نگی و قورباغه
خاطرات کاغذی

نگی و قورباغه

خاطرات کاغذی

ببینید | شیر و چوپان

حکایت چوپانی از قاره آفریقا که تقدیر روزگار او را برای مداوای شیری زخمی انتخاب کرد. تیغی که چوپان از دست شیر درآورد، محبت او را در قلب سلطان جنگل نشاند. سال‌ها بعد دست سرنوشت بار دیگر آن‌ها را با هم روبرو کرد، زمانی که چوپان از بخت بدش به بردگی رومی‌های خونخوار در آمده بود.
کد خبر: ۱۴۵۹۲۳۷
تعداد بازدید : 14

ماجرا از این قرار بود که چوپان متوجه شد باید به رسم دیرینه رومی‌ها اسلحه به دست گیرد و مردان آفریقایی که مثل خودش برده بودند را به مبارزه بطلبد، اگرچه قرار بود آخرین مبارزی که زنده می‌ماند از بردگی نجات یابد، ولی چوپان حاضر نبود هموطنانش را بکشد و از دستور رومی‌ها سرپیچی کرد. برای تنبیه مرد، سربازان رومی تصمیم گرفتند او را طعمه شیرگرسنه‌ای کنند. در حالی که شهروندان رومی مشتاقانه لحظه شماری می‌کردند تا شاهد صحنه تکه تکه شدن چوپان باشند! اتقاق غیرقابل باوری افتاد. شیر به آرامی درمقابل چوپان نشست و در معرفی خودش یک دستش را بالا آورد. چوپان شیر را به جا آورد و... سربازان از خشم سه شیر دیگر به میدان فرستادند، اما شیر قدرشناس در دفاع از چوپان چنان شیر‌های گرسنه را به مبارزه طلبید که دمشان را روی کولشان گذاشتند و رفتند. امپراطور، خشمگین از این اتفاق دستور داد شیر و چوپان را بکشند، اما وجدان مردم مانع از اجرای حکم شد و این گونه رومی‌های تشنه به خون، محبت را در قلبشان احساس کردند.

"شیر و چوپان" از مجموعه "بهترین داستان‌های دنیا"، (با عنوان انگلیسی: Manga world folk tales) به معنی "داستان‌های عامیانه جهان مانگا" محصول ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ ژاپن است که در شرکت "دَکس پروداکشنز" به کارگردانی "هیدئو نیشیماکی"و" کینوسوکه دویا" ساخته شد.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها