توصیه‌های ایمنی در استفاده از نردبان در خانه تکانی

سقوط هنگام خانه‌تکانی!

یکی از عمده‌ترین خطرات در خانه تکانی، سقوط از نردبان است. اگر از نردبان‌های یکطرفه استفاده می‌کنید حتما هنگام تکیه دادن به دیوار از استحکام آن مطمئن شوید.
کد خبر: ۱۳۹۹۴۶۳
نویسنده محمد علوی - چاردیواری
نردبان‌های دو طرفه پس از گذشت سال‌ها از عمر خود استحکام‌شان را از دست می‌دهند بنابراین هنگام استفاده، آن را در سطح صاف قرار دهید و اگر امکان دارد فرد دیگری نردبان را از پایین نگه دارد و دقت کنید که هر چه به سمت پله‌های بالاتر بروید از تعادل نردبان کاسته می‌شود.
هنگام تمیز کردن شیشه‌ها مواظب سقوط از نردبان یا شکستن شیشه‌های پنجره باشید و هنگام پاک کردن شیشه‌ها خم نشوید.
اطراف خود را شلوغ نکنید و از ریخت و پاش بپرهیزید، چون ممکن است هنگام حرکت به وسایل و ابزار آلات برخورد کنید. هرگز هنگام نظافت از دمپایی یا کفش با کف اسفنجی استفاده نکنید، زیرا در زمین خیس و سطوحی مانند سرامیک امکان سرخوردن و آسیب دیدن شما وجود دارد.
هنگام خانه تکانی سیم‌های رابط مثل چند راهی‌های برق را که برای انجام کارهایی مانند جاروبرقی یا بخار شویی استفاده می‌شود از محل رفت و آمد دور کنید تا از گیر کردن پای افراد و سقوط آنها جلوگیری شود.
به هیچ‌ وجه زیر نردبان لیز نایستید. برای پاک کردن نمای داخل پنجره‌ها از نردبان استفاده کنید و برای تمیز کردن نمای بیرونی، از دسته‌های بلندی که دارای پارچه‌های تمیزکننده هستند، کمک بگیرید.
توصیه می‌شود به هیچ وجه روی لبه پنجره برای تمیز نکردن نروید. اگر آپارتمان شما خیلی بلند است، می‌توانید از شرکت‌های شست‌وشوی نمای ساختمان کمک بگیرید.
موقع استفاده از نردبان، چون سر ما بیشتر در حالت بالا قرار دارد، هر دو سه دقیقه یک‌بار سر خود را به سمت پایین آورده و کمی نرمش دهید تا به مشکلاتی مانند گردن درد برنخورید.

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه‌ جام‌جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها