراکتر در دل تاریخ بنشاند. آرش مجیدی که خودش از دل هنرهای نمایشی به تلویزیون آمده و در سینما هم خوش درخشیده در طول این سال‌ها نشان داده که می‌تواند هر بار با نمایش یک کاراکتر متفاوت، مخاطب را غافلگیر کند.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۰۲
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه
 
درخشش در میانسالی
شاید درظاهر،کاراکترهای خلق شده اودرسریال‌هایی مثل شهباز و احضاردیدنی است،امابه طور قطع رهی اردکانی فصل سوم سرزمین مادری را باید چیزی فراتر ازنقش‌های قبلی او دانست.مجیدی همزمان با پخش سریال سرزمین مادری این روزها فیلم عطرآلود را بر پرده سینما دارد.

چالش‌های ادامه زندگی رهی 
مجیدی در ایفای نقش کاراکتر رهی،چندچالش بزرگ پیش رو داشت که شاید بتوان گفت مهم‌ترین آن، ادامه بازی کاراکتری بود که در فصل دوم شهاب حسینی آن را روی آنتن برده بود. مجیدی تازه‌کار نیست و خوب می‌داند چطور دست‌فرمان یک بازیگر را پیش ببرد اما نباید فراموش کرد که برند بازیگری حسینی و مجیدی، چندان به هم نزدیک نیست و ایفای نقش میانسالی رهی، به خوبی نشان داده مجیدی برای ادامه نقش‌آفرینی یک کاراکتر شکل‌گرفته، استاد است.کما این‌که مخاطبانی که از فصل اول این سریال را دنبال کرده‌اند اذعان می‌کنند که هیچ سکته یا وقفه‌ای در مسیر نمایش کاراکتر رهی در فصل سوم ایجاد نشد. 

از دل برآمد و بر جان نشست
حالا با روی آنتن رفتن قسمت آخر فصل سوم سرزمین مادری، پروژه ۱۶ساله این مجموعه به نقطه پایان رسید تا زندگی رهی مثل قصه‌ای که برای ما روایت شد، به سمت یک آینده تازه برود. به نظر می‌رسد آرش مجیدی هم از ایفای این نقش و کاراکتری که به نمایش گذاشت خرسند است. این رضایت را می‌توان درکلمات پست اخیر مجیدی در فضای مجازی هم مشاهده کرد که با وجود برخی گله‌هایی که مطرح کرده، از آنچه به تصویر درآمده راضی است. او نوشته است:«مجموعه‌ای تکرار نشدنی که به وقت تولید توانست بهترین‌های صنعت سینمای این سرزمین را با فیلمنامه درخشان علیرضا طالب‌زاده و با هدایت کارگردانی توانا، برای پشت دوربین و مقابل آن، گرد هم آورد...داستان سرزمین مادری ازدل برآمد وبر جان نشست» تعبیری که می‌توان آن را به نظر مخاطبان تلویزیون هم نزدیک دانست. مجیدی در این پست به این نکته هم اشاره کرده که وقفه ایجاد شده در فصول سرزمین مادری، فرصتی برای او شد تا بتواند در کنار دیگر چهره‌ها نقش‌آفرینی کند. 
درخشش در میانسالی


بلوغ در میانسالی
دنیای هنر آن‌قدر گسترده و بی‌انتهاست که حتی برای بازیگری همچون آرش مجیدی هم می‌توان در این سن و با این تجربه، یک نقطه متفاوت قائل شد.او رهی ‌اردکانی را در شرایطی روی آنتن برد که در کنار چالش‌های بازی در این نقش، مخاطب به چهره شهاب حسینی عادت کرده بود.مجیدی راکورد بازی و حالت صورت شهاب حسینی در نقش رهی راحفظ کرد تامسیر زندگی رهی در نظر مخاطب، یکسان باشد و بتواند میانسالی این کاراکتر را به نمایش درآورد. این بازیگر که از دل تئاتر و سختی کار این مدل از بازیگری بیرون آمده، توانست با استفاده از تجربیات خود، یک نقش ماندگار را خلق کند.کما این‌که رهی را باید یک سروگردن از دیگر آثار کارنامه مجیدی متفاوت دانست. با این حال، رهی ‌اردکانی را می‌توان به جرات نقطه‌عطف دیگری در کارنامه این بازیگر دانست که باعث شده مجیدی هم مثل رهی، در میانسالی بدرخشد.هرچند که رهی به‌دنبال سهم‌خواهی از این دنیا نبود و حتی تا سکانس آخر هم، به گفته خودش دنبال «هویت» می‌گشت. با این حال، هویتی که مجیدی برای رهی اردکانی خلق کرد، چیزی بود که به کارنامه کاری خودش هم رنگ و رخ دیگری داد. 
     
موثر بی هیاهو 
استقبال مردمی ازسریال  به‌خوبی نشان داد که سرزمین مادری با دست‌فرمان کمال تبریزی و خون‌دلی که محمد مسعود برای تولید و پخش آن خورد، در کنار انرژی بازیگران و...توانسته به بار بنشیند و سلیقه مخاطبان راباردیگر به سمت خودبکشاند. سرزمین مادری توانست روایت‌های ناگفته تاریخ معاصر را برای مخاطب تلویزیون به تصویر بکشدودست روی نقاطی از گذشته بگذارد که شاید برخی جریان‌های خاص تلاش کرده بودند چندان مورد توجه قرارنگیردوروایت نشود. کارگردانی سنجیده و درهم‌تنیدگی وقایع تاریخی با ساختاری دراماتیک، از دیگر ویژگی‌های این مجموعه بود که باعث شد کاراکترهای مختلف و به‌صورت خاص رهی، در ذهن و جان مخاطب نقش ببندد. 

واکنش‌های بازیگر
آرش مجیدی درچند پست اخیر خود دراینستاگرام با انتشار تصاویری از سریال سرزمین مادری یاد کرد. یکی از این پست‌ها که در متن اشاره شد درباره پایان پخش این سریال روی آنتن بود.درادامه به دیگر واکنش‌های جالب او نگاهی داشتیم.مجیدی در پستی با انتشار عکس قدیمی از پشت صحنه سریال نوشت:«روزی روزگاری، ده سال پیش از این، به وقت ضبط سرزمین مادری.» سپس شعری از حسین صفا با این مضون را  آورده است:«میراث من چیزی به جز رنج بردن نیست / ای درد مادرزاد! با شیرمادر کش قاطی نمی‌کردی، غمخور بودن را»تصویردیگری از بازی خود درسریال سرزمین مادری هم با این متن منتشر کرده: «من، صدای آدم‌های مرده‌ام، مترجم آوازهای ازبین رفته. من بازیگرم!»او عکسی را هم با حسین محجوب،بازیگر نقش پدربزرگش درصفحه مجازی خود با این متن گذاشته: «عالیجناب محجوب، بزرگمرد فرهنگ و هنر ایران، آقاجان، یک دنیا حظ داشت در کنار شما بازی کردن، به اقبالم می‌نازم که بخت یارم شد تا زیر سایه‌تان بیاموزیم و قد بکشم.  بمانید برایمان آقا، سایه‌تان مستدام!»

گزیده نقش‌های مجیدی
۱۳۷۷    فیلم شوکران
۱۳۸۱     فیلم گاوخونی
۱۳۸۳     سریال من یک مستاجرم
۱۳۸۸    سریال رستگاران
۱۳۸۹    سریال ارمغان تاریکی
۱۳۹۱    فیلم سر به مهر
۱۳۹۶    سریال دلدادگان
۱۳۹۹    سریال سرباز
۱۴۰۰    سریال احضار
۱۴۰۱    سریال شهباز
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها