خاطرات کاغذی 

فرکو و آمبروزا

خاطرات کاغذی

شاهزاده و گدا

داستان گره خوردن سرنوشت تام، پسر خانواده‌ای فقیر در لندن با «ادوارد تئودور»، شاهزاده ولز که در یک شب به دنیا آمده بودند.
داستان گره خوردن سرنوشت تام، پسر خانواده‌ای فقیر در لندن با «ادوارد تئودور»، شاهزاده ولز که در یک شب به دنیا آمده بودند.
کد خبر: ۱۴۳۱۲۵۶
نویسنده مریم فلاح

روزی تام برای دیدن زندگی شاهانه ولیعهد، به محوطه اطراف قصر نزدیک شد، شاهزاده که هیچ وقت پایش را از قصر بیرون نگذاشته بود تام را به قصر دعوت کرد تا برایش از زندگی مردم بگوید.

آن‌ها در حین بازی‌های کودکانه شان متوجه شدند که چقدر به هم شبیه هستند، پس تصمیم گرفتند لباس هایشان را با هم عوض کنند تا برای لحظاتی احساس دیگری را درک کنند، اما از قضا پیشکار پادشاه سر رسید و به جای تام، ادوارد را از قصر بیرون کرد، به این ترتیب شاهزاده ناخواسته وارد زندگی پایین‌ترین طبقه جامعۀ انگلستان شد و این آغاز زندگی تازه ادوارد در میان مردم فقیر لندن بود.

از آن سو اصرار تام بر شاهزاده نبودنش نیز به باور درباریان نرسید. اوضاع زمانی بغرنج شد که هنری هشتم، پادشاه انگلیس از دنیا رفت و باید برای شاهزاده، مراسم تاجگذاری را در کلیسا انجام می‌دادند. وقتی ادوارد از این موضوع باخبرشد، خود را به کلیسا رساند و... 

شاهزاده و گدا، (The Prince and the Pauper) کارتون ژاپنی که با اقتباس از رمان مارک تواین، نویسندهٔ آمریکایی ساخته شد. این رمان اوّلین بار سال ۱۸۸۱ در کانادا به چاپ رسید و بار‌ها مورد اقتباس تصویری در قالب فیلم سینمایی، مجموعه تلویزیونی و انیمیشن قرار گرفته است.

رمان شاهزاده و گدا، نابرابری‌های طبقاتی و سیستم قضایی ناعادلانه انگلستان را در زمان خاندان تئودور‌ها نشان می‌دهد و نه تنها صحنه‌های تاریکی از تاریخ قرن ۱۶ انگلیس را روشن ساخته، بلکه زشتی‌ها و پلیدی‌های اجتماع، نظام فاسد دربار انگلستان و فساد اخلاقی در میان مردم فرودست جامعهٔ انگلستان را مورد انتقاد قرار‌داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها