برای اینکه بتوانید دقت کودکتان را افزایش دهید به تغذیه اش اهمیت دهید از مواد غذایی مفید و مقوی استفاده کنید که روی باعث افزایش تمرکز در کودک شود.
کد خبر: ۱۲۹۶۵۶۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، آیا می خواهید که به کودکتان کمک کنید که در طول روز بیشتر تمرکز کند و بهتر روی موضوعی کار کند ؟ سعی کنید این پنج غذای فوق العاده که در ادامه بخش کودک عنوان شده است را به رژیم غذایی آن ها اضافه کنید چرا که یک رژیم غذایی متعادل و صرف زمان زیادی برای بازی کردن خارج از منزل بهترین راه برای حفظ سلامت فرزندان در تمام طول سال است .افزایش تمرکز کودک با خوراکی های مغذی را در این جا ببینید.
برای افزایش تمرکز کودک خود از این مواد غذایی غافل نشوید

1. بلوبری برای صبحانه :

روز را با بلوبری شروع کنید، زیرا این یک قدم در مسیر درست است ، بلوبری به عنوان یک غذای فوق العاده به دلیل مزایای بسیار که از جمله آن ها بهبود حافظه است ، مورد توجه قرار گرفته است .

چگونه مصرف شود ؟

بلوبری یک غذای فوق العاده سبک است که می تواند به صبحانه کودک شما اضافه می شود . آن را به مخلوط غلات ، فرنی ، ماست یا اسموتی میوه اضافه کنید ، یا فقط آن را به عنوان یک میان وعده بخورید !

راه کارهایی برای افزایش تمرکز کودکان با کمک تغذیه سالم
2. آجیل برای زمان میان وعده موثر در افزایش تمرکز کودک:

به جای میان وعده هایی با قند زیاد ، یک مشت آجیل یک میان وعده سالم و رضایت بخش است ، آجیل ها سرشار از پروتئین هستند و توصیه می شود که هر کس هر روز یک مشت از آجیل ها ، مانند بادام زمینی ، بادام یا بادام هندی بخورد .

چگونه مصرف شود ؟

اگر کودکانتان تمایل به خوردن آن ها به تنهایی ندارد آن ها را به سالاد اضافه کنید و یا در زمان شام با سیب زمینی سرخ کرده مخلوط کنید . کره بادام زمینی نیز جزء آجیل حساب می شود ، اما مطمئن شوید که هیچ ماده تند و زننده ای به آن اضافه نشده است و کودک شما به آن آلرژی ندارد .

شما می توانید آن را به بیسکوییت یا داخل ساندویچ اضافه کنید یا آن ها را روی تکه های سیب بمالید . بسیاری از کودکان به آجیل حساسیت دارند ، پس قبل از اینکه از آنها به عنوان خوراکی مدرسه استفاده کنید، حتما با معلم او هماهنگ کنید.

چگونه می توانم باعث افزایش تمرکز کودکم شوم؟

3 . مقداری آووکادو رو خرد کنید :

آووکادو عالی است زیرا نه تنها پر از مزایای تغذیه ای است ، بلکه پتاسیم موجود در آووکادو با مبارزه با خستگی به افزایش تمرکز نیز کمک می کند . آووکادو به افزایش آرامش نیز مرتبط است . زیرا آن ها پر از ویتامین B برای از بین بردن استرس هستند .

چگونه مصرف شود ؟

آووکادو را با مقداری گوجه فرنگی و آب لیمو برای تهیه گواکامولی خرد کنید . کودکان می توانند آن را به عنوان چاشنی با هویج بخورند .آن را روی ساندویچ خود بریزید یا آن را به عنوان چاشنی برای سیب زمینی پخته استفاده کنید .

آیا تغذیه روی افزایش تمرکز کودکان تاثیر گذار است؟
4. برای هر کودک یک تخم مرغ در روز برای افزایش تمرکز کودک:

تخم مرغ نه تنها مقدار زیادی از پروتئین را فراهم می کنند بلکه منبع عالی آهن ، فولات ، ویتامین A و D است که نقش مهمی در رشد و پیشرفت دارند .

چگونه مصرف شود ؟

یک تخم مرغ آب پز یک وعده ناهار خوب است . اما اگر می خواهید خلاقیت بیشتری داشته باشید ، پس کوکی ، فریتاتا ، املت دستورپخت های مبتنی بر تخم مرغ خوش مزه هستند که می توانند شامل بسیاری از سبزیجات سالم نیز باشند .

میان وعده و غذاهای مفید برای افزایش تمرکز کودک
5. سبزیجات با برگ سبز تیره در شام برای افزایش تمرکز کودک:

کودکان 4 تا 8 ساله باید یک فنجان و کودکان 2 تا 3 ساله نصف فنجان سبزی با برگ سبز تیره در هفته بخورند . سبزیجات با برگ تیره حاوی آنتی اکسیدان ها و کاروتئید های تقویت کننده قدرت مغز و هم چنین ویتامین های B هستند که به شما کمک می کنند تا تمرکز کنید و برای سلامتی کلی مغزتان مفید هستند .

چگونه مصرف شود ؟

آیا کودک شما سبزیجات سبز خود را بو می کند ؟ سعی کنید آن ها را با تخم مرغ ناهار بخورید و یا کلوچه های طعم دار را تهیه کنید . در هنگام شام ، سبزیجات سبز را می توان به پاستا و سبزیجات برگر تبدیل کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها