شرکت انگلیسی تیکت مستر که در زمینه فروش انواع بلیط رویدادهای هنری فعالیت می‌کند، به علت هک کردن شرکت رقیب ۱۰ میلیون دلار جریمه شد.
کد خبر: ۱۲۹۹۴۴۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،تیکت مستر و شرکت مادر تخصصی آن لایو نیشن به استخدام یکی از کارکنان سابق شرکت رقیب به نام کراودسرج اعتراف کرده اند. آنها اطلاعات لازم برای هک کردن شبکه رایانه‌ای کراودسرج را از این طریق به دست آورده اند و به گردش کار شرکت یادشده دست یافته اند.

از جمله اطلاعاتی که بدین شیوه به دست آمده نام کاربری و کلمه عبور برخی کارکنان کراودسرج بوده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، کارکنان تیکت مستر به طور مکرر و به شکلی غیرقانونی با استفاده از کلمات عبور سرقت شده، به رایانه‌های شرکت رقیب دسترسی یافته و اسرار تجاری آن را سرقت کرده اند.

به گفته ست دوچارم وکیل پیگیر این پرونده، تیکت مستر قصد داشته از این طریق رقیب خود را به زانو درآورد و آن را از گردونه رقابت حذف کند.

این رویداد مربوط به سال ۲۰۱۷ است که کراودسرج با شرکت دیگری به نام سانگ کیک ادغام شد. در سال‌های بعد لایو نیشن یکی از کارکنان سابق کراودسرج به نام استفان مید را استخدام کرد و زیشان زیدی مدیر وقت تیکت مستر و برخی مدیران ارشد این شرکت استفان مید را وادار به افشای اسرار تجاری محل کار سابقش کردند.

این کارمند سابق لینک صفحات تهیه و صدور بلیط‌های کراودسرج را هم در اختیار تیکت مستر قرار داد و این روند تخلف از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۵ ادامه یافت.

کشف و رسیدگی به این تخلف از سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها