ساخت ربات کوهنورد که از دیوار صاف بالا می‌رود!

استاد دانشگاه کارنگی ملون، ربات چهارپایی به نام لوریس را رونمایی کرده است که می‌تواند از سطح عمودی و ناهموار بالا برود.
کد خبر: ۱۴۶۰۲۳۴
 
لوریس با استفاده از میکروچنگال‌های فعال و الهام‌گیری از حرکت حشرات، این کار را انجام می دهد.این ربات سبک، کم‌مصرف و با ساختاری ساده است و می‌تواند کاربردهای کاربردی در اکتشافات فضایی و امور نظامی کاربرد داشته باشد.لوریس، گامی بزرگ در جهت توسعه ربات‌های کوهنورد به شمار می‌رود و راه را برای فتح قله‌های جدید هموار می‌کند. 

پروتز رباتیک، فراتر از انگشت انسان
انگشت شست سوم،اختراع محققان دانشگاه کمبریج،برای ارتقای حرکت‌های حرکتی انسان و بهبود کیفیت زندگی افراد دارای عوامل مؤثر به ارمغان می‌آورد.طراحی فراگیر این پروتز،افراد با پیشینه‌ها و نیازهای مختلف می‌کند.کنترل انگشت شست سوم با سنسورهای فشار زیر انگشتان پا انجام می‌شود و قابلیت تطبیق آن را با حرکات مختلف دست‌ افزایش می‌دهد.نتایج آزمایش‌ها نشان‌دهنده پتانسیل بالای این پروتز در کاربردهای مختلف، از توانبخشی تا افزایش دقت در انجام کارهای ظریف است. این اختراع، گامی بلند در مسیر ارتقای حرکت‌های انسان و نمادی از خلاقیت و نوآوری در جهت بهبود زندگی است.  

بیش از ۹۰ اپلیکیشن مخرب در گوگل پلی شناسایی شد!
مخزن شرکت Zscaler درماه‌های چندین بار۹۰اپلیکیشن آلوده به بدافزار با ۵.۵میلیون نصب را در گوگل پلی شناسایی کرده‌است. این اپلیکیشن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله ابزارهای جانبی، برنامه‌های شخصی‌سازی، ابزارهای عکاسی، برنامه‌های افزایش بهره‌وری و برنامه‌های سلامتی و تناسب اندام، برای انتقال بدافزار و تبلیغات استفاده می‌شوند. یکی از این بدافزارها، تروجان بانکی Anatsa است که بیش از ۶۵۰ اپلیکیشن مؤسسه‌های مالی در اروپا، آمریکا، انگلستان و آسیا را هدف قرار داده و با ورود اطلاعات کاربران به بانکداری الکترونیکی، تراکنش‌های غیرمجاز انجام می‌دهد. به کاربران توصیه می شود  که هنگام نصب برنامه‌های جدید، به مجوزهای درخواستی توجه و از مجوزهای مرتبط با فعالیت‌های  مشکوک خودداری کنند.

با موتور سیکلت های پرنده زودتر به مقصد برسید!
 شرکت UDX در حال ساخت یک موتورسیکلت پرنده به نام Airwolf است که می‌تواند با سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت و برد۶۶ کیلومتر پرواز کند.Airwolf دارای بال‌های کارآمد و موتورهای قابل کج شدن است که به آن قابلیت پرواز آسان می‌دهد. قیمت این موتورسیکلت ۳۲۰.۰۰۰ دلار آمریکاست و برای پرواز با آن در ایالات متحده به گواهینامه خلبانی ورزشی نیاز دارید.  Airwolf تنها نمونه‌ای از موتورسیکلت‌های پرنده درحال توسعه است.نمونه‌های دیگری مانند Lazareth’s Moto Volante و Mayman Aerospace’s Speeder نیز درحال ساخت هستند.باپیشرفت فناوری، موتورسیکلت‌های پرنده ممکن است در آینده به یک وسیله حمل و نقل رایج تبدیل شوند. 
 نکات جالبی که باید درباره این موتورها بدانید: 
سرعت: ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
برد: ۶۶ کیلومتر
ظرفیت: ۲ نفر
قیمت: ۳۲۰.۰۰۰ دلار آمریکا
نیاز به گواهینامه خلبانی ورزشی

Phone Link مایکروسافت قدرتمندتر ازگذشته به روز شد
مایکروسافت درحال به‌روزرسانیPhone Linkبرای ویندوزاست‌که به کاربران امکان می‌دهدمتن را ازعکس‌های همگام‌سازی‌شده از تلفن‌های اندرویدی خود استخراج کنند.نسخه‌ آینده‌ Microsoft Phone Link میزبان قابلیتی بسیار کاربردی شده است که به شما امکان می‌دهد تا متن را از درون تصاویر همگام‌سازی‌شده از گوشی اندرویدی خود انتخاب و کپی کنید. این ویژگی اکنون در نسخه‌های Release Preview Insider فعال است؛ بنابراین، به‌زودی برای همه‌ی کاربران عرضه خواهد شد.ابزار Phone Link که در گوشی با نام Link to Windows شناخته می‌شود، به شما امکان می‌دهد تا تماس‌ها، پیام‌ها، اعلان‌ها، تصاویر و نیز کل فایل‌های خود را ازگوشی اندرویدی با کامپیوتر ویندوزی همگام‌سازی کنید. همچنین این ابزار با قابلیت‌های محدودتری بادستگاه‌هایiOS کارمی‌کندکه فقط اعلان‌هاوپیام‌هاوتماس‌هارااز‌طریق بلوتوث همگام‌سازی می‌کند. ابزاراسکرین‌شات ویندوز(Snipping Tool) سال گذشته و تقریبا همزمان با دریافت اعلان‌های اشتراک‌گذاری تصویر به‌وسیله‌ی Phone Link، به قابلیت استخراج متن مجهز شد. بنابراین، برای مدتی استخراج متن از عکس‌های گوشی با Snipping Tool امکان‌پذیر بود. این به‌روزرسانی فقط یک مرحله را برای شما حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا این کار را درون برنامه انجام دهید. این ویژگی در Phone Link ۱.۲۴۰۵۱.۹۱.۰ فعال است.در آزمایش‌های انجام‌شده، عملکرد OCR (نویسه‌خوان نوری) مناسب بود؛اگرچه در‌مقایسه‌با ابزارهای استخراج متن سامسونگ یا اپل برای همان عکس از صفحه‌ کتاب، خطاهای بیشتری داشت. برای متن‌های طولانی‌تر، شاید بهتر باشد کپی و جای‌گذاری بین دستگاه‌ها را فعال و متن را از‌طریق گوشی‌تان استخراج و به این روش به کامپیوتر شخصی خود ارسال کنید.

فتح دیوار چین با ربات انسان نما
یک ربات انسان‌نما به نام XBot-L، ساخته شده توسط شرکت چینی Robot Era، موفق به صعود از دیوار چین شد. این بار اولین بار است که یک ربات انسان‌نما چنین کاری را انجام می‌دهد. این ربات با استفاده از فناوری حرکت تقویتی (RL) می‌تواند به طور مستقل درمحیط‌های ناآشنا حرکت کند وچالش‌های مختلف را پشت سر بگذارد.علاوه بر سیستم‌های ناوبری و پیشرفته، XBot-L به نوار چسبی نیز می‌شود که شبیه به کیف‌های کمری است گردشگران از وسایل نقلیه خود را در طول مسیر استفاده می‌کنند.این موفقیت نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در زمینه رباتیک انسان‌نما و پتانسیل کاربردهای در آینده کاربردی است.  هنوز مشخص نیست که ربات‌های انسان‌نما باید برای ورود به مکان‌های عمومی مانند دیوار چین هزینه بپردازند یا خیر. 

هوش مصنوعی با مغز بیولوژیکی هم‌صدا شد
دانشمندان دانشگاه میشیگان از ممریستورهایی رونمایی کرده‌اند که می‌توانند زمان‌سنجی مغز را تقلید کنند. این نوآوری می‌تواند مصنوعی را به طور قابل‌توجهی کارآمدتر و کم‌مصرف‌تر کند. ممریستورها اجزایی الکتریکی هستند که اطلاعات را در مقاومت خود ذخیره می‌کنند و این ویژگی را به جایگزینی ایده‌آل برای واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) در شبکه‌های عصبی مصنوعی تبدیل می‌کند. مشکل GPUها این است که برای پردازش‌های مصنوعی به حافظۀ خارجی نیاز دارند که زمان‌بر و پرمصرف است. در مقابل،ممریستورها بدون نیاز به حافظۀ عمل خارجی می‌سازند و انرژی را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.  دانش با تغییر در مواد ممریستور  زمان آرام‌سازی آنها را تنظیم می‌کنند. این ویژگی به ممریستورها اجازه می‌دهد تا توالی رویدادها را درک کنند و در الگوها و پردازش اطلاعات مربوط به زمان مانند صدا و تصویر کارآمدتر عمل کنند. این نوآوری می‌تواند انقلابی در هوش مصنوعی ایجاد کند و به تولید تراشه‌های مصنوعی با مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتر منجر شود .

رونمایی G-Assist برای گیمرها   
انویدیا از G-Assist، چت‌بات‌هابرروی هوش مصنوعی خودراانجام می‌دهند که درانجام بازی‌ها وبهینه‌سازی کامپیوتر شخصی‌شان کمک می‌کند.  G-Assist می‌تواند به سوالات شما در مورد بازی پاسخ دهد، به شما در پیدا کردن بهترین سلاح و مواد لازم برای ساخت آن کمک کند و حتی کنترل کامپیوترتان را برای بهترین تجربه بازی بهینه‌سازی کند. این دستیار مصنوعی در حال حاضر در مرحله دوم است، اما نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در آینده به بازی‌ها کمک کند تا تجربه‌های بهتری از بازی‌ها داشته باشند.  مایکروسافت نیز چندی پیش از دستیار مصنوعی مصنوعی برای ماین‌کرد رونمایی کرده بود. 

استارلینک به گوشی‌های هوشمند می‌آید! 
اسپیس‌ایکس پاییز امسال ازسرویس اینترنتی استارلینک برای گوشی‌های هوشمند رونمایی می‌کند. این سرویس به کاربران در مناطق بدون پوشش سلولی امکان ارسال پیام،تماس صوتی و وبگردی رامی‌دهد.اسپیس‌ایکس قصد دارد در آینده خدمات پیشرفته‌تری جایگزین شبکه‌های تلفن زمینی در مناطق محدوده پوشش ارائه دهد. این شرکت از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) درخواست می‌کند تا پیوندهای مربوط به امواج رادیویی را برای سیستم‌های سلولی کاهش دهد تا پوشش و قابلیت اطمینان سیستم آینده سلول‌های استارلینک را بهبود بخشد. ارائه اینترنت استارلینک به گوشی‌های هوشمند می‌تواند تحولی بزرگ در دسترسی به اینترنت برای افراد در مناطق روستایی و دورافتاده ایجاد کند. 

گامی به سوی ربات‌های تغییر شکل‌دهنده!
دانشگاه MIT ربات‌های اسلایمی بدون شکل را معرفی می‌کند که می‌تواند با تغییر شکل‌مختلف  کارهای انجام دهد. این ربات‌ها که از جنس مواد ساخته‌شده، به جای دست و پا یا اسکلت، از هوش مصنوعی برای کنترل حرکات خود استفاده می‌کنند.
الگوریتم ماشینی: حرکات ربات را با آزمون و خطا آموزش می‌دهد. 
تقویت تقویتی: به ربات دریافت می‌دهد تا کارهایصحیح را انجام دهد. 
فضای عمل دوبعدی: ربات را به عنوان تصویری از پیکسل‌ها در نظر می‌گیرند که حرکت هر نقطه به نقاط دیگر مرتبط است. 
خط مشی درشت به ریز: ابتدا حرکات کلی و سپس حرکات دقیق‌تر را بهینه‌سازی می‌کند. 
   
تبدیل متن به صدا با قابلیت‌های جدید! 
Stability AI، شرکت بریتانیایی هوش مصنوعی، از ابزاری به نام Stable Audio Open رونمایی کرد که می‌توان به هنرمندان و موسیقی‌دانان در خلق آثار نوآورانه کمک کند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، متن را به صدا تبدیل می‌کند و می‌توان برای ساخت ریتم درام، قطعات ساز، صداهای محیطی و موارد دیگر استفاده کرد. 
برخی امکانات:
تولید صدا تا ۴۷ ثانیه بر اساس توضیحات متنی
ویرایش آهنگ‌های موجود یا اعمال سبک یک آهنگ به آهنگ دیگر
هماهنگ‌سازی با داده‌های صوتی شخصی کاربر
انتشار Stable Audio Open در حالی رخ می‌دهد که بحث‌های مربوط به استفاده عادلانه از ابزار دارای حق تکثیر در هوش مصنوعی داغ است. سونی موزیک اخیرا به ۷۰۰ شرکت هوش مصنوعی در این زمینه هشدار داده و ایالت تنسی نیز قانونی برای جلوگیری از سوء استفاده از هوش مصنوعی درموسیقی ساخته است.باوجود این چالش‌ها،Stable Audio Open ابزاری قدرتمند برای خلاقیت در دنیای موسیقی به نظر می‌رسد و می‌تواند تحولات قابل‌توجهی در این حوزه به دست آورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها