مزایای استفاده از صدای سفید

فواید صدای سشوار و جاروبرقی برای نوزاد

صدای امواج و نسیم دریا هنگامی که روی صخره ایستاده اید، نمونه‌هایی از صدای سفید هستند. همچنین صدای ثابت فن پنکه سقفی، صدای سشوار، وزوز ماشین لباسشویی یا صدای جاروبرقی و صدای بارش باران نیز مثال‌های دیگری از صدای سفید هستند. از آنجا که صدای سفید شامل تمام فرکانس‌های صداست. 
کد خبر: ۱۲۹۲۳۰۴

صدای سفید چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ، صدای سفید صدایی است که شما وقتی تمام فرکانس‌های قابل شنیدن در یک زمان پخش می‌شوند، می‌شنوید. صدای امواج و نسیم دریا هنگامی که روی صخره ایستاده اید، نمونه‌هایی از صدای سفید هستند. همچنین صدای ثابت فن پنکه سقفی، صدای سشوار، وزوز ماشین لباسشویی یا صدای جاروبرقی و صدای بارش باران نیز مثال‌های دیگری از صدای سفید هستند. از آنجا که صدای سفید شامل تمام فرکانس‌های صداست. 

مزایای استفاده از صدای سفید ( صدای سشوار، جاروبرقی و ...) برای نوزاد:

صدای سفید تداعی کننده وضعیت نوزاد در رحم مادر است، به همین دلیل موجب آرامش او می‌شود.

- بسیاری از نوزادان در زمانی که تحت تاثیر نویز سفید قرار دارند، راحت‌تر از حالت عادی به خواب می‌روند، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع در مورد برخی از افراد بزرگسال و همچنین آن دسته از کسانی که به بیماری تینیتوس (Tinnitus) مبتلا هستند نیز مصداق دارد.

- صدای سفید، سر و صدا‌های موجود در خانه را می‌پوشاند (خصوصا سر و صدای کودکان دیگر خانه).

کولیک، نفخ شکم و دل درد یکی از مشکلات شایع نوادان در چند ماه اول تولد است، هرچند دلایل علمی موجهی برای آرام شدن نوازدان دچار کولیک با شنیدن صدای جاروبرقی یا سشوار وجود ندارد، اما تجربه مادران زیادی، نشان از موثر بودن پخش صدای جاروبرقی و یا سشوار برای نوزاد در آرام کردن نوزاد دچار دل درد دارد.

فواید صدای سشوار و جاروبرقی برای نوزاد

فواید صدای سشوار و جاروبرقی برای نوزاد

معایب استفاده از صدای سفید ( صدای سشوار، جاروبرقی و ...) برای نوزاد:

گوش نوزاد می تواند حداکثر تا 85 دسی بل را تحمل کند و در صورتی که شدت صوت از این میزان بیشتر شود ممکن است شنوایی نوزاد دچار آسیب دائمی شود. ما هیچ منبع علمی یا تحقیق ثابت شده ای در این مورد نداریم که صداهای ناهنجار می تواند نوزادان را آرام کند و حتی بخواباند. بهترین صدا برای خواباندن نوزاد صدای لالایی ملایم مادر یا پدر است.

    صدایی که به صورت زمزمه در گوش نوزاد خوانده می شود. شنیدن نویز و صداهای بلند می تواند با عوارضی مثل اختلال در یادگیری، مشکلات روحی روانی در بزرگسالی و تاخیر رشد همراه باشد. صدای سشوار و لباسشویی و هر صدای ناهنجار دیگری اگر به مدت زیاد و طولانی باشد عوارض بدی دارد. نوزاد را باید از محلی که این سر و صداها وجود دارد ، دور کرد. همچنین برخی از نوزادان ممکن است به قدری به صدای سفید وابسته شوند که بدون آن دچار مشکل شوند.

    نکته مهم درباره استفاده از صدای سفید برای نوزادان:

    راه های مختلفی برای استفاده از این صداها برای نوزادان وجود دارد یکی از این روش های دانلود صدای سشوار یا جاروبرقی برای خواب نوزاد است. اما با این کار ناگزیر باید هنگام پخش صدای سشوار برای خوابیدن نوزاد از گوشی، آن را نزدیک فرزندتان قرار دهید که در این صورت بدن او به شدت تحت تاثیر امواج الکترومغناطیسی ناشی از گوشی موبایل قرار خواهد گرفت که چندان توصیه نمی گردد. شاید بهتر باشد به جای استفاده از صدای سشوار و جاروبرقی برای خواب نوزاد راه و روش دیگری برای پیدا کنید.

    newsQrCode
    ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
    فرزند زمانه خود باش

    گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

    فرزند زمانه خود باش

    نیازمندی ها