
آنها باهم دغدغههایی جالب را تجربه میکردند که به دنیای شاد خیالات کودکانه تنه میزد. (مثلا کاشت ساعت زنگ دار در خاک و بعد سبز شدن درختی تنومند با انبوهی از ساعتهای زنگی که از شاخهها آویزان بود) با توجه به اینکه روایت داستان مبتنی بر تصویر و فارغ از کلام بود، روابط این دو با دنیای پیرامونشان فارغ از هر پیچیدگی نشان داده میشد.
«فرکو» و پلیکانش آن قدر به هم وابسته بودند که گاهی «آمبروزا» ساعت ۱۲ و نیم که زمان تعطیل شدن «فرکو» از مدرسه بود به استقبالش میرفت و بعد میدیدیم در حالی که بند کیف دوستش را به منقار گرفته، به طرف خانه میآیند.
بعضی از ماجراهای آنها مربوط میشد به اتفاقات طول مسیر مدرسه تا خانه و از این جهت دانش آموزان کاملا میتوانستند با «فرکو» همذات پنداری کنند، خصوصا وقتی محور ماجراها شیطنتهای کودکانه بود.
«فرکو و آمبروزا»، (با عنوان انگلیسی: Ferko a Ambroz) محصول کشور چکسلواکی سابق بود. این مجموعه کارتونی بی کلام محصول سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ میلادی است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است