مایکروسافت امروز از اولین پیش نمایش شبیه‌ساز x64 برای رایانه‌های آرم رونمایی کرد و این ویژگی اکنون در اختیار توسعه دهندگان ویندوز اینسایدر قرار دارد. این بدان معناست که کاربران رایانه‌های شخصی که از دستگاه‌هایی مبتنی بر آرم بهره می برند مانند سرفیس پرو ایکس، هم‌اکنون می‌توانند برنامه‌هایی را نصب کنند که زبانشان به x64 ترجمه نشده است.
کد خبر: ۱۲۹۴۶۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جی اس ام،مایکروسافت اکتبر ۲۰۱۹ دسته‌ای جدید از محصولات سرفیس را پدید آورد که بر خلاف دیگر محصولات از پردازنده‌ی مبتنی بر آرم بهره‌مند بودند و مدتی پیش از نسل دوم سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد که علاوه بر پردازنده‌ی بهبود یافته از طراحی به‌روز و جدیدی نیز استفاده می‌کند. می‌توان گفت بزرگترین نقطه‌ی ضعف محصولات مبتنی بر آرم محدودیت‌های نرم‌افزاری است و در این بین اجرا نکردن نرم‌افزارهای ۶۴ بیتی ضعف چشم‌گیری به حساب می‌آید. اکنون مایکروسافت یک شبیه‌ساز برای رفع این مشکل ارائه داده است که می‌تواند این محصولات را کاربردی‌تر کند.

هنگامی که برای اولین بار ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۷ روی آرم راه‌اندازی کردیم، فهرستی بلند بالا از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی x86 مورد نیاز مشتریان داشتیم، بنابراین تلاش خود را روی ساخت یک شبیه‌ساز برنامه‌های x86 متمرکز کردیم که بتواند اکو سیستم گسترده‌ی برنامه‌های ویندوز را به صورت یکپارچه اجرا کند. با گذشت زمان اکو سیستم به سمت برنامه‌های ۶۴ بیتی و x64 حرکت کرده است و ما بازخوردهایی شنیدیم که نشان می‌دهد مشتریان علاقه دارند برنامه‌های x64 را روی آرم ۶۴ اجرا کنند. به همین دلیل است که ما در حال کار روی توسعه‌ی قابلیت شبیه‌سازی برنامه‌های x64 هستیم و منتظر دریافت بازخورد این شبیه‌ساز هستیم.

مایکروسافت با اینکه این شبیه‌ساز را توسعه داده و در حال گسترش قابلیت‌های آن است، اما به کاربران آرم توصیه کرده از برنامه‌هایی که به صورت بومی توسط آرم پشتیبانی می‌شوند، استفاده کنید. در پیش نمایش جدید، کاربران ویندوز می‌توانند برنامه‌های ایکس ۶۴ را از فروشگاه ویندوز یا هرجای دیگری نصب کنند. در همین رابطه ردموندی‌ها در دسترس بودن برنامه‌هایی همچون Autodesk Sketchbook  و بازی‌هایی مانند Rocket League را برجسته کرده‌اند. برنامه‌های دیگر همچون کروم به جای اجرای نسخه‌ی ۶۴ بیتی به صورت ۳۲ بیتی اجرا می‌شوند.

ردموندی‌ها می‌گویند که شبیه‌ساز جدید هنوز در مراحل اولیه‌ی آزمایش است و با گذشت زمان قطعا بهتر می‌شود و سازگاری بیشتری پیدا می‌کند و ممکن است برخی برنامه‌هایی که با شبیه‌ساز در مراحل اولیه اجرا می‌شوند به خوبی عمل نکنند.

کاربرانی که انتظار یک تجربه‌ی شبیه‌سازی روان را دارند نباید چندان امیدوار باشند چرا که همانطور که رسانه‌ی ورج اعلام کرد اپلیکیشن‌ها کند و بارگیری آن‌ها با تاخیر همراه است. ردمودندی‌ها نتوانسته‌اند به خوبی اپل و روزتا ۲ عمل کنند. اپل با طراحی روزتا ۲ در مک‌های جدید اپل سیلیکون به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های مبتنی بر اینتل را دستگاه‌های خود تطابق دهند و اجرا کنند. طبق تجربه‌ی کاربران روزتا ۲ ساده و سریع است و هیچ‌کدام از مشکلات شبیه‌ساز مایکروسافت را ندارد.

اگرچه نسخه‌ی آرم ویندوز برای دستگاه‌هایی توسعه یافته است، اما هنوز ویندوز نسخه‌ای برای تراشه‌های ام وان اپل توسعه نداده و فعلا کاربران این لپ‌تاپ‌ها از نصب نسخه‌ی ویندوز عاجزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها