رژیم غذایی شما باید ویتامین B12 کافی به بدنتان برساند تا دچار مشکلی در سلامتی خود نشوید، اما اگر نگران هستید می‌توانید از پزشکتان بخواهید میزان ویتامین‌های بدنتان را با آزمایش خون بررسی کند. ضمناً در صورتی که علائم کمبود ویتامین B12 را داشته باشید پزشک می‌تواند مکمل این ویتامین را به شما توصیه کند.
کد خبر: ۱۳۲۲۷۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، مکمل‌های ویتامین B12 به شکل شربت یا کپسول موجودند. شاید اسم کوبالامین را شنیده باشید.

اگر شما از خوردن گوشت قرمز، تخم‌مرغ و لبنیات پرهیز می‌کنید، احتمالاً نیاز به مصرف مکمل ویتامین B12‌ خواهید داشت.

افرادی که مستعد کمبود ویتامین B12‌ هستند شامل افراد سالمند، مبتلایان به HIV، کسانی که عمل جراحی کاهش وزن انجام داده‌اند و افرادی که اختلالات گوارشی خاصی دارند، مانند بیماری کرون می‌شود که در جذب مواد مغذی مشکل دارند.

خانم‌های باردار و شیرده نیاز بیشتری به ویتامین B12 دارند چون لازم است کودک خود را تغذیه کنند و به همین دلیل توصیه می‌شود مقدار بیشتری ویتامین B12 مصرف کنند. پزشک شما میزان مناسب مورد نیازتان را به شما خواهد گفت.

رژیم غذایی شما باید ویتامین B12 کافی به بدنتان برساند تا دچار مشکلی در سلامتی خود نشوید، اما اگر نگران هستید می‌توانید از پزشکتان بخواهید میزان ویتامین‌های بدنتان را با آزمایش خون بررسی کند.

ضمناً در صورتی که علائم کمبود ویتامین B12 را داشته باشید پزشک می‌تواند مکمل این ویتامین را به شما توصیه کند.

ویتامین B12 یک ماده‌ی مغذی بسیار مهم است که به عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند، بنابراین عجیب نیست که کمبود آن منجر به بی‌حسی و گزگزی شود که معمولاً دست‌ها و پاها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

احساس گزگز و کرختی در دست می‌تواند از علائم اولیه‌ ام‌اس باشد. این بیماری که مربوط به سیستم عصبی است، به ماده‌ی اطراف سلول‌های عصبی که محافظ آن‌هاست آسیب می‌زند که باعث می‌شود پیام‌رسانی بین مغز و بدن، کُند شده یا مهار شود.

علائم ام‌ اس شامل ضعف عضلانی، مشکلاتی در تعادل و هماهنگی بدن، مشکلات ادراکی، اختلال در بینایی و بی‌حسی و گزگز که گاهی فقط در یک سمت بدن رخ می‌دهد می‌شود.

فراموش نکنید که اگر علت بی‌حسی ناشی از یک عامل نامرتبط با قلب باشد (آرتروز، تنیس البو یا غیره)، بی‌حسی در هر دستی می‌تواند رخ دهد، یعنی یا دست چپ یا دست راست.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها