در یادواره شهدای خبرنگار غزه تشریح شد:

مظلومیت جعلی جلاد

یادواره شهدای خبرنگار غزه بهانه‌ای بود تا اصحاب رسانه این‌بار برای موضوعی از جنس خودشان دور هم جمع شوند. میزبان، خبرگزاری قدس بود و با حضور افرادی همچون محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خالد قدومی نماینده حماس در ایران، سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی، شماری از نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی، سفرای کشور‌های اسلامی، خبرنگاران و مدیران‌مسئول رسانه‌ها و کارشناسان حوزه فلسطین و غرب‌آسیا برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۶۰۲۴
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه

وزیر ارشاد در این مراسم با اشاره به جنگ رسانه‌ای امروز در غزه، اعلام کرد که ایران در حال تدارک پوشش گسترده رسانه‌ای در جبهه مقاومت است.

جای ظالم و مظلوم عوض شده

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی با اشاره به این‌که اگر کسی سال‌ها قبل، این روز‌ها را پیش‌بینی می‌کرد، متهم به توهم می‌شد، گفت: امروز همه روند‌ها در حال تغییر‌است. امکانش هست که رژیم تا دندان مسلح که به هیچ قاعده جهانی و اخلاقی و انسانی وقعی نمی‌نهد و همه ابزار‌های سیاسی و رسانه‌ای دنیا را در اختیار دارد این‌طور در مقابل فرزندان مقاومت زانو بزند؟ این اتفاق بزرگ آن‌قدر مهم و حیاتی است که به‌دلیل حجاب معاصر بودن، ابعاد مهم آن را درک نکرده‌ایم. رزمندگان مقاومت توانستند در یک روز وارد شوند، صهیونیست‌ها را به درک واصل کنند، سران نظامی مهم را به اسارت درآورند و خفت آنها را فریاد بزنند.
وی ادامه داد: اتفاق‌های فعلی تلاشی برای بازسازی یک تصویر جعلی است که سال‌ها رژیم‌صهیونیستی تلاش کرده بود از خود بسازد. ما در جنگ شش‌روزه شاهد بودیم که طی یک شب همه فرودگاه‌هایی که هواپیما‌های نظامی در آن مستقر بود با خاک یکسان شد. انقلاب اسلامی ایران و فریادی که امام راحل در دفاع از قدس و آرمان فلسطین بیان فرمودند به‌تدریج معادلات منطقه را به‌هم‌ریخت. 
در انتفاضه اول، وقتی در صفحه تلویزیون می‌دیدیم که کودکان فلسطینی با سنگ مبارزه می‌کردند، به همت و نگاه آنها درود می‌فرستادیم، اما تصورش دشوار بود که از مرحله سنگ و درگیری‌های خیابانی به این قدرت نظامی جبهه مقاومت برسیم. امروز صهیونیست‌ها توسط فرزندان مقاومت در فلسطین به لانه‌های‌شان خزیده‌اند و شمارش معکوس را خودشان شروع کرده‌اند. امروز جنگ رسانه‌ای واقعی است. جنگ روایت است.
 امروز تلاش می‌کنند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند و جای جلاد و مقتول را جعل کنند و تغییر دهند. اشغال فلسطین سابقه بیش از یکصد سال دارد. امروز به مدد جبهه مقاومت رژیم‌صهیونیستی در ذلت قرار گرفته. دوره سلطه رسانه‌های غربی به پایان رسیده است و این را در چند جا گفته‌ام. امروز می‌بینیم که دشمن حیثیت نظامی سیاسی خود را از دست داده است. امروز در دنیا درصد بالایی مدافع حقوق فلسطین هستند. ما در جمهوری اسلامی ایران با گرایش‌های متفاوت سیاسی اعلام می‌کنیم که در کنار شما هستیم. جامعه ایرانی داغدار شماست. ما هم با شما بغض می‌کنیم و پای این آرمان هستیم. ما روزی این پرچم را بالا بردیم که خیلی‌ها ناامید شده بودند. امروز وسط میدان هستیم و اثرات توکل را می‌بینیم. روز نصرت نزدیک است. امت اسلامی به‌زودی نماز باشکوه وحدت را به امامت امام‌مسلمین در بیت‌المقدس برگزار خواهد کرد.

یک اتفاق تاریخی 

در ادامه مراسم، خالد قدومی، نماینده حماس در ایران با اشاره به دلاوری‌های رزمندگان رسانه‌ای در میدان غزه، عنوان کرد: بعد از جنگ میدانی، جنگ دیگری به نام جنگ روایت داریم. در رأس این جنگ، آمریکاست. از خبرنگارانی که می‌خواستند حقایق را به دنیا بگویند هشت تا ۱۰نفر به شهادت رسیدند. من به‌عنوان نماینده حماس سؤالم این است که چطور اجازه می‌دهند این کشتار صورت گیرد و چرا اجازه انعکاس حقیقت را نمی‌دهند؟ خبرنگار فاکس‌نیوز و امثال آنها اخبار دروغ را منعکس‌می‌کنند. 
صحبت‌های بایدن انگار توسط صهیونیست مستقر دراسرائیل بیان شده. البته حمایت آمریکا ازرژیم کودک‌کش صهیونیستی از قبل صورت گرفته بود‌. این یک اتفاق تاریخی بوده و الان یک فرصت طلایی برای آزادی قبله مسلمانان است. هدف ما از این جنگ این است که متوجه شدیم استکبار، مسأله فلسطین را به فراموشی سپرده. البته که قطب‌بندی بین حق و باطل وجود دارد.
وی ادامه داد: دلیل اصلی این کشتار جمعی که الان در غزه شاهد هستیم، روحیه پایین نظامیان صهیونیست است. این آغاز شکست رژیم‌صهیونیستی است. مرز‌ها باید از همسایگان فلسطین باز شود. نیاز به مجاهد نداریم اما این مرز‌ها باید برای مردم باز شود. باید میراث خبرنگاران شهید یعنی انتقال حقیقت به دنیا را حفظ کرد. دو راه در پیش است؛ یا این‌که دنیا با فشار دیپلماسی علیه رژیم‌صهیونیستی وارد شود تا اشغال پایان یابد یا مقاومت ادامه یابد که من یقین دارم دستاورد‌های زیادی برای‌مان خواهد داشت. ما الان ۴۰۰۰ اسیر در رژیم‌صهیونیستی داریم که برخی‌شان زنان‌هستند.

چهره دوست و دشمن مشخص شد

سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی، سخنران دیگر این یادواره بود که با بیان این‌که عملیات الاقصی ویژگی‌های متعددی داشت، گفت: اصلی‌ترین ویژگی این عملیات، اصل غافلگیری بود. دشمن مدت‌هاست در محافل جهانی تمرکز خود را بر کرانه باختری گذاشته بود تا با فشار به دولت‌های منطقه، حماس را اسیر عادی‌سازی روابط کند‌.
وی ادامه داد: این عملیات در اوج اختفا صورت گرفت. همه تجربیات پیش از این در محور مقاومت در خدمت این عملیات جدید قرار گرفت. برای اولین‌بار عملیات ترکیبی در حوزه مقاومت انجام شد. سال‌هاست که شاهد کشتار فلسطینی‌ها هستیم. این جنگ، جبهه دوست و دشمن را در جهان مشخص کرد. این عملیات، غیرقابل‌ برگشت است و اگر بیش از این هم غزه نابود شود، قابل جبران نیست. فرماندهی مقاومت منفعل نیست و همه چیز در ید مقاومت است. صهیونیست‌ها در حال فنا هستند. جامعه آنها در حال احتضار است. اینجا ناکارآمدی پنتاگون و سی‌آی‌ای مشخص شد. زلزله سیاسی ــ اجتماعی ــ فرهنگی در ارکان نظام صهیونیست‌ها شروع شده و ادامه خواهد‌داشت.

خیلی‌ها داوطلب حضور در صحنه رسانه هستند 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم، درخصوص تدابیر لازم برای حضور پرقدرت رسانه‌های داخلی در جبهه مقاومت عنوان کرد: ما آماده هستیم و به دوستان‌مان هم در بخش‌های مختلف اعلام کردیم. الحمدلله در وزارت ارشاد در حال آماده‌سازی هستند تا بتوانند با همه تمهیداتی که می‌شود پیش‌بینی کرد، پوشش‌های گسترده خبری را ایجاد کرد. امروز خیلی‌ها داوطلب حضور در صحنه رسانه هستند. یعنی در کنار همه خبرنگاران و دوستان اصحاب رسانه، خود مردم و خبرنگاران افتخاری آماده هستند و ما هم تلاش می‌کنیم با ایجاد تشکل‌های فراگیر به این موضوع کمک کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: طوفان ‌الاقصی هم همه معادلات سیاسی، دفاعی و امنیتی و هم معادلات رسانه‌ای را به‌هم‌زد.‌
اسماعیلی اظهار داشت: این عملیات نشان داد عصر سلطه رسانه‌های استعماری به پایان رسیده است و با وجود همه این مضایقاتی که فراهم کردند، آب و برق و اینترنت را از جبهه مقاومت دریغ می‌کنند، این حرف‌ها با قوت پخش می‌شود و جلو می‌رود و خیلی امیدوارم به آینده که نصرت جبهه اسلام نزدیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها