«گیلدخت» در راه شبکه‌ یک

مخاطبان شبکه یک سیما از این هفته می‌توانند بیننده سریالی تازه باشند که قرار است به رسم گذشته پایان‌ هفته‌ها روی آنتن برود. «گیلدخت» نام این سریال است که خبرهایی از تولید آن شنیده بودیم و حالا به پخش می‌رسد.
مخاطبان شبکه یک سیما از این هفته می‌توانند بیننده سریالی تازه باشند که قرار است به رسم گذشته پایان‌ هفته‌ها روی آنتن برود. «گیلدخت» نام این سریال است که خبرهایی از تولید آن شنیده بودیم و حالا به پخش می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۸۴۸۶۱

گیلدخت، عنوان سریالی تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است که پیش‌تولید آن از ابتدای سال ۹۸ شروع و از اواسط همان سال در استان گیلان کلید خورده و پس از حدود دو سال تصویربرداری آماده پخش می‌شود.

این سریال در ۶۰ قسمت تولید شده و به همین دلیل پخش آن مدت‌ها ادامه خواهد داشت. قصه را مجید آسودگان نوشته و فضایی تاریخی دارد و برای تحقیق، پژوهش و نگارش آن پنج سال زمان صرف شده است. گیلدخت به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما نوشته شده است.

همان‌طور که اشاره شد، گیلدخت قرار است باکس سریال‌های هفتگی شبکه یک را که در آن سریال‌های فاخر نمایش داده می‌شود، احیا کند که پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۲و ۱۵دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود و تا اواخر بهار ۱۴۰۲ روی آنتن خواهد بود.

قصه از چه قرار است؟

به گزارش جام‌جم، این سریال که در فضایی تاریخی روایت می‌شود، می‌تواند برای علاقه‌مندان به این ژانر تماشایی باشد. در خلاصه داستان آمده است: «عالم را آب ببرد، بزرگان و درباریان مملکت محروسه را خواب برده است. در این هیاهو و غوغا آصف میرزای قاجار، رویای تکیه زدن بر تخت طاووس را دارد و ولایت دارالمرز گیلان را به‌عنوان مقر این طرح و توطئه انتخاب می‌کند بی‌آن‌که آگاه باشد در آنجا گلنار خان‌زاده به یاری دلداده‌اش، اسماعیل میرشکار قصد بر باد دادن این رویا را دارند و می‌خواهند طرحی نو در اندازند... .»

چهره‌ها همراه گیلدخت

در این سریال چهره‌های شناخته شده بسیاری حضور دارند؛ بازیگرانی که هر یک رخت یک نقش را بر تن کردند. بازیگران این سریال عبارتند از سعید راد، میترا رفیع، رضا اکبرپور، سعید چنگیزیان، رامتین خداپناهی، شقایق فراهانی، یاسمین معاوی، پریوش نظریه، ثریا قاسمی، محمود پاک‌نیت، سعید راد، صالح میرزاآقایی، حبیب دهقان‌ نسب، نفیسه روشن، فخرالدین صدیق‌شریف، حمید ابراهیمی، فریبا متخصص، محمد فیلی و رویا جاویدنیا.

دیگر عوامل اصلی سریال عبارتند از مدیر تولید: سعید کنگاوری نظری، مدیرتصویربرداری: پیمان عباسی زاده، مدیرصدابرداری: علی عدالت دوست، طراح گریم: کامران خلج، طراح صحنه: عباس حاج درویش، طراح لباس: سمیرا شجاعی، مدیر برنامه‌ریزی: علی جودی و حمید همتی، دستیار اول کارگردان: امیر سلیم‌خانی و سونیا قریشی، منشی صحنه: مهین شهبازی و مدیر تدارکات: علی حصاری.

اسماعیلی پشت دوربین

کارگردان این سریال تا امروز بیشتر به‌عنوان فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده در عرصه مستند، فیلم کوتاه و سینما شناخته می‌شد. او متولد ۱۳۵۹ است و از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در زمینه هنرهای نمایشی آغاز کرد. ابتدا با بازیگری در چند نمایش و در ادامه فعالیت‌های خود، وارد سینما شد.

اسماعیلی که بیشتر آثارش در زمینه‌های اجتماعی است بیشتر به مسائل و روابط انسانی در جامعه توجه دارد و از آنها به‌عنوان دغدغه خود یاد می‌کند. او اولین فیلم کوتاه حرفه‌ای خود را با نام «قرار ملاقات» در سال ۱۳۸۳ ساخت. از آثار او به‌عنوان کارگردان در سینما می‌توان به نزدیک‌تر بیا، کمی دورتر، خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد، رقص روی یخ، گمیچی و... اشاره کرد. این نویسنده همچنین جزو فیلمنامه‌نویسان سریال «محکومین» بوده است.

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سریال هم برای بسیاری از اهالی سینما و تلویزیون، نامی آشناست. او فیلم‌هایی چون سر به مهر، شعله‌ور، ضد، هیهات، ماهی سیاه کوچولو و... را برای پرده نقره‌ای تهیه کرده است و در تلویزیون هم با تهیه‌کنندگی سریال‌های کیمیا، سرباز، وضعیت سفید، رستگاران، مادرانه، رهایی، تنهایی لیلا، زمین گرم، نوار زرد، شاهرگ، سردلبران و... شناخته می‌شود. تجربه نشان داده است آثار شفیعی معمولا با استقبال مخاطبان جعبه جادو همراه می‌شود؛ باید دید آخرین تجربه او در این رسانه و همکاری‌اش با اسماعیلی چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها