گره گشایی در روز عاشورا

فیلم تلویزیونی «پاتوق» کلید خورد.به گزارش خبرنگار ما، کارگردان این فیلم ، جواد مزدآبادی است و آن را براساس فیلمنامه ای از خودش که سعید نعمت الله آن را بازنویسی کرده ، جلوی دوربین می برد.
کد خبر: ۱۴۴۸۷۵

داستان «پاتوق» که در دهه اول محرم می گذرد، درباره 3جوان به نامهای مجید، سیاوش و پیمان است که سر تقسیم چیزی که دزدیده اند، با هم دچار اختلاف می شوند و کارشان به دعوا و کتک کاری می کشد. نیروی انتظامی برای رفع غائله به قبرستانی که آنها با هم درگیر شده اند، می آید و آنها را تعقیب می کند؛ ولی مجید با ساک پول از معرکه فرار می کند و خودش را به امامزاده ای می رساند که همان نزدیکی هاست و قرار است خادمش او را به نگاه جدیدی در زندگی برساند؛ اما این همه چیزی نیست که در «پاتوق» خواهید دید و قصه های دیگری هم در کنار همین قصه اصلی روایت می شوند که ممکن است تا اواسط فیلم هم تصور کنید ربطی به هم ندارند؛ ولی هرچه جلوتر می رویم ، ارتباط آنها باهم بیشتر می شود.
یکی از این قصه ها، مربوط به خانواده شخصیت اصلی قصه یعنی مجید است. این آقامجید علاوه بر مادرش ، 2 خواهر دارد به نامهای منیر و محبوبه که اولی شوهری به اسم منوچهر دارد و یک بچه معلول جسمی و حرکتی. قصه بعدی مربوط به خادم امامزاده است و آخری هم مربوط می شود به ماجرای گروه دزدان جوان و این که عاقبت پول دزدی چه می شود. جالب است که روز گره گشایی همه این اتفاقات هم روز عاشوراست.
بازیگر مجید، رامین راستاد است و کامران تفتی و سیدحسین یعقوبی هم به ترتیب در نقش سیاوش و پیمان ، او را در سرقت همراهی می کنند.
نقش خادم امامزاده را اسماعیل خلج بازی می کند. خواهر بزرگ مجید، سولماز غنی است و احمد کاوری هم در نقش شوهرش ، منوچهر ظاهر شده است. بازیگر محبوبه ، خواهر کوچک مجید، مریم بخشی است. احمد ارجمندی به عنوان بچه منیر و منوچهر، معلول جسمی و حرکتی است و حشمت آرمیده و رحمت الله شکرخنده نقشهای دیگر کار را ایفائ می کنند.
عوامل تولید 25 تا 30 جلسه را برای تصویربرداری «پاتوق» در نظر گرفته اند. لوکیشن های فیلم در جاهای مختلفی از شهرری مثل امامزاده عبدالله ، مسجد و فضاهای جنوب شهر، کلانتری و قبرستان ماشین های این شهر می گذرد.
تهیه کنندگی فیلم را محمدرضا شفیعی به سفارش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انجام می دهد و به احتمال زیاد در روز عاشورا از یکی از شبکه های تلویزیونی پخش می شود. «پاتوق» چهارمین فیلم 90 دقیقه ای مزدآبادی است که 3سریال تلویزیونی را هم در کارنامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها